آسیب شناسی شبکه های اجتماعی مجازی /4

شبکه های مجازی محملی برای گسترش بی بندو باری

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سواستفاده از شبکه های مجازی به گسترش بی بندو باری در جامعه می انجامد.
کد خبر: ۲۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴ - 17September 2014

شبکه های مجازی محملی برای گسترش بی بندو باری

سید باقرحسینی دبیراول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس ، اظهار داشت: آن چه امروز در فضای مجازی دیده می شود و حرکت های اخیر که توهین به مقدسات و باور های ملت ما بوده از سوی مسئولین مدیریت نشد که این مسئله می تواند، تبعات فراوانی را به دنبال داشته باشد.

حسینی افزود: مردم ما مسلمان هستند و استفاده غیرمفید از این ابزار می تواند پیامدهایی از جمله گسترش بی بند وباری را به همراه داشته باشد ضمن اینکه سیاست گذاری های رسانه های ضد نظام و انقلاب اسلامی که روی شبکه های مجازی هم تمرکز خاصی داشته اند، در صورت عدم توجه و برنامه ریزی و عدم کنترل مناسب به تهدیدی جدی منجر خواهد شد.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این شبکه ها، زمینه ساز شکل گیری بسیاری از انحرافات اخلاقی و اغتشاشات سیاسی بوده و به نوعی غربزدگی را در بین جوانان کشور گسترش داده اند و این شورای عالی مجازی است که باید در این زمینه اقدامات جدی صورت دهد.

وی افزود: این شبکه ها نه تنها امنیت و فرهنگ ما را تحت شعاع قرار داده اند، بلکه تهدیدی جدی برای جامعه بشریت بشمار می روند، چرا که حرکت به سوی ناهنجاری های اجتماعی و فاصله گرفتن از اخلاق می تواند در ابتدا بنیان خانواده را متزلزل کرده و سپس امنیت اجتماعی را با مخاطره مواجه کند که همه این ها در نهایت متوجه امنیت ملی کشور ها نیز خواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اذعان داشت:علم  و فناوری های نوین قطعا می توانند در خدمت بشر قرار بگیرند، اما علم بدون اخلاق، جز آسیب ثمره دیگری نخواهد داشت و ما در طول تاریخ نیز با تفکرات اومانیستی مواجه بوده ایم که بطلان آن نیز در طول سالیان، بر همگان ثابت شده است.

سید باقر حسینی در پاسخ به این سوال که تا کنون مجلس شورای اسلامی چه اقداماتی را برای مدیریت قانونمند فضای مجازی صورت داده است، اظهار داشت: اخیرا طرحی را در این راستا آماده کرده ایم که امیدواریم با همکاری دولت هر چه سریع تر مورد پیگیری قرار گرفته تا از ابعاد منفی شبکه های مجازی جلوگیری کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار