تصویب طرح ممنوعیت به کارگیری سلاح سرد

رییس اداره حقوقی پلیس آگاهی ناجا گفت: در جلسه روز یکشنبه این هفته کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگانی از ناجا،وزارت اطلاعات، دولت و قوه قضاییه طرح ممنوعیت بکارگیری سلاح سرد در قالب اضافه شدن دو تبصره به ماده 617 تعزیرات قانون مجازات اسلامی به تصویب رسید.
کد خبر: ۲۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵ - 23September 2014

تصویب طرح ممنوعیت به کارگیری سلاح سرد

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، سرگرد اصغر جمشید راد، رییس اداره حقوقی پلیس آگاهی ناجا در جمع خبرنگاران اظهار کرد : با تصویب این دوتبصره حمل اسلحه غیر متعارف از قبیل قداره، پنجه بوکس و غیره به قصد ارتکاب جرم ممنوع خواهد بود و حاملین اینگونه سلاح ها به حبس و شلاق محکوم خواهند شد.

رییس اداره حقوقی پلیس آگاهی ناجا اظهار داشت: بنابر نظر اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی علاوه بر ممنوعیت حمل، تولید، خرید، فروش، عرضه؛ وارد نمودن سلاح سرد غیر متعارف نیز جرم انگاری شد.

وی خاطر نشان کرد: با تصویب این طرح ادوات حاصله از تولید و نیز سلاح های کشف شده به عنوان مجازات نیز ضبط و معدوم می شود. سمت و سوی این طرح با ممنوعیت حمل، خرید، فروش و عرضه بیشتر بر پیشگیری از وقوع جرایم خشونت بار است، ضمن اینکه تصویب این طرح تاثیر سوئی بر روند تولید، خرید و فروش آلات و ادوات مجازی که در صنعت چاقو سازی تهیه می شود، ندارد و این صنعت با تولید آلات و ادوات مجاز، به فعالیت اقتصادی خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار