سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفت و گو با دفاع پرس:

تقدیم 39 شهید و بیش از 100 جانباز از افتخارات آتش نشانی است/ ایستگاه‌های آتش نشانی در تهران به 120 ایستگاه می‌رسد

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: سازمان آتش نشانی تا به امروز 39 شهید و بیش از 100 جانباز به نظام تقدیم کرده است که این موضوع از افتخارات این سازمان به شمار می آید.
کد خبر: ۳۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸ - 01October 2014

تقدیم 39 شهید و بیش از 100 جانباز از افتخارات آتش نشانی است/ ایستگاه‌های آتش نشانی در تهران به 120 ایستگاه می‌رسد

"سید جلال ملکی"، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس گفت: جلوگیری از آسیب و تلفات در بروز حوادث از مهمترین اقدامات این سازمان است اما عملکرد سازمان آتش نشانی در کلانشهر تهران تغییر چشمگیری نداشته است به این دلیل که جمعیت متراکم در شهرها به شدت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سعی ما بر این است که پیشگیری و آموزش را در اولویت کارهای خود قرار دهیم. یکی از کارهای بسیار ارزشمندی که امسال انجام داده ایم، اخذ مجوز ساختمان های غیر مسکونی بالای یک طبقه و ساختمان های بیش از 5 طبقه مسکونی از سازمان آتش نشانی است و تا تایدیه این سازمان را نداشته باشند نمی توانند  فعالیت کنند.

ملکی در خصوص تعاملات این سازمان با دیگر دستگاه ها اذعان کرد: با دو دانشگاه بزرگ امیر کبیر و صنعتی شریف تفاهم نامه هایی را امضاء کرده ایم و قرار است در  مدارج بالا، رشته های تخصصی ما تدریس شود و در صورت رقبت خود دانشجو در این سازمان بعد از اتمام تحصیلی مشغول به کار شود.

وی با اشاره به عملکرد سازمان آتش نشانی در سال جاری افزود: در ده روز آینده چهار ایستگاه در بخشهای مختلف شهر افتتاح خواهد شد که با این حساب تعداد ایستگاههای آتش نشانی تهران به عدد 112 برسید، این در شرایطی است که قرار است تا پایان سال تعداد ایستگاه های آتش نشانی در تهران به 120 ایستگاه برسد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: سازمان آتش نشانی تا به امروز 39 شهید و بیش از 100 جانباز به نظام تقدیم کرده است که این موضوع از افتخارات این سازمان به شمار می آید، امور ایثارگران این سازمان با تمام وجود به امورات این بزرگ مردان رسیدگی می کند تا حدی که حتی اگر شهدای ما فقط یکسال سابقه خدمت در این سازمان را داشته باشند بعد از شهادت بازنشسته عنوان می شود و تمام حق و حقوق وی به خانواده اش پرداخت می شود هر چند که در قبال جانفشانی های آنان بسیار ناچیز است.

ملکی تصریح کرد: طبق تقسیمات کشوری آتش نشانی ها در سراسر کشور در داخل شهرها فعالیت دارند و در خارج از شهر ها سازمان هلال احمر  حوادث را پوشش می دهد اما اگر شرایط بحرانی به وجو آید نیروهای ما  به محل حادثه اعزام می شوند حتی اگر بحران در استان دیگری باشد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پایان گفت وگوی خود با  دفاع پرس گفت: ما با سازمانهایی نظیر اورژانس، هلال احمر و پلیس هماهنگ هستیم اما در هر صورت حوادث جاده ای مانند آنچه که میان ماشین ها  رخ می دهد جای خالی آتش نشانی به چشم میخورد که باید با هماهنگی های لازم با سایر حوزه های مربوطه به نتایج خوبی برسیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها