لاریجانی در جمع خبرنگاران:

نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس ایثارگری ملت ایران را به خوبی به تصویر کشیده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آثار مطلوب و خوبی در نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس عرضه شده است و آثار مطلوب آن برای سنین مختلف مفید است.
کد خبر: ۲۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴ - 21September 2014

نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس ایثارگری ملت ایران را به خوبی به تصویر کشیده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از افتتاح نمایشگاه "عکس و کتاب دفاع مقدس" که از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در محل مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است ، با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: برگزاری دو نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس ایثارگری ملت ایران را به خوبی به تصویر کشیده است وباید در این زمینه بسیار کار کرد.

لاریجانی که توسط سردار کارگر و اعضای هیات رئیسه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همراهی می شد ، با بیان این مطلب که برگزاری چنین نمایشگاهی می تواند گوشه هایی از ایثارگری ملت ایران را نشان دهد، گفت: آثار مطلوب و خوبی دراین نمایشگاه عرضه شده است و آثار مطلوب آن برای سنین مختلف مفید است.

وی در ادامه افزود: مساله دفاع مقدس حادثه مهمی در تاریخ ملت ایران است و با بررسی ابعاد مختلف آن جوانان که از نظر سن و سال نتوانستند آن زمان را درک کنند متوجه خواهند شد در طول 200 سال اخیر این حادثه یک حادثه منحصر به فرد بوده است و با همه این که کشورهای بزرگ هم دست شده بودند و قطب های سرمایه داری و کمونسیم با صدام هم صدا شده بودند که ملت ایران با دفاع و هوشیاری که نسبت به میراث خود داشت توانستند دشمن را از سرزمین ایران دور کند و دفاع مقدس ما از موارد استثنایی است که ملت با اتکای به خود و نیروهای مسلح خود توانست از کشور دفاع کند.

رییس مجلس در ادامه به دایرةالمعارف دفاع مقدس که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده بود، اشاره کرد و گفت: این دایرةالمعارف می تواند مآخذی برای محققین کشور در این زمینه باشد و محققین می توانند از آن استفاده و به آن توجه کنند.

وی گفت: مسأله دفاع مقدس را باید به امری که پشتیبان اراده ملی است به آن توجه کرد و مسأله مربوط به یک تاریخ خاص نیست بلکه یک سرمایه برای کشور است.

لاریجانی به نمایشگاه لوازم التحریر اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه لوازم التحریر اسلامی از فرهنگ اسلامی انقلابی استفاده شده است و خدمت مهمی برای جوانان و نوجوانان باشد تا با استفاده از این نوشت افزار با گوشه ای از آثارمیراث انقلاب اسلامی آشنا شوند و جمعی که این کار را کرده اند خودجوش بودهاند.توانستند از این نمادهای اسلامی و دفاع مقدس بخوبی استفاده کنند و باید این امر مورد تقدیر قرار بگیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه رفتارهای متفاوت غربی ها در برابر بحث هسته ای را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: حرف های متفاوتی می زنند اما متخصصان این امر و مذاکرهکنندگان ما ارزیابی روشنی از تمام فرازها و فرودها دارند.

وی در ادامه افزود: آمریکاییها نباید تصور کنند که میتوانند ذهنیت مخاطبان خود را در مذاکرات مخدوش کنند، آنها نباید به دنبال نگاه کاسبکارانه در مذاکرات باشند، یک نگاه منطقی میتواند صلح و آرامش را در منطقه حاکم کند.

لاریجانی با بیان این مطب که ایران در مذاکرات برای نظارتهای سازمان انرژی هستهای گشادهدستی کرده است تا نظارتها کامل شود، گفت: آنها (طرفهای غربی) نباید به دنبال اظهاراتی باشند که سطح مذاکرات را نازل کند.

رئیس مجلس تاکید کرد: کشورهای بزرگ نباید تصور کنند که باید برای برنامه هستهای ایران نظامات بین المللی ویژهای خلق شود، زیرا نظامات بینالمللی برای تمام کشورهاست و همان باید مبنای مذاکرات باشد.

لاریجانی با بیان این مطلب که باید صادقانه به موضوع هسته ای ایران نگاه شود، گفت: دوستان ایرانی تلاش خود را انجام میدهند تا مذاکرات موفق باشد، دیگر اعضای 1+5 باید از این زمان بهره ببرند،امروز در مسئله هستهای مجالی فراهم شده که بتوان از آن استفاده کرد و شرایط منطقه را به سمت ثبات بیشتر سوق داد.

لاریجانی در خاتمه اظهار داشت: کشورهای غربی تصور نکنند ه محدود کردن جنجال های خبری باعث می شود با اراده مذاکره کنندگان به سمتی برود که خود با دست خودشان طناب محدود سازی را به گردن بیندازد و ایران در چارچوب ان پی تی گفتگوها را ادامه می دهد.


حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در صحن مجلس

صبح امروز همچنین سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر به همراه اعضای هیات رئیسه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند.

در حاشیه این حضور ، نمایندگان مجلس ضمن گفتگو با رئیس و مدیران ارشد بنیاد حفظ آثار ، درباره راه های گسترش فعالیت های فرهنگی  و پشتیبانی از اقدامات و ماموریت های حوزه حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به همفکری و تبادل نظر پرداختند.

سردار کارگر در نشست جداگانه ای با حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد نیز ملاقات و گفتگو کرد . در این جلسه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ، ضمن اظهار رضایت و تقدیر از اقدامات و فعالیت های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ، بر ضرورت تقویت و حمایت از این بنیاد در راستای ایفای وظایف و ماموریت های خطیر آن تاکید کرد .

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار