امیر برخور:

خاطرات و تجربیات نیروی هوایی در دانشگاه‌ها تدریس شود

جانشین فرمانده نیروی هوایی گفت: از آنجا که جنگ ما در هشت سال دفاع مقدس، جنگ فکر و عقیده بوده است، خاطرات و تجربیات ثبت شده در آن باید جمع آوری و به ثبت خاطرات و تجربیات اهتمام ورزیده و به عنوان یک واحد درسی در دانشگاه‌ها تدریس شود.
کد خبر: ۲۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸ - 23September 2014

خاطرات و تجربیات نیروی هوایی در دانشگاه‌ها تدریس شود

به گزارش خبرنگار گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «علیرضا برخور» جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش ظهر امروز در مراسم تجلیل از خلبانان پیشکسوت شرکت کننده در عملیات هوایی کمان 99 (140 فروندی) با اشاره به رشادتهای نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس و دفاع از ملت ایران اظهار داشت: عزت و افتخار امروز ایران اسلامی مرهون جوانمردیهای شما پیشکسوتان است که نسل جوان باید آن را بداند.

وی در ادامه ضمن تحسین دفتر مطالعات نیروی هوایی که در راستای ثبت و ضبط نقشآفرینیهای نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس میکوشد، تصریح کرد: از همه شما عزیزان پیشکسوت که افتخار هشت سال جنگیدن در برابر دشمن متجاوز را دارید درخواست میکنم خاطرات و تجربیات و دلاوریهای خود در عملیاتهای مختلف را ثبت و ضبط کرده و به این مرکز جهت استشهاد انتقال دهید.

امیر برخور با اشاره به اهمیت انتقال تجربیات و خاطرات پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش به نسل جدید اظهار داشت: اسناد و مدارکی که حاوی جوانمردی و رشادتهای شما خلبانان است باید امروز به عنوان یک واحد درسی در دانشگاهها تدریس شود.

وی در ادامه با تاکید بر حفظ ارزشهای به دست آمده نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: اگر امروز نیروی هوایی ارتش در بالاترین درجه از اعتبار قرار دارد به پشتوانه حضور هوشمندانه شما پیشکسوتان و مقابله هشت ساله با دشمن متجاوز میباشد.

وی در ادامه خطاب به همسران خلبان پیشکسوت گفت: از شما که سهم عمدهای را در جنگ داشتید نیز خواهش میکنم احساسات و خاطرات و مسائل زندگی خود را در آن دوران نوشته و یا در قالب فایل صوتی به مرکز مطالعات انتقال دهید.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه گفت: از سال 85 به همت دفتر مطالعات نیروی هوایی پایه برنامههای این چنینی (یادبود) گذاشته شده است. بستری فراهم شد که به واسطه آن مکتوبات و آثار ارزشمندی در ارتباط با نقش نیروی هوایی در دفاع مقدس ایجاد شود.

وی افزود: اگر یک خلبان توانست در دوران دفاع مقدس مردانه بجنگد باید عنوان کرد که مجموعهای از کادر پروازی تا مهندسین فنی بستر لازم را برای وی فراهم کردهاند زیرا مجموعهی فنی، مهندسی همچون قلب تپنده نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس عمل میکرد.

در پایان این مراسم از تعدادی از پیشکسوتان خلبان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار