حجت الاسلام شهیدی:

پرداخت معوقات جانبازان از فردا/ زمان پرداخت معوقان خانواده‌های شهدا به زودی اعلام می‌شود

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: معوقات ایثارگران که مربوط به سال‌های 86 تا پایان 90 بود، در حال پرداخت است و هفته قبل معوقات آزادگان به صورت کامل واریز شد. فردا نیز معوقات جانبازان واریز خواهد شد و تاریخ واریز معوقات خانواده شهدا به زودی اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵ - 28September 2014

پرداخت معوقات جانبازان از فردا/ زمان پرداخت معوقان خانواده‌های شهدا به زودی اعلام می‌شود

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران در جمع بسیجیان بنیاد، با تاکید بر لزوم آشنایی جامعه با دلایل بروز جنگ، گفت: نسل های جدید باید بدانند چرا صدام به کشورمان حمله کرد، باید بدانند که صدام عروسکی بیش نبود و استکبار جهانی که موقعیت و منافع خود را با ظهور پدیده نو انقلاب اسلامی در خطر می دید از صدام برای حمله به کشورمان پشتیبانی کرد. استکبار آن روزها ابتدا از طریق انواع توطئه ها مانند انفجار و ایجاد تفرقه برای ضربه زدن به انقلاب تلاش کرد، اما وقتی موفق نشد به حمله نظامی روی آورد.

معاون رییس جمهوری با اشاره به اینکه استکبار جهانی از انقلاب اسلامی می ترسید زیرا می دانست این انقلاب محدود به ایران نخواهد ماند، ابراز کرد: نسل های جدید باید بدانند دست تمام دنیا از آستین صدام بیرون آمد، اما ملت، ارتش و سپاه ایران با فرمان امام(ره) جلوی این خودسری ها ایستادند. یادمان نمی رود که صدام روزهای اول با چه غروری اظهار می کرد که در مدت چند روز ایران را اشغال خواهد کرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فداکاری های انجام شده در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این فداکاری ها درسی به صدام داد که نه تنها فراموش نکرد، بلکه با خود به گور برد. کار به جایی رسید که صدام در روزهای آخر برای مصالحه التماس می کرد. رژیم بعث در این جنگ به هیچ قاعده و قانونی پایبند نبود و به مناطق مسکونی و تجاری ما حمله می کرد، اما مردم با فداکاری های خود جلوی دشمنان ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی به سخن امام(ره) که گفته بودند من دست بسیجیان را میبوسم اشاره کرد و گفت: بسیجیان، اسلام و اعتقادات مردم را زنده کردند و زنده نگه داشتند. باید بکوشیم تمام تلاش هایی که در این مسیر انجام شده است نوشته و ثبت شوند، مقام معظم رهبری بر جمع آوری خاطرات و مستندات جنگ تاکید دارند و باید در این زمینه بیشتر و بهتر ورود پیدا کرد.

وی افزود: حنظله جوانی بود که در شب ازدواج خویش با وجودی که پیامبر(ص) فرمودند در جنگ شرکت نکند، به سبب ایمان قوی، تحمل دوری از پیامبر(ص) و اصحاب را نداشت و عازم جبهه جنگ احد شد و به فیض شهادت نایل آمد. کشور ما پر از حنظلههاست. شهید صیاد شیرازی تعریف میکرد که برای شناسایی یک میدان مین، قبل از عملیات نیاز به عدهای از رزمندگان داشتیم که با وجود خطر بسیار بالای میدان مین، به آنجا بروند. در بین داوطلبان بسیار زیادی که آمدند، پدر و پسری بودند که برای اینکه بروند با هم بحث میکردند و هر دو میخواستند خود را به آنجا برسانند. سرانجام هر دو با هم به این منطقه رفتند و ساعتی بعد هر دو به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: این ها یعنی پیشی گرفتن در شهادت، هفته دفاع مقدس یادآور روزهای استثنایی است، یادآور روز استثنایی 5 مهر و شکست حصر آبادان است، باید این ها را به جامعه منتقل کرد. ما انسان های پر ارزش و بزرگی را به انقلاب تقدیم کردیم و این انقلاب برای ما بسیار پر هزینه بود، اما همین انقلاب باعث شده است که امروز کشور ما باثبات ترین کشور منطقه باشد و رییس جمهوری ما با قدرت در سازمان ملل صحبت کند، این ثبات و این قدرت از همین فداکاری ها به وجود آمده است و انشاالله خداوند این فداکاری ها را قبول کند.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر اینکه مردم باید بدانند که همه مدیون ایثارگران و شهدا هستیم، گفت: همه از زن و مرد و پیر و جوان در دفاع مقدس نقش آفرین بودند. ما در صدر اسلام یک حبیب ابن مظاهر داشتیم، اما در زمان جنگ حبیب ابن مظاهرهای بی شماری در جبهه ها وجود داشتند. خون های پاکی که برای انقلاب ریخته شدند درخت انقلاب را آبیاری کرده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه، گفت: من از بسیج بنیاد رضایت دارم و همه در مسیر درست حرکت می کنند. بنیاد پایگاه ایثار و شهادت است و باید این مسئله را ارج بنهیم. هدف همه ما تعالی بنیاد است. البته دغدغه های زیادی وجود دارد، اما سعی کردیم آرامشی را بر مجموعه بنیاد چه در بخش جامعه شاهد و ایثارگر و چه در بخش کارکنان حاکم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی افزود: خوشبختانه معوقات ایثارگران که مربوط به سال های 86 تا پایان 90 بود، در حال پرداخت است و هفته قبل معوقات آزادگان سرافراز به صورت کامل واریز شد. فردا 7 مهر نیز معوقات جانبازان عزیز واریز خواهد شد و از روز 8 مهر قابل برداشت خواهد بود و تاریخ واریز معوقات خانواده معظم شهدا به زودی اعلام خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها