مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان:

آثار ارزشمند دفاع مقدس فرهنگ ارزشی و دینی را احیا کرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: آثار ارزشمند دفاع مقدس مادی و نظامی نیست بلکه آثار آن معنوی است و با تمام خرابی‌هایی که جنگ 8 ساله بر ما تحمیل کرد، فرهنگ ارزشی و دینی را احیا کرد.
کد خبر: ۲۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶ - 20September 2014

آثار ارزشمند دفاع مقدس فرهنگ ارزشی و دینی را احیا کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گرگان، نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان گلستان در محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان برگزار شد.

سرهنگ «عباس حسن نیا» در این نشست گفت: سالروز دفاع مقدس یادآور روزهای بی نظیر ایران است که با همهی کمبود امکانات، وجبی از خاک ایران را از دست ندادیم.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان گلستان با تاکید بر حفظ سرمایههای جنگ افزود: ملت ایران در دفاع مقدس سرمایه گذاریهای عظیمی انجام داده است که مهمترین آن نیروی انسانی بود که ما در جنگ عزیزان بسیاری را از دست دادیم که البته همه آنها به سعادت رسیدند.

وی به ارائه سبک جدیدی از جنگ به عنوان دفاع مقدس توسط امام راحل اشاره کرد و گفت: معماری انقلاب اسلامی مبتنی بر ارزشهایی فراتر از مرزها بود که کل مسلمانان جهان را در برداشت و موجب شد خیلی از کشورها احساس تهدید کنند. استمرار این روش بعد از امام راحل توسط مقام معظم رهبری ادامه داشت، چون ایشان شخصا در جنگ تحمیلی به خصوص آزادسازی سوسنگرد حضور داشتند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان اظهار داشت: آثار ارزشمند دفاع مقدس مادی و نظامی نیست بلکه آثار آن معنوی است و با تمام خرابیهایی که جنگ 8 ساله بر ما تحمیل کرد، فرهنگ ارزشی و دینی را احیا کرد و ما باید این فرهنگ را به نسلهای آینده انتقال دهیم زیرا مهمترین جلوه جوانان ما در جنگ، باطن و ظاهر درست اخلاقی آنان بود.

حسن نیا در ادامه به تشریح مهمترین برنامههای هفته دفاع مقدس در استان پرداخت که از 31 شهریور ماه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

از جمله مهمترین این برنامهها می توان به رژه نیروهای مسلح استان، تجلیل از سربازان نمونه، رونمایی از سند سجلی اولین شهید لشکر 30 پیاده گرگان، نمایش رزمی حماسه سوسنگرد، افتتاح نمایشگاه فرهنگی، گردهمایی نقش مهندسی در دفاع مقدس، غبارروبی گلزار شهدا، پیاده روی همگانی، سخنرانی فرماندهان در بین الصلاتین نماز جمعه، همایش رزمندگان دفاع مقدس و عملیات ثامن الائمه، یادواره شهدای اهل سنت و مسابقات متنوع فرهنگی- وررزشی اشاره کرد.

نظر شما
پربیننده ها