سردار نقدی در جمع روابط عمومی‌های بسیج سراسر کشور:

باید انگیزه‌ها را برای دفاع از آرمان فلسطین تقویت کنیم/ فعالیت هیچ سازمانی به اندازه بسیج گسترده نیست

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مأموریت بسیج مأموریتی است که در هیچ سازمان دیگری شاهد آن به لحاظ گستردگی و پراکندگی جغرافیایی نیستیم.
کد خبر: ۲۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶ - 02September 2014

باید انگیزه‌ها را برای دفاع از آرمان فلسطین تقویت کنیم/ فعالیت هیچ سازمانی به اندازه بسیج گسترده نیست

به گزارش خبرنگار گروه دفاعی و امنیتی دفاع پرس، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در همایش معاونین روابط عمومیهای بسیج با تأکید بر اینکه آزادی فلسطین و بیتالمقدس باید مسئله اول جهان و روابط عمومی بسیج باشد، گفت: حادثه فلسطین حادثه کوچکی نبود؛ در واقع اگر بخواهیم قتل نزدیک به ۵۰۰ کودک معصوم که در غزه اتفاق افتاد را مقایسه کنیم نمونه آن را میتوان در کشتار مردم کشورمان در حادثه ۱۷ شهریور ۵۷ دید؛ بنابراین میتوان گفت حادثه غزه جنایت بزرگی بود که آن را میتوان به ۱۷ شهریور انقلاب اسلامی جهان نامگذاری کرد.

وی افزود: کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی باعث شد تا دیرباورترین و کندذهنترین اقشار مختلف مردم در اقصینقاط جهان به ماهیت واقعی این رژیم جعلی پی ببرند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه نباید این حادثه بزرگ را فراموش کنیم، ادامه داد: باید انگیزهها را برای دفاع از آرمان فلسطین تقویت کرده و حرکت مجاهدان را در سراسر کشورهای جهان شکل دهیم.

سردار نقدی در ادامه با اشاره به وقوع اعتراضات مردمی در کشورهای منطقه عنوان کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین باعث شده تا اکنون مردم در اسلامآباد پاکستان و در یمن راهپیماییهایی را در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی انجام دهند؛ به همین خاطر باید این حرکتها را باهدف سرنگونی رژیم اشغالگر یکپارچه کرد؛ زیرا تمام مشکلات مردم در کشورهای منطقه به فعالیتهای این غده سرطانی که در منطقه ریشه دوانده برمیگردد.

وی سپس با اشاره به اینکه روابط عمومی در صدر کارهای خود باید همتها و عزمها را جزم کرده تا منجر به آزادی مردم فلسطین شود، تصریح کرد: یکبار دیگر شکست دشم،ن استحکام اندیشههای امام راحل را در مقابل چشمان ما مجسم کرد. این شکست هفتمین شکستی بود که دشمن متحمل میشد؛ زیرا تا پیشازاین نیز در برابر پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی ایران در دفاع مقدس، پیروزی مردم افغانستان بر شوروی سابق، پیروزی حزبالله و گروههای مقاومت در فلسطین متحمل این شکستها شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این مطلب که پیروزی مردم غزه بر چهارمین ارتش مجهز جهان دلیلی بر درستی اندیشههای امام(ره) بود، بیان کرد: روابط عمومی در بسیج کاری بسیار سخت و درواقع یک پدیده استثنایی و منحصربهفرد در دنیاست که نمونه دیگری ندارد.

نقدی یادآور شد: البته هرچقدر هم در روابط عمومی قوی باشیم به گرد پای امام(ره) در قلم، سخن و ادبیات نمیرسیم؛ زیرا ایشان در وصف بسیج میفرمایند "قلم توانایی درک حقیقت بسیج را ندارد و زبان نیز در بیان این حقیقتها ناتوان است." حتی مقام معظم رهبری نیز در توصیف بسیج میفرمایند "بسیج حقیقتی شبیه افسانههاست." بسیج محل اخلاص است و این را با قلم و بیان نمیتوان بیان کرد.

وی به گستردگی و تنوع مأموریتهای بسیج اشاره و عنوان کرد: هماکنون گروهی از پزشکان بسیجی در نقاط صفر مرزی سیستان و بلوچستان مشغول ارائه خدمات رایگان هستند. در کرمانشاه عدهای آماده رزمایش هستند. دانشجویان در نقاط محروم مشغول تدریس قرآن هستند و بسیاری از جوانان با حضور در مناطق محروم و کمبرخوردار مشغول ارائه خدمات سازندگی و عمرانی هستند و عدهای دیگر مشغول اجرای برنامههای فرهنگی، جهاد علمی و ایجاد اشتغال برای جوانان و کمک به اقتصاد مقاومتی در محور تولید هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: موضوع دیگری که کار بسیج را سخت میکند این است که بسیجیان برخلاف دیگران به دنبال دوربین و بلندگویی برای انعکاس فعالیتهایشان نیستند؛ بهنحویکه در برخی نقاط اعضای بسیج سازندگی شرط میکنند برای حضور در منطقه هیچ دوربینی فعالیتهای آنها را رسانهای نکند. در واقع مأموریت بسیج مأموریتی است که در هیچ سازمان دیگری به لحاظ گستردگی و پراکندگی جغرافیایی شاهد آن نیستیم.

سردار نقدی با تاکید بر اینکه روابط عمومی بسیج باید از جنس بسیج باشد و مثل بسیجیها خاکی بماند، خاطرنشان کرد: الگوی بزرگ ما در بسیج شهید آوینی است. شهید آوینی فردی بود که با تطبیق دادن خود با بسیجیان در دوران دفاع مقدس موفق میشود صحنههای ماندگاری را ثبت کند. درصورتی که بهغیر از آوینی، خیلیها با دوربین به جبهه آمدند ولی به دلیل اینکه نتوانستند خود را با شرایط تطبق بدهند نتوانستند صحنههای زیادی را ضبط کنند.

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی پر تشریفات پرهزینه و با پرستیژ ویژه نمیتواند بسیج را منعکس کند گفت: روابط عمومی در بسیج باید کمهزینه باشد تا بدین شکل بتواند حقایق را واضح ببیند و در انعکاس حقایق موفق عمل کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره مشکلات جامعه نیز یادآور شد: بسیاری از مشکلات و نابسامانیهای جامعه و حل آنها در گروی حرکت کل جامعه به سمت آرمانها با روحیهای پرنشاط و پرامید است؛ اگر موفق شویم جامعه را به سمت قلههای آرمانی سوق دهیم بسیاری از ناهنجاریهای جامعه خودبهخود حل میشود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار