برای نخستین بار صورت گرفت

پهلوگیری ناوگروه ارتش چین در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش

ناوگروه هفدهم ارتش چین برای نخستین بار صبح امروز در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پهلو گرفت.
کد خبر: ۲۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶ - 20September 2014

پهلوگیری ناوگروه ارتش چین در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناوگروه هفدهم اعزامی نیروی دریایی ارتش چین متشکل از یک فروند رزم ناو "چانگ چون" و یک فروند ناوشکن "چانگ چو" در راستای توسعه تعاملات و مراودات کشورهای ایران و چین برای نخستین بار در اسکله منطقه یکم دریایی ارتش پهلو و مورد استقبال مسئولین این منطقه قرار گرفت.
 
بنابراین گزارش، این ناوگروه در طی اقامت پنج روزه خود در ایران، ضمن دیدار با مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تجهیزات و دستاوردهای این نیرو بازدید خواهند داشت.
 
ناوگروه هفدهم کشور چین به فرماندهی دریادار "هوانگ شین جان" و در مسیر برگشت از ماموریت خلیج عدن و آبهای آزاد در بندعباس حضور یافت.
 
با توجه به اهمیت توسعه تعاملات کشورهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین و در پی اعزام ناوگروه بیست و چهارم نیروی دریایی ارتش ایران در اسفندماه 1391، این اقدام کشور چین پاسخی به نخستین حضور ارتش ایران در آقیانوس آرام و پهلوگیری آن در بندر ژانگ ژیانگ محسوب میشود.
 
گفتنی است، ناوگروههای ارتش ایران بر حسب اجرای ماموریت در آبهای آزاد و بینالمللی دنیا و تامین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی تاکنون توانستهاند در دو مرحله پس از درگیری شدید کشتیهای تجاری جمهوری خلق چین را از چنگ دزدان دریایی نجات دهند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها