تولیدات دینی و فیلمنامه‌های دفاع مقدس از حمایت ویژه‌ای برخوردارند

وعده تکراری ایوبی به سینماگران ارزشی

رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چندمین بار در یکسال اخیر از حمایت ویژه از تولیدات دینی و فیلمنامه های دفاع مقدس از سوی سازمان سینمایی خبرداد؛ وعده ای که هنوز تحقق نیافته و مصداق عینی مشخصی ندارد.
کد خبر: ۲۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲ - 01September 2014

وعده تکراری ایوبی به سینماگران ارزشی

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، « حجت ا...ایوبی» رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کارگروه سینمایی دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با اشاره به هجرت تاریخ ساز امام رضا(ع) به ایران  و دستاوردهای این هجرت در استقرار تمدن عظیم اسلامی در سرزمین ایران، تصریح کرد: شمس الشموس، بخش جداناپذیر هویت ما ایرانیان است. فرهنگ و تمدن، هنر، شعر و ادبیات در سرزمین ما معطر به عطر رضوی است، امام رضا(ع) در ایران بخشی از وجود همه ایرانیان است.

وی در ادامه گفت: سکه فرهنگ و تمدن ما ایرانیان را به نام نامی رضوی ضرب کردهاند، بیتردید واکاوی دستاوردهای این هجرت و به ویژه بیان آن به زبان هنر بسیار ستودنی و ارزشمند است.

رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که نقش جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در شناسایی و معرفی پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری مرتبط با امام رضا(ع) را چگونه ارزیابی میکند، اظهار کرد: جشنواره امام رضا(ع) فرصت خوبی برای هنرمندان رشتههای مختلف است که دل در گرو فرهنگ ناب رضوی دارند، مردم در این جشنواره با معارف دینی به زبان گویای فرهنگ و هنر آشنا میشوند. 

ایوبی با اشاره به اینکه در سیاست ها و راهبردهای منتشر شده سازمان سینمایی، تولیدات دینی و فیلمنامههای دفاع مقدس از حمایت ویژه برخوردار خواهند شد، گفت: جشنواره فرصتی برای مسئولان است که در مسیر ترویج ارزش های دینی در حمایت از هنرمندان دریغ نکنند. این جشنواره فرصتی برای مسئولان است که در مسیر ترویج ارزش های دینی در حمایت از هنرمندان دریغ نکنند.

ایوبی در پایان تاکید کرد: جشنواره امام رضا(ع) در صورتی موفق خواهد بود که بیشترین حمایت جامعه هنری در رشته های مختلف را به همراه داشته باشد. جشنواره امام رضا(ع) باید تولید در این عرصه را اولویت نخست خود قرار داده و بکوشد در طول سال با بهره گیری از امکانات همه دستگاه ها هنرمندان علاقه مند را تشویق به تولیدات بیشتر و پرتنوع نماید. جشنواره باید گزارشی از این تولیدات باشد و بردن جشنواره به شهرستان ها و استان های مختلف از امتیازات این جشنواره باید باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها