سردار کارگر در گفت‌و‌گو با شبکه قرآن:

نگاه‌ها به مقوله دفاع مقدس باید فراملی باشد/تولید برنامه‌ها با مخاطب شناسی‌ جدید

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره آغاز هفته دفاع مقدس، دفاع مقدس را موضوعی فراجناحی و فراملی دانست و از تولید برنامه‌‌ها با محوریت جوانان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۴۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴ - 19September 2014

نگاه‌ها به مقوله دفاع مقدس باید فراملی باشد/تولید برنامه‌ها با مخاطب شناسی‌ جدید

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و رییس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس صبح امروز جمعه در گفت و گو با شبکه قرآن در رابطه با چگونگی شکلگیری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: با دستور مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا در سال 1369 بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تشکیل شد و مقام معظم رهبری دو وظیفه مهم را برای این بنیاد تعریف کردند که عبارت بود از اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نباید بگذارد که ارزشهای دفاع مقدس به دست فراموشی سپری شود و دیگر اینکه این بنیاد نباید اجازه دهد که این آثار و ارزشها تحریف شده و به انحراف کشیده شود.

سردار کارگر با بیان اینکه دو نقطه کلیدی در اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس وجود دارد، تصریح کرد: وظیفه و هدف اصلی این بنیاد همانطور که از نام آن پیداست حفظ آثار دفاع مقدس و نیر نشر ارزشها و ترویج روحیه جهاد، مقاومت، شهادت و پایداری است.

وی ادامه داد: این بنیاد مرجع اصلی در تشخیص و تائید اسناد و مدارک مربوط به دفاع مقدس است و هدف ما نیز این است که هر فیلم سینمایی که ساخته میشود و یا رمانی که نگاشته میشود این اسناد برای این موارد مورد استفاده قرار گیرند و به همین خاطر پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس زیر نظر این بنیاد در این زمینه فعالیت دارد.

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به همکاری مطلوب وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بیان کرد: چند سالی است که با کمک دولت سابق و دولت فعلی همکاریهای خوبی در این زمینه شکل گرفته است و ما معتقدیم که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس باید مواد لازم را برای کارگردانهایی که در عرصه فیلمسازی دفاع مقدس حضور دارند و یا نویسندگان کتابهای دفاع مقدس فراهم کند.

سردار کارگر با بیان اینکه طبقه بندی اسناد دفاع مقدس دیگر مفهوم ندارد، اظهار داشت: امسال موفق شدیم که سازمان آثار و اسناد دفاع مقدس را پایهگذاری کنیم که هر سند مرتبط با موضوع دفاع مقدس باید در این سازمان نگهداری شود تا برای بهرهبرداری و تحقیقات پیرامون موضوع دفاع مقدس مانند پایاننامهها آن را در اختیار دانشجویان و اساتید بگذاریم ضمن اینکه با دستور ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح سردار دکتر فیروزآبادی، اسناد دفاع مقدس دیگر طبقه بندی ندارند و از این حیث دست همه محققین در رابطه با موضوع دفاع مقدس باز است.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به نشست مشترک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اعضای شورای شهر تهران که هفته گذشته برگزار شد، افزود: در آن جلسه یکی از موضوعاتی که درباره آن گفت گو شد این بود که مثلا زمانی که شخصی از فرودگاه امام(ره) یا مهرآباد وارد شهر تهران میشود با سیمای یک شهری که در 109 نقطه آن یادمانهای شهدای گمنام وجود دارد روبرو نمیشود و سیمای این شهر با اقدامات مطلوبی که شهرداری تهران انجام داده است مانند نقاشی تصاویر شهدا در دیوارهای شهر، سیمای شهر هنوز رنگ و بوی ایثار و مقاومت ندارد.

سردار کارگر با اشاره به اینکه باید در برنامهریزی شهری کار به موسساتی سپرده شود که افراد دغدغه این کارها را داشته باشند، ادامه داد: شهر تهران امالقرای جهان اسلام است و بسیاری از افراد در خارج از مرزها از ما درس میگیرند پس بنابراین شایسته است که سبک زندگی در تهران و سیمای شهر به جهاد و شهادت نزدیک باشد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی براینکه دفاع مقدس میتواند تاریخ ما را تغذیه کند، گفت: تمام افراد با هر گرایش تایید میکنند که دفاع مقدس متعلق به همه مذاهب، فرق و احزاب مختلف است و ما باید از دفاع مقدس که حیثیت و آبروی ما در آن است، به نحوه شایسته دفاع کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در رابطه با تاثیر ارزشهای دفاع مقدس در خارج از مرزها تصریح کرد: امروز مشاهده میکنیم که قدرت حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه و یا مقاومت مردم غزه در جنگ 51 روزه با اسرائیل، همان روحیه جهاد و مقاومت در دوران دفاع مقدس بود که پیروزشان کرد و خداوند مقدر کرده است که استقامت کنندگان در راه خدا پیروز خواهند شد.

وی ادامه داد: در قضییه نبردها و مقاومتهای مردم سوریه در برابر تروریستها مشاهده میکنیم از زمانی که فرهنگ جهاد و مقاومت در بین آنها حاکم شد پیروزیهای چشمگیری به دست آوردند.

سردار کارگر با بیان اینکه باید مباحث دفاع مقدس را کمی گستردهتر به بحث گذاشت، گفت: در دفاع مقدس نقش بانوان مغفول مانده است و ما همیشه جنگ را مردانه میدیدیم در صورتی که اگر نقش زنان ما در دفاع مقدس بیشتر از مردان نباشد مطمئنا کمتر از آنان نیز نخواهد بود.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور افزود: باید نگاه به موضوع دفاع مقدس به صورت فراملی باشد و دفاع مقدس دامنهی گستردهای دارد و برای همه منطقه و جهان است. در دوران جنگ سیم خاردار را وارد میکردیم اما امروز توانایی تولید انواع موشک را داریم و آن را در اختیار جوانان مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی میگذاریم.

وی با اشاره به شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال گفت: شعار "ایستادگی دیروز عزت امروز تعالی فردا" برای هفته دفاع مقدس امسال انتخاب شده است و در برگزاری هفته دفاع مقدس امسال سعی بر آن شده است که برنامههای تکراری نداشته باشیم.

سردار کارگر با بیان اینکه برنامههای هفته دفاع مقدس به دو بخش گفتمان محور و برنامههای تبلیغ تقسیم شده است، ادامه داد: هدفگیری امسال در تولید برنامههای هفته دفاع مقدس جوانان هستند و امسال با مخاطب شناسی درستی که صورت گرفته است سعی میشود محور برنامههای هفته دفاع مقدس قشر جوان جامعه باشند.

رییس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به ترجمه کتابهای دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: برخی از کتب دفاع مقدس به زبان خارجی ترجمه شده است که نویسندگان این کتابها در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه برنامههای مختلفی برای هفته دفاع مقدس تداریک دیده شده است، اظهار داشت: براساس برنامهریزی های انجام شده تمام ائمه جماعات در شهرهای مختلف در خطبههای نماز در این هفته سخنرانی خواهند داشت.

سردار کارگر در پایان مشورت و مشارکت در موضوعات دفاع مقدس را لازمه کار دانست و تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با هدفگذاری، سیاستگذاری، هماهنگی، نظارت و حمایت ضمن مشورت و مشارکت در موضوعات دفاع مقدس آماده است تا به افرادی که در موضوعات دفاع مقدس در کشور در حال فعالیت هستند کمک کند.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدمهدی رزم جو
|
-
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۸
0
0
\سلام بر رزمندگان اسلام وقران / سلام بر امام شهیدان / سلام بر شهیدان / سلام بر ایثارگران وجانبازان/ سلام بر رهبر فرزانه ما الامام علی الخامنه ای / سلام بر دفاع مقدس / از بدر تا به امروز
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار