«رمضان عبدالله شلح»:

جنگ 51 روزه غزه باید به عنوان الگوی مقاومت در طول تاریخ قرار گیرد

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: جنگ 51 روزه اخیر غزه باید به عنوان الگوی مقاومت در طول تاریخ قرار گیرد.
کد خبر: ۳۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰ - 23October 2014

جنگ 51 روزه غزه باید به عنوان الگوی مقاومت در طول تاریخ قرار گیرد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتوگویی اختصاصی با نشریه «پژوهشهای فلسطینی» چاپ لبنان بر الگو قرار دادن جنگ غزه تاکید کرد.

سوالات محوری در این گفتوگو این بود که مقاومت تجربه خود در جنگ اخیر غزه را چگونه ارزیابی میکند و چگونه قدرت نظامی و اخلاقی و روحیه خود در مقابل رژیم صهیونیستی را افزایش میدهد؟

شلح درباه جنگ 51 روزه غزه گفت: جنگ اخیر فقط یک لحظه گذرا نبود بلکه یک موضوع ثبت شده تاریخی است که تاثیر آن باید موازی با حجم آن در تمام زمینهها باشد. وی افزود که هدف طرح سازش برپایی «دو دولت» است و آنها الان دو دولت را برپا کردهاند؛ دولت اول اسرائیلی است که 78 درصد اراضی فلسطین سال 48 را در دست دارد و دولت دوم نیز اسرائیلی است و متعلق شهرکنشینان ساکن کرانه باختری است.

رمضان عبدالله در ادامه بر اصلاح حقیقی و سریع سازمانهای فلسطینی و به ویژه سازمان آزادیبخش فلسطین تاکید کرد. وی سپس افزود که تجربه مذاکرات و جنگ غزه راه درست را نشان میدهد. مذاکرات سازی به راهی مسدود ختم شد اما جنگ غزه افقهایی جدید برای مقاومت باز کرد و تحولی ایجاد نمود. جنگ غزه ثابت کرد که رژیم صهیونیستی با تمام قدرتش قادر به شکست غزه نیست بنابراین در نهایت این رژیم قابل شکست است. رژیم صهیونیستی اکنون در خطرناکترین جایگاه خود در تاریخ ایستاده است و نه قادر به شکست مقاومت است و نه قادر به سرانجام رساندن مذاکرات سازش.

شلح ضمن اشاره به فعالیت گروههای تروریستی در بسیاری از کشورها از جمله عراق و سوریه و نیز توطئههای تقسیم برخی از آنها گفت: سعی کردیم فلسطین را از تبدیل شدن به اینچنین محیطی دور نگه داریم و به همین دلیل همه گروههای فلسطینی با هم متحد شدند.

دبیرکل جهاد اسلامی تاکید کرد که این جنبش برای آزادی میجنگد و به دنبال تحمیل عقیده یا دین خود بر دیگران نیست و به هیچ گروه جهاد جهانی نیز وابسته نیست اگر چه نامش جهاداسلامی است.

رمضان عبدالله در مورد وضعیت کنونی منطقه و فعالیت داعش و امثال آن گفت: مشکل فقط در نابود کردن داعش و القاعده و غیره نیست، همه شرق در حال منفجر شدن است و به همین دلیل باید یک بازنگری کلی داشته باشیم، باید در روابط ملتها با حکومتها، اسرائیل و وجود آن، روابط قوای سیاسی، اجتماعی و دیدگاههای آنها به یکدیگر، طرح هایمان، برنامههایمان خواه آموزشی یا فرهنگی بازنگری کنیم و مواجهه با طوفان کنونی به یک اصلاح کلی نیز دارد که باید از اصلاح در دیدگاه حکومتها، نخبگان اسلامی و نقش آن در زندگی آغاز شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها