آسیب شناسی شبکه های اجتماعی مجازی /7

هدف اصلی شبکه های مجازی جمع آوری اطلاعات مردم است

وزیر سابق ارتباطات عنوان کرد: هدف اصلی شبکه های اجتماعی جمع آوری گسترده اطلاعات مردم است و این تهدیدی برای امنیت کشور به شمار می رود.
کد خبر: ۲۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹ - 23September 2014

هدف اصلی شبکه های مجازی جمع آوری اطلاعات مردم است

رضا تقی پور، سخنگوی شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، با بیان اینکه شبکه های اجتماعی اهداف مشخصی را دنبال می کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به صحبت هایی که از سوی مسئولین کشورهای خارجی در رابطه با استفاده از این قبیل وسایل صورت گرفته، بر کسی پوشیده نیست که جمع آوری اطلاعات گسترده و پردازش اطلاعات برای مقاصد جاسوسی از اهداف مدیران این شبکه ها می باشد.

تقی پور افزود: این حداقل آسیبی است که می تواند، امنیت کشور را با مخاطره مواجه کند و با توجه به گستردگی کاربرد فضای مجازی، آسیب های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز از جمله تهدیداتی است که جامعه ما با آن مواجه است.

سخنگوی شورای شهر گفت: تنها 6 درصد موضوع شبکه های مجازی برای مخاطبین آشکار شده است، در صورتی که 94 درصد کارکرد این شبکه ها مخفی است و با اهداف پشت پرده جاسوسی و تاثیر گذاری بر فرهنگ ملت ها صورت می گیرد.

وی اشاره کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی و از آن جا که فرهنگ نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود و دشمنان نظام نیز، به همین دلیل همه توان خود را برای تحت تاثیر قرار دادن فرهنگ ما بکار گرفته اند، باید اقدامات لازم جهت کاهش آسیب های استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی صورت بگیرد.

تقی پور افزود: خوشبختانه، علی رغم همه تلاش هایی که در زمینه تاثیر گذاری بر فرهنگ اسلامی ما صورت گرفته، تاکنون دشمنان نتوانسته اند به توفیق خاصی در این زمینه دست یابند و فرهنگ ما همچنان به قوت خود باقی مانده است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی دارای مزایا و معایبی است، تصریح کرد: در ابتدا باید مزایا و معایب فضای مجازی را به دقت شناخت و در ادامه معایب آن را در حوزه اجتماعی و فرهنگی و امنیت ملی به حداقل رسانده و مزایای آن را مورد استفاده قرار داد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پایان اظهار داشت: به هر صورت پیوست های فرهنگی شورای عالی فرهنگی در این زمینه بسیارراهگشا خواهد بود، اما باید به این نکته نیزاشاره شود که تا کنون اقدام خاصی در حوزه استفاده از فضای مجازی صورت نگرفته وهمچنان مشکلات سابق پا برجا می باشد و امیدواریم با تدبیر مسئولان، هر چه سریع تر تهدیدات ناشی از فضای مجازی به حداقل برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها