حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در برنامه سینما معیار:

فیلم های ارزشی با موضوع تحکیم خانواده و دفاع مقدس باید به صورت شفاف حمایت شوند

حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در برنامه رادیویی سینما معیار این هفته با موضوع بررسی و تحلیل دفترچه «رویکردها و راهبردها و سیاست های سازمان سینمایی» گفت: فیلمهایی با موضوع ارزشی، تحکیم خانواده و دفاع مقدس باید به صورت شفاف حمایت شوند.
کد خبر: ۲۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵ - 20September 2014

فیلم های ارزشی با موضوع تحکیم خانواده و دفاع مقدس باید به صورت شفاف حمایت شوند

این هفته برنامه رادیویی سینما معیار به بررسی و تحلیل دفترچه «رویکردها و راهبردها و سیاست های سازمان سینمایی»  با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی پرداخت.

به گزارش سرویس فرهنگی  خبرگزاری دفاع مقدس، ایوبی در بخشهایی از صحبت خود درباره دفترچه سیاستی سازمان سینمایی به صورت مستقیم به سینمای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت فیلمهایی با موضوع ارزشی، تحکیم خانواده و دفاع مقدس باید به صورت شفاف حمایت شوند.

ایوبی همچنین گفت: در حوزه تولید فیلم، اصل بر شفافیت و عدالت است. امسال در بنیاد فارابی بیش از 40 فیلم مشمول حمایت هستند و حتی یک مورد حمایت بالای50 درصدی نداریم. سعی کردیم که چتر حمایتی فارابی گسترده شود.

وی همچنین در خصوص جدول ارزشیابی حمایت از تولید که در دفترچه سیاستی سازمان سینمایی آمده است گفت: برای تولید فیلمهای کوتاه، بلند، مستند جدول امتیازاتی را طراحی کردیم که در کارگروه های مختلف این موضوع مطرح شد. این جدول امتیاز برای تولید فیلم نماد عدالت است. اصل حمایت از تولید قابل قبول است ولی آنچه مهم است اینکه احساس تبعیض و بی عدالتی بوجود نیاید. ممکن است بی عدالتی هم نباشد ولی احساس تبعیض بدلیل عدم شفافیت شکل می گیرد.

ایوبی در مورد شکل حمایت از تولید فیلم ها گفت: از تولید فیلم ها حمایت مالی می کنیم و این حمایتها کاملا شفاف خواهد بود. هر فیلمسازی می تواند بسنجدد که فیلمش مشمول این حمایت ها واقع می شود یا خیر.

وی ادامه داد: فیلم های هنری و تجربی در اولویت حمایت و نیازمند فروش هستند. باید از این نوع فیلم ها حمایت کنیم ولی در کنار آن فیلم هایی که با موضوع تحکیم بنیاد خانواده، دفاع مقدس و ارزشی هستند و نیاز به حمایت دولت دارند باید به صورت شفاف حمایت شوند.

ایوبی افزود: البته من مدعی نیستم که در سال 93 به صورت صد در صد بر اساس این جدولها عمل کرده باشیم ولی آرزو می کنم که این موضوع در سال 94 به این سمت حرکت کنیم.

گفتنی است میهمان ویژه این برنامه سینما معیار حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی بود که به صورت تلقنی در این برنامه حضور داشت. او در این برنامه برای اولین بار  به صورت جدی در مورد این دفترچه سیاست های سینمایی در رسانه صحبت کرد.

لازم به ذکر است دفترچه «رویکردها و راهبردها و سیاست های سازمان سینمایی» بسته سیاستی است که اواخر خرداد ماه  در اختیار اهالی سینما و رسانه قرار گرفت. بسته ای که از طریق سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامیقابل دریافت است و بنا دارد سیاستگذاری های سینمایی دولت یازدهم را برای سال 93 و بعد از آن مشخص کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار