پیرهادی در گفتگو با دفاع پرس مطرح کرد:

تشریح برنامه‌های بسیج شهرداری تهران در هفته دفاع مقدس

مسئول بسیج شهرداری تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان دوران دفاع مقدس، برنامه های بسیج شهرداری تهران در هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷ - 23September 2014

تشریح برنامه‌های بسیج شهرداری تهران در هفته دفاع مقدس

محسن پیرهادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی " دفاع پرس "، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان دوران دفاع مقدس، توجه ویژه به توانمندیهای داخلی کشور را از ویژگیهای ارزشمند دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: قدرت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران، مرهون فداکاریهای رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس است که با تمام توان خود برای عزت کنونی انقلاب اسلامی ایران مبارزه و با احساس تکلیف و تکیه بر استعدادهای درونی خود دست دشمنان نظام را از خاک پاک ایران اسلامی کوتاه کردند.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس پاسداشت مجاهدت و جانفشانی دلیرمردانی است که عاشقانه و عارفانه به ندای بنیانگذار انقلاب اسلامی لبیک گفتند و در راه پاسداری و صیانت از هویت و فرهنگ ناب و متعالی جامعه اسلامی از جان و مال خود گذشتند.

وی با اشاره به اهداف برنامههای هفته دفاع مقدس اظهار داشت: نهادینهسازی آثار، ارزشها و دستاوردهای معنوی دفاع مقدس، تبیین درسها و عبرتهای جنگ تحمیلی و برجستهسازی و عملیات بزرگ و نمایش اقتدار ایران اسلامی هدف برنامه های بسیج شهرداری تهران در این ایام است.

پیرهادی با اشاره به برنامه هایی که بسیج شهرداری تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس در دست برگزاری دارد، ابراز داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، بسیج شهرداری تهران پس از نصب تمثال مبارک شهدا در سطح شهر تهران، در اقدامی دیگر از "فرهنگ نامه شهدای شهر تهران" با حضور شخصیت های لشکری و کشوری در باغ موزه دفاع مقدس رونمایی می کند.

وی با اعلام این خبر افزود: با توجه به در دسترس نبودن مجموعه ای کامل از اطلاعات شهدای شهر تهران، بر آن شدیم تا اطلاعات شهدا را شناسایی و جمع آوری کنیم که در نهایت برای اولین بار اطلاعات و مشخصات حدود 2 هزار و دویست تن از شهدای شهر تهران در 3 جلد و در 1367 صفحه و به تفکیک مناطق 22 گانه گردآوری شد.

پیرهادی با بیان این که فعلا ویرایش اول این فرهنگ نامه منتشر خواهد شد از خانواده های شهدا و مردم تهران درخواست کرد پیشنهادات، انتقادات و موضوعات مربوط به این کتاب را به دبیرخانه مربوط به آن اعلام کنند تا اشکالات یا کمبودهای احتمالی آن در ویرایش های بعد رفع شود.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران اعزام نمادین نیروها به جبهه با اتوبوس های قدیمی، دیدار با خانواده معظم شهدا، برپایی نمایشگاه یاد یاران در سطح حوزه های 22 گانه شهر تهران، برگزاری نمایشگاه کتاب با محوریت کتاب های دفاع مقدس، گِل کاری اتوبوس با استفاده از شابلون های مخصوص، نوشتن شعارهای هفته دفاع مقدس بر روی شیشه عقب تاکسی ها، ساخت نماد زیبا با گل در 20 منطقه، ساخت یادمان شهدای جاوید الاثر با گل، برپایی ایستگاه صلواتی و فضاسازی ساختمان های ستادی در شهرداری تهران را از دیگر برنامه های این هفته بسیج شهرداری برشمرد.

پیرهادی تولید و توزیع روزنامه دیواری گلدسته ویژه هفته دفاع مقدس، نصب بنر شهدای شاخص در مراکز معاینه فنی، تجلیل از بازنشستگان رزمنده شهرداری تهران، برگزاری برنامه اهدای خون، برگزاری مسابقات پینت بال، دومیدانی و اکران فیلم های ارزشی، ارسال پیامک های ارزشی، تولید کلیپ های دفاع مقدسی و تور زیارت شهدای گمان بهشت زهرا ویژه پرسنل  شهرداری تهران را  ازدیگر برنامه های سازمان بسیج شهرداری تهران در این ایام عنوان کرد.

وی گفت: بیش از 50 عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی و اعتقادی در هفته دفاع مقدس برگزار می شود و امیدواریم با اجرای برنامه ها دین خود را به شهدای عزیز دفاع مقدس ادا کنیم.

پیرهادی به برخی از برنامه های مستمر بسیج شهرداری اشاره کرد و گفت:  رویکرد ما در بسیج شهرداری تهران فرهنگی است. توسعه بی رویه فعالیت ها در سازمان ها موجب تنزل کیفیت آن ها می شود. لذا ما چند برنامه را با دقت نظر بیشتر و به صورت مستمر برگزار می کنیم تا اثر گذاری کارهایمان بیشتر شود.

مسوول سازمان بسیج شهرداری تهران خاطر نشان کرد: ما به عنوان شهرداری تهران تکلیفی نسبت به برخی موضوعات نداریم. ما باید به پرسنل خودمان نیز توجه داشته باشیم تا از توان آنها بهره مند شویم. برخی مدیران فرهنگی ما برنامه هایشان را به گونه ای طراحی می کنند که سیستم را خسته کرده و توان نیروهای را کاهش می دهند. باید توجه داشته باشیم کسانی که در حوزه فعالیت های فرهنگی، تلاش می کنند از خود غافل نشوند، لذا هیجان زدگی در اجرای فعالیت های فرهنگی، اثر بخشی کارها را کاهش می دهد، به همین منظور بخشی از برنامه هایمان را ویژه پرسنل شهرداری تهران اجرا کرده ایم.

وی گفت: از جمله این کارها برگزاری کارگاه های ماهیانه "چراغ خانه" برای کارکنان شهرداری تهران با هدف آشنایی با مفهوم خانواده در اسلام و انطباق آن با فرهنگ ملی و بومی، تقویت بنیان خانواده و آشنایی با چگونگی حل مشکلات و موانع پیشرو در خانواده، فرهنگ سازی سبک زندگی ایرانی اسلامی ، تربیت فرزندان در راستای تربیت مهدوی بوده است.

پیرهادی گفت: این برنامه با عنوان "تحکیم روابط خانواده"  به صورت هفتگی نیز ویژه بانوان شهر تهران و در مجموعه فرهنگی ورزشی شهدا با موضوعاتی از قبیل تربیت دینی فرزندان، مهارتهای ارتباطی زوجین، رسانه و تاثیر آن بر خانواده، آرامش عاطفی نیاز خانواده، طلاق عاطفی-گسست خانواده، عوامل نشاط و ایجاد امید در خانواده، جمعیت (نیاز،بحران یا سیاست)، مهارتهای انتخاب همسر، سبک قرآنی زندگی و آموزه های روانشناسی، کلید رفتار با نوجوانان برگزار شده است.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران تصریح کرد: برنامه هایی نظیر سلسه مسابقات سبک زندگی، مسابقات کتابخوانی در سطح شهروندان تهرانی، چاپ و توزیع نشریه گلدسته، چاپ و نصب تمثال و جملات شهدا، تهیه و تولید کلیپ های تلنگر با موضوع سبک زندگی اسلامی با همکاری شبکه پنجم سیما، تهیه نرم افزارهای آنلاین مناسبتی، آموزش حداقل 2200000 نفر ساعت آموزش سبک زندگی اسلامی  درحوزه های خانواده محور، طراحی و تدوین 60پودمان آموزشی اصلاح سبک زندگی اسلامی- ایرانی، راه اندازی- کیفی سازی- ساماندهی و ارائه خدمات علمی -پژوهشی  کانون نخبگان سازمان بسیج  شهرداری تهران، برگزاری دوره تخصصی مربی گری  با محوریت اندیشه شهید مطهری(ره)و دوره های غیر حضوری آثار شهید مطهری برای شهروندان و کارمندان شهرداری، برپایی نمایشگاه پروانگانی با موضوع حجاب، مسابقه مجازی ریحانه با موضوعات آیینه احکام، پرسمان قرآنی و  در محضر خوبان ویژه بانوان کارمند شهرداری تهران، فراخوان گردان الزهرا(س) با عنوان آموزش کمک های اولیه ، آموزش مقدماتی تبدیل عضویت تئوری، آموزش میدان تیر، ساماندهی و کیفی سازی بالغ بر 1750حلقه تربیتی شجره طیبه صالحین، تهیه و تولید کلیپ های سخنرانی کوتاه به مدت 4 دقیقه ، تولید محتوای احکام و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، برگزاری جلسات معرفتی ،بصیرتی و معرفتی حلقه تربیتی شجره طیبه صالحین عام و خاص در کلیه حوزه ها، برگزاری دوره های آموزشی مقدماتی و تکمیلی  سر حلقه های تربیتی صالحین به استعداد 1000نفر، برگزاری دوره تخصصی خبر نگاری ، جمله این برنامه ها بوده است.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار