زنگ بیداری اسلامی در عربستان

صدور حکم اعدام برای شیخ نمر، نشان دهنده ترس شاهزادگان خودخواه عرب از ایجاد تحولاتی شبیه به سایر کشورهای اسلامی است که از آن با عنوان «بیداری اسلامی» یاد می‌شود.
کد خبر: ۳۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰ - 20October 2014

زنگ بیداری اسلامی در عربستان

به گزارش دفاع پرس، وبلاگ قلمدون نوشت: چند روزی است که برای چندمین بار شایعه مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان در محافل مختلف به ویژه محافل ضد حکومت سلطنتی پیچیده است و اوضاع درهم سیاسی عربستان را خطرناکتر میکند.

به نظر میرسد ترس شاهزادههای ضعیف، عشرت طلب، هوسران و دست آموز آمریکایی چنان لرزه بر هیکل سیاسی و ابهت نظامی و قضایی این کشور انداخته که گویی عقل را از سر آنها پرانده است و در پی تیشه بر ریشه خود زدن هستند!

وحشت آنها از روحانی مظلوم و شیعهای که خواستههایش درست مطابق قانون آزاداندیشی و آزادی بیان باید شنیده شود نشان میدهد این دوستان صمیمی و دلباختگان به سیاست آمریکایی در خواب هم کابوس از هم پاشیدن پایههای حکومت دیکتاتوری و بسته شدن درب نوشخوارگاه مادی خود را میبینند و بیداری اسلامی را از رگ گردن به خود نزدیک تر احساس میکنند!

در این بین در استیصال مطلق به دنبال رهبری شیعه و انتقام گرفتن از وی هستند، آیت الله نمر حامی مردم مظلوم یمن و کسی که حاکمیت ولایت فقیه را تنها راه نجات مردم  از دست دیکتاتوری خشن عربی -وهابی میداند.

صدور حکم اعدام برای این شیخ مظلوم، نشان دهنده همین ترس شاهرزادگان خودخواه عرب از ایجاد تحولاتی شبیه به سایر کشورهای اسلامی است که از آن با عنوان «بیداری اسلامی» یاد میشود در حالیکه غافلند با اجرای این حکم حکومت عربستان راهی را میپیماید که سایر حکومتهای دیکتاتوری فروپاشیده قبل طی کردهاند.

با توجه به اینکه صدور حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر از سوی وزارت کشور عربستان نه یک حکم قضایی بلکه سیاسی است  اجماع جهانی در محکومیت این حکم، نشان دهنده  در ک جهانی از تسلط دیکتاتوری جهل و بر  نظام حاکم بر عربستان و  تبعیض علیه شهروندان شیعه این کشور است.

حکومتی که توان پاسخ گویی به مطالبات به حق مردم خود را ندارد و در تصمیمات دستپاچه حکم به اعدام یکی از روحانیون شیعه میدهد، مسیری را میپیماید که صدام حسینها و مبارکها و معمرها..  طی کردهاند.

صدور حکم مرگ برای یک عالم شیعهای که در سرزمین وحی خواهان ولایت فقیه است، نشان دهنده ضعف کشور عربستان در ایجاد ثبات و آرامش در کشور با پاسخ گویی به خواست مردم است.

جای تعجب است، اینگونه اعمال ضد بشری، زیر پا گذاشتن خطوط قرمز حقوق بشر است اما چرا مدعیان حقوق بشر خفه خان گرفته و هیچ نمیگویند. چرا بان کی مون و دیدبان حقوق بشر ابراز نگرانی نمیکند .

بله! هر کجا که ریخته شدن خونی بیگناهی مورد اعتراض کشورهایی چون آمریکا و همپیمانانش قرار نگیرد، یعنی عملان آن در مسیر کشورهای استکباری و متناسب با  هدف و خواست آنها حرکت میکنند.

بهتر است شاهزادگان و سیاستمداران عربستان بدانند و یک بار هم شده به کتب تاریخی مراجعه کنند، تاریخ گواه است، هر کجا خون بی گناهی برای اسلام بر زمین ریخته شود، شجره طیبه اسلام را آبیاری کرده و ثمرات آن را ثمین تر و پربار تر می کند.  و این همان چیزی است که به نظر ترس را بر دل دشمنان اسلام افکنده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار