رئیس شورای اسلامی شهر قم:

یادمان شهدای گمنام خضر نبی(ع) اشرافیت معنوی و مکانی دارد

رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: یادمان شهدای گمنام کوه خضر نبی(ع) به لحاظ معنوی و مکانی اشرافیت دارد و بهسازی آن توجه ویژه مسئولان استان را می‌طلبد.
کد خبر: ۲۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲ - 20September 2014

یادمان شهدای گمنام خضر نبی(ع) اشرافیت معنوی و مکانی دارد

«ولی الله بیاتی» در حاشیه بازدید از یادمان شهدای گمنام کوه خضر نبی(ع) به خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس در قم گفت: امنیت و استقرار نظام اسلامی حاصل خون پاک شهیدانی است که مزار نورانی آنها مسیر درست حرکت را برای همه ما مینمایاند.

وی افزود: مقایسه آنچه که از ناامنی در اطراف کشور میگذرد و امنیتی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی حکفرماست، تاثیر خون پاک شهیدان را محرزتر میکند و ما هر چه داریم مدیون خون مطهر شهدا هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: باید مقام شهدا و خانوادههای معظم آنان را ارج نهیم زیرا بقای ارزشهای انقلاب اسلامی منوط به پاسداری از آرمانها و راه شهیدان و پیروی از رهنمودهای ولایت فقیه است.

وی بیان داشت: شهدای بزرگواری که زیارتگاهشان در دامنه کوه خضر نبی(ع) ملجاء و دارالشفاء مومنین است، هم به لحاظ رفعت مقام و معنویت بر همه اشرافیت دارند و هم به لحاظ جغرافیایی در مکانی قرار گرفتهاند که چشم انداز زیبایی از نمای شهر قم را ترسیم میکند.

بیاتی با بیان این نکته که هر کاری که برای تکریم و تعظیم مقام شهید و شهادت انجام دهیم، باز نمیتوانیم حق بزرگ آنان را ادا کنیم، افزود: این مکان معنوی محل حضور زائران مزار شهدا و خانوادههای معظم شهیدان است و با توجه به شرایط ویژه منطقه، بهسازی محدوده یادمان، عزم بیشتر مسئولان استانی را با محوریت استاندار محترم و پیگیری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان میطلبد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر این نکته که همه دستگاهها و مسئولان ذیربط در این موضوع باید پای کار باشند، ادامه داد: شورای اسلامی شهر و مجموعه شهرداری قم نیز با انجام تعاملات لازم، در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بهسازی یادمان شهدا و فضای پیرامونی آن، ادای تکلیف خواهند نمود.

وی در پایان با اشاره به اینکه منطقه خضر نبی(ع)، ظرفیت بالایی را در جذب گردشگر و زائر دارد، بیان داشت: اقامت زائران در قم در حد چند ساعت است و ساماندهی وضعیت این منطقه مدت ماندگاری و اقامت زائران و بهرهمندی از فضای معنوی مکان های زیارتی قم را افزایش خواهد داد.

گفتنی است بنای یادمان شهدای گمنام کوه خضر نبی(ع) به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قم ساخته شده و اکنون نیز مسئولیت کارگروه ساماندهی یادمان مذکور با این اداره کل میباشد.

نظر شما
پربیننده ها