رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال:

تولید محتوا در فضای مجازی یک ضرورت است

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی بهانه‌ای برای ادای تکلیف مرکز ما و انجام تعهدات قانونی خود است که یکی از آن‌ها تولید محتوا است.
کد خبر: ۲۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۹ - 01September 2014

تولید محتوا در فضای مجازی یک ضرورت است

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال گفت: مردم باید در حوزه تولید محتوای فضای مجازی به نهادها بپیوندند.

وی ادامه داد: امروز بحث اصلی تولید محتواست چرا که با توجه به حجم بالای محتوا در فضای مجازی میتوان گفت 72 ساعت فیلم در یک دقیقه در یوتیوب بارگذاری میشود این در حالی است که آمار مربوط به سال 2012، 30 ساعت بوده، یعنی در طول دو سال از دو برابر بیشتر شده است.

وی همچنین گفت: در طول یک دقیقه دو میلیون جستجوی حرفهای در گوگل انجام و  1.8 میلیون لایک در فیس بوک گذاشته میشود، همچنین 278 توییت در توییتر و 204 میلیون ایمیل ارسال میشود. این یعنی فضای مجازی بسیار پراهمیت است تا جایی که مقام معظم رهبری فرمودند اگر من فرصت داشتم خودم مسئولیت شورای عالی فضای مجازی را برعهده میگرفتم.

رئیس مرکز توسعه اطلاعات و فناوریهای دیجیتال افزود: اگر همه توان را برای تولید محتوا خرج کنیم و همه دستگاهها این کار را انجام دهند، بازهم شکاف عمدهای وجود دارد. در تحقیقی که برای مقایسه فاصله کشور ما با کشورهای دیگر انجام شد به دو نتیجه رسیدیم، یک توسل و توکل و دوم روی آوردن به مکانیزه کردن زیرساختها. تحقیق دیگر در آمریکا نشان میدهد که 71 درصد از کسانی که وارد فضای مجازی میشوند با زبان بومی مطالب را جستوجو میکنند.

وی با اشاره به موفقیت جشنواره دوم رسانههای دیجیتال رضوی نسبت به دوره نخست گفت: در این بخش 1500 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بسیار چشمگیر بود، کارگروهی نیز به نام پیامک ادبی رضوی تشکیل شده بود که یک میلیون پیامک دریافت کرد اینها نشان میدهد در حال قدم برداشتن در حوزه تولید محتوا هستیم اما باید همه مردم به ما بپیوندند چرا که آنها فرهنگ را میسازند.

موسویان در پایان گفت: اگر شبکه ملی اطلاعات راهاندازی شود و زیرساختهای آن فراهم شود قادریم تا از نتایج تحقیقات مذکور استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار