فایننشال تایمز:

عربستان با کاهش دادن قیمت نفت در صدد ضرر رساندن به روسیه و ایران است

یک روزنامه انگلیسی با اشاره به اینکه اقدام عربستان در پائین آوردن قیمت نفت به ضرر ایران و روسیه است تاکید کرد که این سیاست نفتی جدید ریاض به سود اروپا و آمریکا است.
کد خبر: ۳۱۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶ - 21October 2014

عربستان با کاهش دادن قیمت نفت در صدد ضرر رساندن به روسیه و ایران است

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، نشریه فایننشال تایمز در مقالهای درباره اقدام عربستان برای کاهش قیمت نفت نوشت که این اقدام ریاض برای رساندن قیمت نفت به زیر 80 دلار حساب شده است.

این روزنامه با بیان اینکه این طرح منجر به ایجاد مشکل برای روسیه و ایران میشود تاکید کرد که عربستان با این اقدام تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد روسیه که درگیر تحریمهای آمریکا و اروپا به دلیل بحران اوکراین است، خواهد گذشت.

فایننشال تایمز در ادامه با بیان اینکه ایران دیگر قربانی این اقدام است، تاکید کرد که تهران درحال مذاکره با 5+1  است و عربستان میخواهد مذاکرات ایران و غرب درباره برنامه هستهای به بن بست برسد.

این روزنامه با اشاره به اینکه عربستان تلاش دارد با بهره گیری از ظرفیت تولیدش مانع از کاهش درآمدهای نفتی خود در صورت کاهش قیمت نفت به زیر 80 دلار شود، تاکید کرد که این اقدام خبری خوب برای اقتصادی اروپا و چین است که بزرگترین مشتریان نفت عربستان هستند.

این روزنامه تصریح کرد که موضع عربستان به سود مصرف کننده آمریکایی نیز هست، هرچند که این کشور با استفاده از تکنولوژی «شیل گاز» همچنان بزرگترین مصرف کننده نفت عربستان است.

این روزنامه انگلیسی در ادامه با تاکید براینکه اقدام عربستان از جهت دیگر قدرت این کشور در بازار جهانی انرژی را به رخ کشید افزود: هرچند اقدام عربستان در پائین آوردن قیمت نفت بر صنعت شیل گاز آمریکا تاثیر منفی دارد اما انعکاس مثبت آن بیش از نتایج منفیاش برای واشنگتن است.

این درحالی است که شب گذشته نیز روزنامه واشنگتن پست آمریکا در سرمقاله خود با حمایت از این اقدام عربستان سعودی تاکید کرده بود که ریاض با پائین آوردن قیمت نفت کشورهای روسیه، ایران و ونزوئلا را تحت فشار قرار داده است.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها