بررسی علل افزایش میزان تصادفات در شهریورماه/1

سبقت غیر مجاز، سرعت بالا و واژگونی خودرو سه علت اصلی در تصادفات شهریورماه سال گذشته

معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک راهور نیروی انتظامی گفت: بیشترین آمار تصادفات در شهریور ماه سال گذشته سبقت غیر مجاز، سرعت بالا و واژگونی خودرو به دلیل خواب آلودگی راننده اعلام شد که اگر شهروندان گرامی این سه مورد را رعایت کنند هم کاهش چشمگیری در تصادفات و تلافات جاده ای خواهیم داشت و هم سفری خوش برای خود و عزیزانشان را رقم خواهند زد.
کد خبر: ۲۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴ - 18September 2014

سبقت غیر مجاز، سرعت بالا و واژگونی خودرو سه علت اصلی در تصادفات شهریورماه سال گذشته

سرهنگ  محمدکریم خسروی معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک راهور ناجا در گفتوگو با خبرنگار انتظامی دفاع پرس، اظهار داشت: با توجه به اینکه ماه شهریور یکی از پر تصادف ترین ماه های سال به حساب می آید از شهروندان می خواهیم نکات ایمنی را رعایت کرده و به توصیه ی پلیس توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه پایان شهریور ماه با آغاز مهر ماه و شروع سال تحصیلی مقارن می شود و شهروندانی که می خواهند از فرصت باقی مانده تا بازگشایی مدارس استفاده کنند معمولا روزهای آخر شهریور ماه را برای سفر خود و خانواده اشان انتخاب می کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک راهور ناجا  با بیان این مطلب که خانواده ها باید زمان مناسبی را برای سفر خود انتخاب کنند، افزود: روز های آخر شهریور ماه به دلیل پیک ترافیکی در جاده های کشور ناامن ترین زمان برای مسافرت است به ویژه که دهه آخر آن همزمان با شروع مسافرت ها آغاز شده و روزهای پایانی همه سعی بر برگشت به خانه های خود را دارند.

سرهنگ خسروی تصریح کرد: اگر خانواده ها با یک برنامه ریزی صحیح مسافرت خود را چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ مکانی مدیریت کنند قطعا با مشکل ترافیک روبرو نخواهند شد و با رعایت نکات ایمنی به ویژه امتناع کردن از سرعت و سبقت غیر مجاز سفر خوب و امنیتی را برای خود رقم خواهند زد.

وی رعایت کردن سرعت و نگرفتن سبقت غیر مجاز را از جمله عوامل مهم در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای عنوان کرد و گفت: بیشترین آمار تصادفات در شهریور ماه  سال گذشته سبقت غیر مجاز، سرعت بالا و واژگونی خودرو به دلیل خواب آلودگی راننده اعلام شد که اگر شهروندان گرامی این سه مورد را رعایت کنند هم کاهش چشمگیری در تصادفات و تلافات جاده ای خواهیم داشت و هم سفری خوش برای خود و عزیزانشان را رقم خواهند زد.

معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک راهور ناجا با اعلام این که امسال به دستور رئیس پلیس راهور ناجا 5000 نیروی پلیس به نیروهایمان اضافه شد، تشریح کرد: در راستای این که امسال سفرهای تابستانی کم حادثه ای را داشته باشیم، توان پلیس راهور یک سوم افزوده شد و هزار تیم گشت در قالب 5000 نیروی پلیس به نیروهایمان اضافه شد که البته بالگردها نیز با توان بیشتری به پلیس راهور کمک می کنند.

وی خاطر نشان کرد: به منظور افزایش ایمنی و تسریع در رفت و آمد وسایل نقلیه محدودیتهای ترافیکی از 26 شهریور لغایت اول مهر ماه در محورها پرترافیک کشور به اجرا درآمده است و مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن 88255555 به صورت شبانهروزی پاسخگوی وضعیت راههای کشور و امدادرسانی احتمالی به هموطنان عزیز کشور است.

سرهنگ خسروی در پایان گفت و گوی خود با خبرنگار انتظامی دفاع پرس با اشاره به هماهنگیهای انجام شده با دستگاههای مرتبط و پلیس راهور گفت: پلیس درروزهای پایانی شهیریور ماه  از آمادگی کامل برخوردار است، اما از مردم عزیزمان می خواهیم  که با مدیریت سفرشان و بازگشت به موقع از سفر دچار سانحه ای دلخراش نشوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار