گفت‌وگوی وزیر دفاع آمریکا با همتایان فرانسوی و ایتالیایی برای مقابله «داعش»

وزیر دفاع آمریکا در تماسی تلفنی با وزرای دفاع ایتالیا و فرانسه، درباره گسترش همکاری‌ برای مقابله با گروه تروریستی داعش بحث و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۳۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶ - 23October 2014

گفت‌وگوی وزیر دفاع آمریکا با همتایان فرانسوی و ایتالیایی برای مقابله «داعش»

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا در تماسی تلفنی با «روبرتا پینوتی» وزیر دفاع ایتالیا درباره مشارکت این کشور در ائتلاف بینالمللی تحت رهبری آمریکا علیه گروهک تکفیری داعش در عراق و سوریه گفتوگو کرد.

«جان کربای» سخنگوی پنتاگون روز چهارشنبه (دیروز) در بیانیهای که در وبگاه وزارت خارجه آمریکا منتشر شد، اعلام کرد که هیگل طی یک تماس تلفنی با همتای ایتالیاییاش از مشارکت این کشور در این ائتلاف بینالمللی قدردانی کرد.

وی ادامه داد که وزرای دفاع دو کشور آمریکا و ایتالیا متعهد شدند که تماسهای خود در این خصوص را ادامه دهند و گفتوگو و همکاری بیشتری در این زمینه با یکدیگر داشته باشند.

از طرف دیگر، چاک هیگل با «ژان ایو لو دریان» وزیر دفاع فرانسه تماس تلفنی برقرار کرد و در خصوص واکنشهای بینالمللی به ویروس مهلک «ابولا» در غرب آفریقا، عملیاتمبارزه با تروریسم در شمال آفریقا و همچنین واکنش ائتلاف بینالمللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش گفتوگو کردند.

طبق گفته کربای، هیگل از تعهد فرانسه برای گسترش تلاشها برای مقابله با گسترش بیماری ابولا در غرب آفریقا قدردانی کرد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره راههای تقویت اشتراک اطلاعات در رویارویی با «تروریسمی» که آمریکا آن را «افراط گرایی» میخواند و همچنین ادامه همکاری در زمینه مبارزه با گروهک داعش بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها