آیت‌الله جنتی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

منکران حقیقت فتنه مستحق نفرینند/ دفاع مقدس را باید به عنوان یک تجربه تاریخی و ذخیره معنوی حفظ کنیم

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه کسانی که حقیقت فتنه را انکار می‌کنند استحقاق نفرین را دارند، به اخراج 74 نفر از مهندسان از یکی از وزارتخانه‌ها اشاره کرد و گفت: این‌ها که بروند، یاران فتنه‌گران وارد وزارتخانه‌ها می‌شوند.
کد خبر: ۲۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹ - 19September 2014

منکران حقیقت فتنه مستحق نفرینند/ دفاع مقدس را باید به عنوان یک تجربه تاریخی و ذخیره معنوی حفظ کنیم

به گزارش خبرنگار گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله احمد جنتی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه تهران، با اشاره به عمل موفقیتآمیز مقام معظم رهبری اظهار کرد: شکر خدا که مقام معظم رهبری سلامتی خود را بازیافتند. این عملی که انجام شد موفقیتآمیز بود و ایشان پس از استراحتی کوتاه در بیمارستان، بانشاط به منزل پرخیر و برکت خود بازگشتند.
 
وی افزود: در این مدت سیر عواطف و احساسات مقدس مردم از داخل و خارج کشور روانهٔ بیت ایشان شد.
 
خطیب جمعه تهران در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس بسیار مهم است و این هفته را به رزمندگان و امت مسلمان تبریک عرض میکنم. جنگ تحمیلی، واقعاً دفاع مقدس بود. هشت سال جهاد فی سبیل الله که هیچچیز جز خلوص رزمندگان نبود. این خلوص از امام امت سرچشمه میگرفت؛ مردی مخلص که در پیشاپیش حرکت میکرد و جوانان در پشت سر او بهپیش میرفتند.
 
وی با بیان اینکه دفاع مقدس ذخیره بزرگی برای آینده ماست، تاکید کرد: همانطور که عاشورا برای اسلام و مسلمین تابهحال ذخیره شد و تا قیامت ماندگار خواهد ماند. دفاع مقدس را باید به عنوان یک تجربه تاریخی و ذخیره معنوی حفظ کنیم. نیروهای نظامی نیز راجع به موزه دفاع مقدس کارهایی خوبی را انجام دادهاند.
 
آیتالله جنتی تصریح کرد: باید در زمینه آشنایی جوانان با دفاع مقدس کارهای بیشتر انجام شود. اگر جوانان با دفاع مقدس آشنا شوند، دیگر به گناه آلوده نشده و کمتر گناه میکنند و به فرهنگ غربی آلوده نمیشود درحالی که دشمن میخواهد فحشا و منکرات را در جامعه رشد دهد.
 
وی خطاب به رزمندگان تاکید کرد: رزمندگان باید خاطرات خود را بنویسند. در این مدت خاطرات رزمندگان چاپ شده و مشخص شد مشتری هم دارد. برخی از این کتابها بیش از ۱۵۰ بار تجدید چاپ شده است. این نشان دهنده استقبال مردم است.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به فتنه 88 گفت: باید بیدار شویم و از این فتنه درس بگیریم. در فتنه مسئلهٔ براندازی مطرح بود. کسانی که حقیقت فتنه را انکار میکنند، استحقاق نفرین را دارند.
 
وی افزود: امروز ۵ سال از فتنه میگذرد ولی هنوز مقام معظم رهبری این موضوع را رها نمیکنند. چون میدانند عدهای میخواهند فتنه را زنده کنند.
 
دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: کسی که هنوز فتنه را قبول ندارد باید در انقلابی بودن، ولایی بودن و بصیرت او شک کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به حذف نیروهای انقلابی از برخی وزارتخانهها اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند به اسم اعتدال نیروهای انقلابی را کنار نزنید. چرا در وزارتخانهای که نمیخواهم اسم ببرم، ۷۴ مهندس با سطح بالای علمی به اسم بیسوادی را بیرون کردهاند.
 
آیتالله جنتی اضافه کرد: چه کسی باید داد بزند و اعتراض کند. مقام معظم رهبری فرمودند نمایندگان مجلس به تعهدی که دادهاند عمل کنند. تریبون مجلس باید جلوی این کارها را بگیرد. اینها دارند بچهها را در وزارت علوم حذف میکنند. اینها که بروند، یاران فتنهگران وارد وزارتخانهها میشوند.
 
خطیب جمعه تهران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد و فرهنگ نامیدند. باید به فرهنگ پرداخت، چون همانطور که امام(ره) فرمودند راه اصلاح مملکت، اصلاح فرهنگ آن است. اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را در جامعه پیاده کنیم، باید از باطن خودمان باشد. چشم انقلابیون باید نگران تضعیف نیروهای مذهبی باشد.

آیتالله جنتی در ادامه سخنان خود به موضوع ائتلاف ۲۸ کشور برای مبارزه علیه داعش اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری آبروی آنان را بردند. این ۲۸ کشور برای مبارزه با داعش ائتلاف شکل دادهاند؛ خدا لعنتتان کند، چه کسی است که نداند این اسلحهها و پولهای کلان از کجا میآید. حالا آمدهاید میگویید با داعش مبارزه کنیم. حیا ندارید از دروغ گفتن.
 
وی افزود: البته جلسهای که داشتند بینتیجه بود و بیشتر آبروی خود را میبرند.

دبیر شورای نگهبان در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی دانشگاهها، خطاب به اساتید و دانشجویان گفت: شما باید فرهنگ اسلامی و انقلابی را توسعه داده و از آن دفاع کنید.
 
وی تاکید کرد: دانشگاه باشگاه سیاسی سیاستمداران نیست.

آیتالله جنتی در بخش پایانی خطبههای نماز جمعه تهران به موضوع یمن پرداخت و گفت: علی عبدالله صالح با فشار مردم کنار رفت و معاونش را جای خودش گذاشت. اینها با کمک عربستان حوثیها و دیگر مسلمانان را قتلعام میکنند و از این کار باکی هم ندارند.
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار