شبکه الجزیره:

سازمان ملل برای تحریم پنج یمنی اقدام به جمع‌آوری مدارک و اسناد علیه آنها می کند

کمیته ویژه تحریم‌های یمن وابسته به سازمان ملل با بررسی فعالیت پنج شخصیت یمنی از جمله رهبران انصارالله با ادعای مانع‌تراشی در روند عملیات انتقالی این کشور در حال تهیه گزارشی علیه انصارالله است.
کد خبر: ۳۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶ - 21October 2014

سازمان ملل برای تحریم پنج یمنی اقدام به جمع‌آوری مدارک و اسناد علیه آنها می کند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از شبکه الجزیره، تیم کارشناسی وابسته به کمیته ویژه تحریم یمن در سازمان ملل در حال بررسی فعالیتهای پنج شخصیت یمنی است که گفته میشود در روند عملیات انتقالی یمن مانعتراشی میکنند.

یک منبع دیپلماتیک در سازمان ملل اعلام کرد که این تیم کارشناسی اقدام به جمعآوری مدارک و اسنادی درباره فعالیتهای «علی عبدالله صالح»، رئیس جمهور مخلوع یمن و فرزند وی «احمد» سفیر کنونی این کشور در امارات و همچنین سه تن از رهبران جنبش انصارالله از جمله عبدالملک الحوثی کرده است.

عزم سازمان ملل به تحریم رهبران انصارالله پس از آن جزم شد که طرفداران این جنبش با برگزاری اعتراضات مسالمتآمیز دولت قبلی یمن که تحت حمایت عربستان سعودی بود را سرنگون کردند. در پی سرنگونی دولت «محمد باسنده» و انتخاب نخست وزیر جدید با توافق ریاست جمهوری و انصارالله و پس از امضای توافقنامه صلح، اکنون فشارهای بینالمللی علیه انصارالله افزایش پیدا کرده است.

قرار است این تیم کارشناسی پس از جمعآوری مدارک کافی، اسامی را تقدیم کمیته تحریمها وابسته به شورای امنیت کند.

پیش از این، کمیته ویژه تحریم یمن در سازمان ملل که به موجب مصوبه شماره 2140 سال 2014 شورای امنیت سازمان ملل به وجود آمد، اعلام آمادگی کرده بود که به شکل فوری و سریع پیشنهادهای اجرای تحریم علیه افراد و یا گروه هایی که به ادعای این کمیته امنیت وثبات یمن را تضعیف مینمایند، با توجه به تنشها در یمن به انجام برساند.

گفتنی است که تعدادی از کشورها از جمله انگلیس از کمیته تحریمهای یمن خواستار تسریع در روند تعیین این اسامی و آغاز تحریمها شدند.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار