نامه شهید لاجوردی به فرزند رزمنده

خوشا به حال شریکان سید الشهداء

در راه اسلام و برای بقاء آن خونهایی که چونان سید الشهداء و ابوالفضل العباس ریخته شد که از نظر ارزش، هر قطره خونشان با تمام هستی برابری می‌کند پس خوشا به حال آنان که در این داد و ستد با سرور آزادگان شریک می‌شوند و جانشان را می‌دهند تا عزت اسلام را در ازای آن بشناسند.
کد خبر: ۲۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵ - 28September 2014

خوشا به حال شریکان سید الشهداء

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آنچه در پی می آید،متن دو نامه است از یک انقلابی پیر به فرزند جوان خود که در جهاد فی سبیل الله به سر میبرد. با هم میخوانیم.

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
فرزند عزیزم امید دارم همگام با دیگر رزمندگان اسلام موجبات عزت و شرافت حقیقی مردم مسلمان ایران را رقم زنید.  جهاد فی سبیل الله برترین حرکت تکاملی است که جز خواص از بندگان خدا را در آن مسیر راهی نیست لذا تمام تلاشت را بر آن دار که هر چه غیر خدا است از ذهن خاطرات بدور ریخته شود تا در جهت تکامل یافتگان – اولیاء الله – قرارگیری یا به تعبیری «شیعه» حضرت معصومین علیهم السلام شوی.
فرزندم اگر خدای ناخواسته با وسوسههای خناسان گروهگرا برخورد کردی، سوره شریفه «ناس» را زمزمه کن و به خدای مردم پناه ببر تا از شر انسان نماهای هزار چهره در امان بمانی.
پسرم اگر خبری نیست و کشته شدگان در آن بیراهه فی سبیل الطاغوت یا فی سبیل الشیطانند و بازماندگانشان همان فراعنه زمانند که فرعون صفت وحدت جامعه اسلامی را بهم ریزند که «ان فرعون علاء فی الارض و جعل اهلها شیعا».
پسرم آنان که در پی ایجاد تضاد در جامعهاند از خدا بی خبرانی هستند که دانسته(وغالباً) ندانسته به جای پیروی از محمد(ص) و علی(ع) پای در جای پلید پای مارکس و لنین میگذارند: تو تمام سعیت را و تمام همتت را بکارگیر شاید که به هوش آیند و وجدان خفتهشان بیدار شود.
جنگ آن گاه ارزشمند و عادلانه است که بتواند تجاوز و ظلم را براندازد و حقوق از دست رفته را به صاحبانش عوت دهد، اگر درگیری و یا جنگی دیدی که حقوقی را ضایع و یا ستمی را روا میپندارد بدان که «الذین کفروا یقاتلون فی سبیل الطاغوت» پس ظاهر عمل نباید موجب فریب شود که «الاعمال بالنیات»! در جبهه اولیاءالله هم «غسیل الملائکهها» هستند و هم «قتیل فی سبیل الحمارا».
سلام مرا به همه رزمندگان اسلام، آنها که قلبشان برای اسلام عزیز میتپد، ابلاغ دار و از خدای غفار بخواه که ذرهای از خلوص و پاکی آن برادران گرام و کرام نصیب من هم بشود.

پدرت سید اسداله 28/2/67

فرزند عزیزم سید حسین
سلام علیکم، یک نامه از شما بدستمان رسید و ازمحبتهای لذت بخشات بسیار خرسند شدیم.
فرزندم! اسلام عزیز جز از راه ایثار و فداکاری – در این دنیای پر از زرق و برق – آنگونه که باید، تجلی نخواهد یافت و این رزمندگان پرتوان و ماهدین سلحشورند که با اهداء هر آنچه دارند – و معمولاً و اکثراً جز جان پاکشان نیست – توانستهاند اسلام را از غربت بیرون کشند و به عنوان نیرویی بس والا و الهی در صحنه بینالمللی در برابر قدرتهای شیطانی قرار دهند. فرزندم به طور قطع هیچ پدیدهای در جهان گرانتر از اسلام وجود ندارد. چرا که بهائی بسیار سنگین برای حفظ و تداومش پرداخت شود.
در راه اسلام و برای بقاء آن خونهایی که چونان سید الشهداء و ابوالفضل العباس ریخته شد که از نظر ارزش، هر قطره خونشان با تمام هستی برابری میکند پس خوشا به حال آنان که در این داد و ستد با سرور آزادگان شریک میشوند و جانشان را میدهند تا عزت اسلام را در ازای آن بشناسند.
فرزندم! همان طور که میدانید تمام ارزش شهادت – مرگ سرخ – به خاطر مقدمات آن است: جهاد و گرنه مردن، مردن است و فی نفسه بی ارزش، و اگر ارزش دارد صرفاً به خاطر حرکتهای ایثارگرانه ما قبل آن است؛ پس چه بهتر که آن تلاشها و حرکتها مستمر باشد و با دوام و مرگ با ننگ را برای دشمنان اسلام روزافزون کند.
فرزندم! امید دارم شما و همه رزمندگان عزیزم با طول عمر پربرکت بر زندگی نکبتبار صدام و صدامیان خاتمه دهید و پس از آن در تحقق خواست امام عزیزمان که همان خواست خداوند است، یعنی رفع فتنه از کل جهان کوشا باشید.
فرزندم حسین جان! سلام مرا به همه مجاهدین فی سبیل الله ابلاغ دار و عشق و علاقهای که به یکایک آنان دارم و از عمق جانم بر میخیزد – به نمایندگی از طرف همه آنان – پذیرا باش.
پدرت، پدری که جز معصیت خدای غفار سرمایهای ندارد.

سید اسداله18/11/65
 

نظر شما
پربیننده ها