چهاردهمین شب شاعر، پاسداشت ناصر فیض

مومنی شریف: فیض نگران آرمان‌های انقلاب است/ مجله طنز «سه نقطه» منتشر می‌شود

رئیس حوزه هنری گفت: فیض دغدغه‌های بزرگی دارد و نگرانی‌هایی نسبت به آرمانهای انقلاب، جامعه و آنچه به عنوان سبک زندگی در جامعه رواج پیدا کرده است، دارد. این در کنار شخصیت بذله گوی اوست.
کد خبر: ۲۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱ - 03September 2014

مومنی شریف: فیض نگران آرمان‌های انقلاب است/ مجله طنز «سه نقطه» منتشر می‌شود

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، چهاردهمین شب شاعر سازمان هنری و رسانهای اوج با حضور شهرام شکیبا، مشفق کاشانی، علیرضا قزوه، علی محمد مودب، محسن مومنی شریف و دیگر شعرا و با تجلیل از "ناصر فیض" برگزار شد.

در ابتدای مراسم و پس از پخش کلیپی از زندگی و صحبتهای ناصر فیض، رضا احسان پور شاعر طنز پرداز با بیان اینکه خدا را شکر میکنم که در کشوری زندگی میکنم که شعرایی چون ناصر فیض در آن هستند، شعری را که در رابطه با او سروده بود خواند.

 پس از وی اکبر جعفری دیگر شاعر طنز پرداز، متنی را با عنوان "فیض" روخوانی کرد.

محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری در ادامه این مراسم با بیان اینکه فیض شخصیتی است که استحقاق چنین مجلس گرمی را دارد، اظهار کرد: بیست سال است که فیض را میشناسم و 10 سال است که با او همکاری دارم. او دغدغههای بزرگی دارد، نگرانیهایی نسبت به آرمانهای انقلاب، جامعه و آنچه که به عنوان سبک زندگی دیگران در جامعه رواج پیدا کرده است، دارد. این در کنار شخصیت بذله گوی اوست.

وی افزود: گرچه فیض در اشعارش اظهار نگرانی میکند، اما این اشعار همراه با امید است. اشعار فیض با امید گره خورده است.

مومنی شریف با بیان اینکه سه دوره برای طنز انقلاب متصور هستم، خاطر نشان کرد: اولین دوره، دوره پس از انقلاب است، با پیروزی انقلاب اسلامی شاهد نوعی طنز هستیم که در واقع طنز نیست، بلکه عقدههای درونی شاعر است.

رئیس حوزه هنری با اشاره به دور دوم طنز با ظهور کیومرث صابری فومنی (گل آقا)، اضافه کرد: با چاپ گل آقا، توجه مردم به طنز جلب شد و مخاطب برای چاپ آن لحظه شماری میکرد.

دوره بعدی طنز که مومنی شریف به آن اشاره کرد، گره خورده با واقعه 2 تیر بود که وی در این باره ادامه داد: در این دوره بعضی از هنجارهایی در جامعه به وجد آمد که طنز را لجام گسیخته کرد که این نیز در هیچ حوزهای حد و مرز نداشت و تا جایی پیش رفت که تبدیل به هزل شد. در واقع ذائقه مردم به نوعی تغییر کرد.

وی با اشاره به دوره بعدی طنز، افزود: سالها بعد طنزی به وجود آمد که حساب و کتاب داشت و دارد و این نوع طنز مورد توجه مردم قرار گرفته است. شاعرانی چون فیض در به وجود آمدن این شرایط نقشی ممتاز داشتند.

رئیس حوزه هنری اذعان کرد: امروز طنز به خانههای مردم سرایت کرده است و فکر میکنم سلیقه مردم بالا رفته است و طنز امروز در حاشیه نیست.

وی با اشاره به نقش رهبری در به وجود آمدن این فضا، اظهار کرد:  از 12 سال پیش برنامه شعر خوانی در محضر رهبری را در برنامههای خود گنجاندیم. سال اولی که به دیدار رهبری رفتیم اضطراب و نگرانی در ما موج میزد، اما پس از اجرا، مورد استقبال رهبری واقع شد و به لطف خدا تا به امروز توانستیم قدمهای محکمی در این زمینه برداریم.

مومنی شریف بیان کرد: امروز صاحب طنزی هستیم که مردم آن را پذیرفتهاند که امید داریم به تکامل هم برسد و خوشحالیم که امروز پرمخاطب ترین برنامهها، برنامههای طنز است.

وی در پایان از چاپ مجله طنز با عنوان سه نقطه خبر داد و گفت که به زودی پیش شماره آن منتشر خواهد شد.

در ادامه جواد فیض، برادر ناصر فیض به بیان خاطراتی از وی پرداخت.

شهرام شکیبا و علیرضا قزوه دیگر سخنرانان این مراسم بودند که هر یک به بیان خاطراتی از وی پرداختند.

ناصر فیض، آخرین سخنران این آئین بود که ابتدا به تقدیر و تشکر از میهمانان پرداخت و به حضور علی محمد مودب در این مراسم اشاره کرد و گفت: کار شهرستان ادب در شناسایی افرا مستعد در حوزه ادبیات ستودنی است. عدهای در این مملکت ذوق دارند که دستشان به هیچ جایی نمیرسد. اما شهرستان ادب آنها را کشف کرده و آنها دیده میشوند.

در پایان این مراسم مومنی شریف، رضا گیلانپور، مهدی قزلی، مجید سرسنگی، جواد جهان آرا، علی محمد مودب و ... هر کدام با اهداء هدیهای به تجلیل از ناصر فیض پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار