دومین عصر هنر انقلاب پاسداشت محمدحسین قدمی

در کار های «قدمی» صداقت دیده می‌شود/ او معلمی دردمند، با اخلاق و دلسوز است

دومین عصر هنر انقلاب پاسداشت خالق شب خاطره محمدحسین قدمی نویسنده کتاب «جشن حنابندان» بعد از ظهر امروز در سازمان هنری و رسانه ای اوج برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷ - 21October 2014

در کار های «قدمی» صداقت دیده می‌شود/ او معلمی دردمند، با اخلاق و دلسوز است

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، دومین عصر هنر انقلاب پاسداشت خالق شب خاطره محمدحسین قدمی نویسنده کتاب «جشن حنابندان» بعد از ظهر امروز با حضور ابراهیم حاتمی کیا ، مومنی شریف، مرتضی سرهنگی، حجت الاسلام زاهدی، دکتر حسین مظفر، اصغر نقی زاده ، مهندس سعید قاسمی در سازمان هنری و رسانه ای اوج برگزار شد.

محمدحسین قرائی دبیر اجرایی این مراسم طبق سخنانی اظهار کرد: محمدحسین قدمی نویسنده ای صادق است و صداقت را در کارهایش رعایت کرده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم شب های خاطره به همت محمدحسین قدمی اظهار کرد: استاد قدمی 23 سال و همه ی پنج شنبه های هر ماه رزمندگان دفاع مقدس را گرد هم جمع کرد و توانست شب های خاطره ی پرمغزی را اجرا کند.

قرائی با انتقاد از اهمیت ندادن به مردان تاریخ شفایی انقلاب طی سی و چند سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: هیچ گاه در طول مدت انقلاب تاریخ شفاهی هنرمندان انقلاب جدی گرفته نشده اند و ما در این زمینه کوتاهی کردیم.

وی با اشاره به تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «جشن حنابندان» گفت : مقام معظم رهبری 6 بهمن 1370 در کتاب جشن حنابندان یادداشت می نویسد و ما نشسته ایم و از برنامه ریزی صحبت می کنیم جا دارد تمام مدیران فرهنگی وزارت خانه های خودشان را تعطیل کنند و فقط به تقریظ های مقام معظم رهبری بر آثار دفاع مقدس بپردازند.

در ادامه این مراسم دکتر حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس طی سخنان کوتاهی ابراز خوشحالی خود را از حضور در این مراسم عنوان کرد و گفت: خوشحالم که در مراسمی شرکت می کنم که تقدیر از یک معلم اخلاق دلسوز و دغدغه مند انقلاب صورت می گیرد.

وی در ادامه گفت:امثال محمدحسین قدمی معلمانی دردمند با اخلاق و دلسوز بودند که در عرصه اجتماع ، سیاست و به ویژه دفاع مقدس نقش فعالی داشتند.قدمی در دفاع مقدس به عنوان یک رزمنده دلیر، تک تیراندازی شجاع و یک هنرمند متعهد انجام وظیفه می کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: قدمی در دفاع مقدس در نقش های مختلف نقش آفرینی کرده بود و به عنوان یک خبرنگار و عکاس در حساس ترین و خطرناک ترین مناطق جنگ حضور داشت و این نشانه دردمندی و احساس مسئولیت ایشان بود و امروز همین روش است که می تواند در عمق وجود جوانان ما بنشیند و فرهنگ دفاع مقدس را انتقال دهد.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار