هانی زاده در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس:

گریه ژنرال عراقی که می خواست تهران را فتح کند/پیش بینی ژنرال صهیونیست ها از آینده انقلاب ایران

کارشناس مسائل بین الملل امروز در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس با تاکید بر اهمیت نقش این خبرگزاری در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس معادلات سیاسی جهان را تغییر داد.
کد خبر: ۲۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶ - 23September 2014

گریه ژنرال عراقی که می خواست تهران را فتح کند/پیش بینی ژنرال صهیونیست ها از آینده انقلاب ایران

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس ، حسن هانی زاده متولد 1331 اهواز، فوق لیسانس در رشتۀ ادبیات عرب و صاحب آثاری چون  تاریخ یهود، ترجمۀ نور و نگار، دارنده 15 هزار مقاله فارسی عربی انگلیسی در 54 کشور جهان ، 36 سال فعالیت روزنامه نگاری و خبرنگاری و نیز 33 سال فعالیت در خبرگزاری جمهوری اسلامی است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس با استقبال از تاسیس این خبرگزاری که به طور تخصصی به موضوع دفاع مقدس می پردازد به تحلیل نقش دفاع مقدس در انقلاب های منطقه پرداخت.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به نقش خبرگزاری دفاع مقدس در ترویج فرهنگ دفاع مقدس گفت: یکی از آرزوهای دیرینه پیشکسوتان دفاع مقدس تاسیس یک خبرگزاری تخصصی با محوریت دفاع مقدس بود تا ارزش های دفاع مقدس و این فرهنگ غنی را در سطح گسترده در جامعه منعکس کند.

 

وی ادامه داد: تشکیل خبرگزاری دفاع مقدس با محوریت ترویج فرهنگ دفاع مقدس یکی از سرفصل های جمهوری اسلامی ایران است به طوری که می توان گفت بانیان تاسیس این خبرگزاری بسیار هوشمندانه برخورد کردند و تاسیس این خبرگزاری بسیار ارزشمند است.

هانی زاده گفت: اگرچه این اقدام  با تاخیر 25 ساله انجام شد توانست در مدت کوتاهی که از تاسیس آن می گذرد حضور فعالی در عرصه تبلیغاتی و رسانه ای در حوزه دفاع مقدس داشته با شد.

تحلیلگر مسائل خاورمیانه با اشاره به نقش دفاع مقدس در تاریخ ملی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: شاید در طول 200 ساله گذشته یکی از مهمترین رخ دادهای تاریخ ایران جنگ تحملی 8 ساله عراق علیه ایران است. ملت ایران با رهبری امام راحل جنگ را مدیریت کردنند و ما هر چه جلوتر می رویم به حجم توطئه ها علیه انقلاب اسلامی بیشتر پی می بریم .

مسوول تبلیغات قرارگاه خاتم الانبیاء در دوران دفاع مقدس با اشاره به ضعف فرماندهان عراقی در جنگ تحمیلی  گفت: ژنرال هشام صباح الفخر از فرماندهان ارشد عراقی که در اوایل جنگ امید به فتح تهران داشت در فروردین سال 61 پس از عملیات فتح المبین در محاصره نیروهای ایرانی قرار گرفت و ما از طریق شنود متوجه عجز و لابه و گریه این ژنرال بودیم که تقاضای کمک می کرد.

 

وی با اشاره به حمایت کشورهای غربی و امریکا از صدام در جنگ تحمیلی گفت: گرفتن دستگاه شنود از پنتاگون که در اختیار ناتو نیز نبود ارائه موشک های دوربرد و سایر تجهیزات نظامی با همکاری کشورهای غربی و امریکا و کشورهای عربی از رژیم صدام انجام می شد و ایران تنها با اتکا به نیروهای مردمی در برابر تمام دنیا ایستادگی کرد.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران 32 کشور با صدام همکاری داشتند و بر اساس اسناد موجود 6 کشور حوزه خلیج فارس در طول جنگ تحمیلی با صدام همکاری کرده و 128 میلیارد دلار کمک مالی به رژیم بعث عراق کردند.

هانی زاده تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی معادلات سیاسی جهان را تغییر داد به طوری که موشه دایان از مسوولان ارشد رژیم صهیونیستی  در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد با پیروزی انقلاب اسلامی زلزله ای درمنطقه رخ داد که پس لرزه های آن اسراییل را تکان خواهد داد.

وی ادامه داد: پس از این پیش بینی انقلاب های زیادی در منطقه رخ داد که تحولات عربستان در سال 1979 م تشکیل جنبش های مقاومت فلسطین، حماس و جهاد اسلامی و تشکیل حزب الله لبنان ، حرکت های انقلابی در آفریقا یمن عراق مصداق های فرآیند تاثیر گذاری انقلاب اسلامی بر ملت های منطقه بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: آمریکا تلاش زیادی کرد که دامنه انقلاب اسلامی از مرزهای ایران خارج نشود حال آنکه این انقلاب دارای بعد معنوی بود بنابراین تاثیرات گسترده ای را نه تنها در منطقه بلکه در کل قاره های جهان باقی گذاشت.

انتهای پیام/ح

 

 
نظر شما
پربیننده ها