رییس مجلس ایران در نشست خبری با رییس پارلمان ایرلند:

نگاه ایرلند به مسائل صلح طلبی در منطقه به واقعیت نزدیک است

لاریجانی در دیدار با رییس پارلمان ایرلند گفت: امروز در نشست خود با پارلمان ایرلند ( شارن بارت) در رابطه با مذاکرات هسته ای بحث و گفتگو کردیم چرا که کشورایرلند جزء اتحادیه اروپا است و نگاه این کشور را به مسائل صلح طلبی در منطقه نزدیکتر به واقعیت می بینیم.
کد خبر: ۳۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴ - 30September 2014

نگاه ایرلند به مسائل صلح طلبی در منطقه به واقعیت نزدیک است

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پس از دیدارو نشست با همتای ایرلندی خود( شارن بارت) در جمع خبرنگاران، گفت: خوشحالیم از این که رییس پارلمان ایرلند دعوت ما را پذیرفتند و به ایران تشریف آوردند.

وی در ادامه افزود: مذاکرات بسیار خوبی با ایشان امروز داشتیم هم در زمینه همکاری های پارلمانی و هم در زمینه روابط  توسعه اقتصادی بین دو کشور وجود داشت و در نشست امروز در خصوص قلمروهای دیگری که می تواند به توسعه همکاری های اقتصادی میان ایران و ایرلند منجر شود نیز مورد بررسی قرار گرفت.

لاریجانی در ادامه با بیان این مطلب که در نشست امروز با همتای خود در خصوص بحث ها و مذاکرات هسته صحبت هایی صورت گرفت، گفت: امروز در نشست خود با ( شارن بارت) در رابطه با مذاکرات هسته ای بحث و گفتگو کردیم چرا که کشورایرلند جزء اتحادیه اروپا است و نگاه این کشور را به مسائل صلح و صلح طلبی در منطقه نزدیکتر به واقعیت می بینیم، لذا در نشست امروز مذاکرات هسته ای کشور خودمان را با این کشور تشریح کردیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه به شرایط حساس منطقه اشاره کرد و گفت: در نشست امروز خود با رییس مجلس ایرلند در خصوص نوع مبارزه با تروریسم که باید خیلی عاقلانه تر و دقیق تر در منطقه صورت گیرد و امروز این رفتارهایی که در منطقه به نمایش گذاشته می شود، نیز صحبت هایی با شارن بارت انجام دادیم.

وی در ادامه یادآور شد: مذاکرات خوب و ارزشمندی با شارن بارت رییس پارلمان ایرلند داشتیم و نگاه ایشان را برای حل مسایل می پسندیم و برای این نگاه ارزش قایل هستیم و امیدواریم که در مجموع مذاکرات ایشان که با اعضای گروه های دوستی پارلمان ایران و دیگر مقامات کشورمان دارند، بتوانند به یک دستاورد قوی برای گسترش روابط میان دو کشور در پایان سفر دست پیدا کنیم.

شارن بارت رییس پارلمان ایرلند نیزدر جمع خبرنگاران گفت: بسیار خوشحالم که هیئت پارلمانی ایرلند در ایران حضور دارند و می خواهم به خدمتتان بگویم که امیدوار هستیم در نتیجه این تماس ها روابط دو کشور بهتر از گذشته شود و مایل هستم به سفر اخیر گروه دوستی ایران به کشور ایرلند اشاره کنم که مذاکرات بسیار خوبی در کشورمان داشتیم.

وی در ادامه با بیان این مطلب که سال ها از سیاست تجربه دارد، اظهارداشت: من معتقدم که به رای مردم باید احترام گذاشته شود و مذاکرات خوبی با لاریجانی در رابطه با مسایل هسته ای داشتیم.

شارن بارت تصریح کرد: امیدوارم که هرچه زودتر مسایل هسته ای ایران حل شود تا ایران بتواند به پتانسیل های خود دست پیدا کند.

وی ایرلند را کشوری مستقل و بی طرف خواند و گفت: ایرلند تمرکزش بیشتر روی مسئله صلح است و کشور ما در این زمینه تجربیات بسیار دارد، مثلا برای حفظ صلح ما در لبنان حضور داشته و در این زمینه فعالیت می کردند.

شارن بارت با تاکید بر این مطلب که وی وزیر دفاع ایرلند نیز بوده است، گفت: من کاملا با فعالیت هایی که ایرلند در زمینه حفظ صلح انجام می دهد، آشنا هستم.

رییس پارلمان ایرلند در جمع خبرنگاران با بیان خاطره ای گفت: یک روزی وابسته نظامی آمریکا نزد من آمد و به من گفت آیا ما می توانیم افراد خود را به کالج حفظ صلح ایرلند بفرستیم تا از تجربیات شما بهره مند شوند و من نیز این کار را انجام دادم و واقعا آنها چیزی در مورد حفظ صلح واقعی نمی دانستند و مفتخر هستیم در این زمینه فعالیت های ما در سطح دنیا انجام می شود.

وی با ابراز امیدواری از حل و فصل  مسایل هسته ای ایران بیان داشت: من فردی هستم که اگر به چشم طرف مقابلم مستقیم نگاه کنم و احساس کنم که فرد صادقانه صحبت می کند و بیان می کند که به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست حرف آن را باور می کنم و امیدوارم که این مسئله برای دیگران روشن شود و ایران بتواند با استفاده از منابع غنی و پتانسیل های بسیاری که دارد،  نقش واقعی خود را ایفا کند.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار