در نشست خبری جشنواره فیلم مقاومت عنوان شد:

نمایش 259 فیلم در بخشهای مختلف جشنواره مقاومت/ رونمایی از «ابوزینب» و اولین اکران «پادشاه شن ها» در ایران

محمد خزایی دبیر جشنواره فیلم مقاومت با اعلام اینکه جشنواره پس از آغاز در 30 شهریور ماه تا ابتدای آذر ادامه خواهد داشت گفت: علاوه بر تهران در 1600 نقطه در 400 شهرستان ما برنامه نمایش فیلم خواهیم داشت.
کد خبر: ۲۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱ - 16September 2014

نمایش 259 فیلم در بخشهای مختلف جشنواره مقاومت/ رونمایی از «ابوزینب» و اولین اکران «پادشاه شن ها» در ایران

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با حضور محمد خزایی دبیر این جشنواره و تعداد از مدیران بخش های جنبی در تالار اسوه برگزار شد.

محمد خزایی دبیر جشنواره فیلم مقاومت با اعلام اینکه جشنواره پس از آغاز در 30 شهریور ماه تا ابتدای آذر ادامه خواهد داشت گفت: علاوه بر تهران در 400 شهرستان نیز ما برنامه ی نمایش فیلم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در بعضی از استان ها و شهر ها نمایش فیلم ها در حوزه های علمیه و دانشگاه ها و برخی از پارک ها اکران خواهند شد. همچنین کشورهای روسیه، فلسطین، هند، گرجستان، لبنان، کوبا، امریکا، سوریه، و لبنان از کشورهای میزبان این جشنواره خواهند بود.

خزایی در خصوص آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره گفت: بالغ بر 2000 اثر به دبیرخانه رسید که از میان این آثار 259 اثر شرایط مورد نظر را برای حضور و اکران در این جشنواره داشتند و توسط کمیته ی ارزشیابی شرایط را برای ورود به بخش های مختلف این جشنواره احراز کردند.

وی همچنین در خصوص ابعاد وسیع برگزاری این جشنواره گفت: برخی می گویند با این حجم و ابعاد برگزاری از اهداف فاصله نمی گیرید که پاسخ ما این است که انجام کار های بزرگ در عرصه ی فرهنگ اثر گذار است و دیده می شود و کار کوچک کردن در این عرصه چندان مهم جلوه نمی کند.

دبیر جشنواره فیلم مقاومت افزود: ما در این جشنواره از حدود 15جلد کتاب در موضوعات ضد صهیونیستی،ماجرای 11 سپتامبر، بازتاب دفاع مقدس در دنیا و پرونده ی هسته ای ایران که به همت دبیرخانه ی این جشنواره ترجمه و تولید شده است رونمایی خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت:امسال در مراسم افتتاحیه برای ابوالقاسم طالبی، جهانگیر سلطانی، مرتضی شعبانی و محمدتقی فهیم به عنوان چهار تن از پیشکسوتان هنر دفاع مقدس بزرگداشت گرفته خواهد شد.

خزایی همچنین در خصوص اینکه آیا اکران فیلم جنجالی «پادشاه شن ها» با موضوع شکل گیری خاندان آل سعود میان این جشنواره و دولت تقابلی ایجاد می کند یا خیر گفت: متأسفانه در مسائل فرهنگی سیاست ما این است که ابتدا اجازه می دهیم حمله صورت بگیرد و سپس در پاسخ به آن اثر فرهنگی صرفاً بیانیه می دهیم.اکران این فیلم در این جشنواره هیچگونه تقابلی میان ما و دولت ایجاد نمی کند و تا امروز که من اینجا هستم و پس از قطعی شدن اکران این فیلم در جشنواره مقاومت هیچ پیامی از جانب دولت مبنی بر مخالفت با این کار به ما نرسیده است.

دبیر جشنواره فیلم مقاومت افزود: فیلم سینمایی «ابوزینب» به کارگردانی علی غفاری در نخستین روز این جشنواره در سینما فلسطین رونمایی می شود.

وی در پاسخ به خبرنگاری که معتقد بود بخشی از عدم پوشش این جشنواره توسط برخی از رسانه ها به دلیل سابقه ی ذهنیشان مبنی بر برچسب شما به عنوان تهیه کننده ی فیلم «قلاده های طلا» است گفت: من باید به یکی از فرمایشات حضرت آقا اشاره کنم. ایشان در جایی می فرمایند اتفاقا برخی از شعار هایتان را به زبان بیاورید و اعلام کنید بگذارید عده ای به خاطر شعارهایتان از شما فاصله بگیرند. من باور دارم که در یک جنگ قرار داریم و باز هم اگر به آن زمان برگردیم تهیه کنندگی این فیلم را به عهده می گیرم.

خزایی ادامه داد: یک دهه باید بگذرد تا ارزش این فیلم برای عده ای بیشتر درک شود.من افتخار می کنم که این برچسب بر من خورده چرا که معتقدم برچسب بدی نیست و نشان سربازی انقلاب است.

وی افزود:من مثل البته معتقدم که تعداد اندکی از رسانه ها و آن هم به طور خاص چند روزنامه این جشنواره را پوشش نداده اند در صورتی که با یک رصد می توان پوشش وسیع رسانه ای این رویداد را در میان رسانه های خبری مشاهده کرد.

خزایی همچنین در خصوص نگاه سیاسی به عرصه فرهنگ گفت: به نظر من فرهنگ خط کشی چپ و راست ندارد بلکه فرهنگ یک خط قرمز دارد و آن هم ارزش های انقلاب اسلامی است.

دکتر شهاب اسفندیاری مدیر کمیته ی عملی و پژوهشی جشنواره فیلم مقاومت در این نشست گفت: امثال برای نخستین با چنین بخشی به این جشنواره اضافه شده است و این به دلیل حجم درخواست هایی بود که سال های گذشته از جانب نخبگان حوزه ی مطالعات سینمای دفاع مقدس به دبیرخانه می رسیده است.

اسفندیاری ادامه داد: پس از اعلام فراخوان از سوی ما تعداد قابل توجهی از مقالات به این کمیته ارسال شد که نشان می دهد تا به امروز ظرفیت قابل توجهی در میان اساتید دانشگاه و دانشجویان هنر در خصوص پژوهش در حوزه ی خنر مقاومت وجود داشته است.

وی افزود: باعث تأسف است که تا امروز با وجود این ظرفیت حتی یک کانون برای تحقیق و پژوهش در عرصه ی هنر دفاع مقدس و مقاومت شکل نگرفته است.

مدیر کمیته ی علمی و پژوهشی جشنواره فیلم مقاومت ادامه داد: سینمای دفاع مقدس بدون پژوهش و چشم انداز و افق مشخص به سرنوشت سایر جشنواره هایی دوچار خواهد شد که ابتدا رسالت اصلی خود را انقلاب اسلامی تعریف کرده بودند و امروز نشانی از انقلاب در آثار آن جشنواره ها نیست.

ناصر درخشان مدیر ارزشیابی جشنواره فیلم مقاومت گفت: آثار رسیده به جشنواره هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی نسبت به دوره ی قبل رشد داشته است. این رشد به خصوص در بخش مستند و فیلم کوتاه قابل مشاهده است.

وی افزود: انتظار می رود که این جشنواره روندی رو به جلو داشته باشد که ما برای رسیدن به این هدف برنامه هایی داریم که انشاالله در آینده این برنامه ها را اجرا خواهیم کرد.

امیر نصیر بیگی مدیر بخش جلوه گاه نور گفت: این بخش با یک نگاه و رویکرد جدید پایه گذاری شده است و ما بر آن بوده ایم که پس از شناسایی نیروهایی بسیجی فیلمساز محلی برای رقابت سالم میان آن ها را فراهم کنیم.

نصیربیگی ادامه داد: علاوه بر شکل دهی حلقه ی نخبگان بسیجی در این بخش می خواهیم روندی را شکل دهیم که آثار تولید شده توسط این نیرو ها به سطح جامعه و عموم مردم نفوذ پیدا کند.

وی افزود: علی رغم نوپا بودن این بخش بیش از 1000 اثر به دبیرخانه ی بخش جلوه گاه نور رسیده است.
غلامرضا منتظمی مدیر اجرایی کنفرانس افق نو گفت: کنفرانس افق نو پنجره ای جدید به تحولات در حال وقوع در دنیا به خصوص آمریکا و اروپاست.

منتظمی ادامه داد: پس از حضور رهبران فکری که در کنفرانس شاهد حضور آنان خواهیم بود متوجه می شویم که متفکران بزرگی در خصوص ضدیت با صهیونیست بحث های مهمی ارائه کرده اند.

مدیر اجرایی افق نو افزود: تا کنون بیش از 100 مقاله با در موضاعاتی نظیر پرونده ی هسته ای ایران،لابی اسرائیل در آمریکا و 11 سپتامبر به دبیرخانه ی کنفرانس افق نو رسیده است.

وی در خاتمه گفت: این کنفرانس به مدت 3 روز و در محل هتل لاله برگزار خواهد شد.
                                                                                                                                                 
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار