رزمندگانی که برای شناسایی تا کربلا رفتند+تصاویر

این دو نیروی نخبه اطلاعات شهیدان سیدناصر سید نور و محمد سالمی بودند و دلیل انتخاب این دو عزیز سفر کرده، اول عرب زبان بودن آنها بود و دوم آگاهی و شناخت کامل به عشیره های عراق و آداب و رسوم مردم و همچنین مسیرها و شهرهای عراق و سوم، نبوغ و استعداد بی‌مانند آنها در کار مهم و خطیر شناسایی.
کد خبر: ۳۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴ - 22October 2014

رزمندگانی که برای شناسایی تا کربلا رفتند+تصاویر

به گزارش دفاع پرس، قرارگاه سری نصر در سال 61 و درست در زمانی که جنگ به بنبست خورده بود با هدایت محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  به فرماندهی سرلشکر شهید سپاه اسلام حاج علی هاشمی تاسیس شد.

وظیفه ی اصلی این قرار گاه سری، پیدا کردن جبهه جدیدی جهت عملیات در عرصه میدانی جنگ بود.

سردار شهید علی هاشمی به جهت آشنایی با منطقه هور الهویزه و همچنین ارتباط نزدیک و صمیمی با عشایر غیور و عرب زبان منطقه و استان خوزستان با یاری تعدادی از مخلصترین نیروهای رزمی که عمدا رزمندگان اهواز و خاصه از مسجد جزایری اهواز بودند هسته مرکزی قرارگاه نصرت شکل داد.

تنها نیروهایی شناسایی که در حین جنگ به کربلا مشرف شدند


این رزمندگان با یاری و همکاری عشایر عرب زبان موفق به انجام عملیاتهای گسترده شناسایی و مراقبت و کنترل دشمن را در یکی از مهمترین جبهه های جنگ شدند نیروهای قرارگاه نصرت  ضمن تحمل سختی ها و خطرناک شناسایی میبایست حافظ اسرار مهم و سرنوشت ساز جنگ نیز میبودند که از مشخصترین نتایج این مجاهدت ها عملیاتهای خیبر و بدر است.

تنها نیروهایی شناسایی که در حین جنگ به کربلا مشرف شدند


شاید بارها شنیده باشید که کسانی در طول جنگ تحمیلی موفق به نفوذ تا اعماق خاک دشمن شدند و حتی در مواردی گفته شده که به زیارت کربلا هم مشرف شدند!

اما آنچه در پیش روی خواهید خواند شرح مختصری از تنها کسانی است که بواقع توانسته اند ضمن نفوذ به عمق خاک دشمن جهت شناسایی موفق به زیارت مولای خود در کربلا هم نائل شوند.

تنها نیروهایی شناسایی که در حین جنگ به کربلا مشرف شدند


در واقع جز قرارگاه سری نصرت هیچ یک از قرارگاه ها رزمی امکان اعزام نیروی شناسایی در عمق کشور عراق را نداشت، البته در کردستان عراق نیروهای شناسایی تا عمق خاک عراق نفوذ میکردند ولی بدلیل وجود مسافت بسیار زیاد بین این منطقه تا شهرهای جنوبی عراق  مانند عماره و کربلا و وجود لایه های کنترلی و امنیتی بسیار قوی ارتش عراق به هیچ عنوان این امکان وجود نداشت تا آن نیروها بتواند خود را به شهرهای مرکزی و جنوبی عراق مانند کربلا برسانند و همچنین گویش بومی مردم و اهالی شهر های جنوبی عراق کاملا عربی است و لذا تنها کسی میتوانست نفوذ کند که عرب زبان باشد.

تنها قرارگاه شناسایی برون مرزی در جنوب که نیروهای غیورعرب زبان و کارازموده شناسایی داشت تنها قرارگاه سری نصرت بود.

این گونه بود که به دستور سردار رشید اسلام شهید والا مقام حمید رمضانی که معاونت اطلاعات سپاه ششم را برعهده داشت تیمی دو نفره برای نفوذ به ارتش عراق جهت بدست آوردن اطلاعات کاملی از میزان نیروها و یگانهای و قرارگاهای دشمن انتخاب شدند.

این دو نیروی نخبه اطلاعات شهیدان سیدناصر سید نور و محمد سالمی بودند و دلیل انتخاب این دو عزیز سفر کرده، اول عرب زبان بودن آنها بود و دوم آگاهی و شناخت کامل به عشیره های عراق و آداب و رسوم مردم و همچنین مسیرها و شهرهای عراق و سوم، نبوغ و استعداد بیمانند آنها در کار مهم و خطیر شناسایی.

تنها نیروهایی شناسایی که در حین جنگ به کربلا مشرف شدند


آنها در این عملیات شناسایی که چند ماه قبل از عملیات خیبر انجام شد و حدود یک ماه بطول انجامید موفق شدند تا اعماق خاک عراق رفته و مدارک بسیار با ارزشی از امکانات و تجهزات دشمن تهیه و در اختیار فرماندهای جنگ قرار دهند. 

آنها ضمن جمع آوری مدارک کاملی از اطلاعات مورد نیاز فرماندهان موفق شدند تنها افرادی باشند که در حین جنگ تحمیلی به پا بوسی مولای خود حسین (ع) در کربلا برسند و برای اینکه چشمان فرماندهان و رزمندگان سخت کوش قرارگاه به بارگاه ملکوتی امامشان روشن شود در راه بازگشت تعدادی عکس از حرم سیدالشهدا (ع) گرفته و به عنوان هدید به دوستان خود تقدیم کردند.

این دو بنده مخلص خدا در عملیات خیبر به خیل شهدا پیوستند و برگ مستند دیگری از ولایتمداری مردم خوب عرب خوزستان در تاریخ جنگ تحمیلی به عرصه نمایش گذاشتند. یادشان گرامی...


منبع:مشرق

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار