علمای لبنانی لغو حکم اعدام شیخ «نمر» را خواستار شدند

شماری از علما، سیاسیون و فعالان اجتماعی لبنان با حضور در نشست «همبستگی با شیخ نمرباقر النمر» در بیروت، خواهان لغو حکم اعدام این عالم برجسته عربستانی شدند.
کد خبر: ۳۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰ - 24October 2014

علمای لبنانی لغو حکم اعدام شیخ «نمر» را خواستار شدند

به گزار ش گروه بینالملل دفاع پرس، شماری از علما، سیاسیون و فعالان اجتماعی لبنان با حضور در نشست «همبستگی با شیخ نمر باقر النمر» ضمن محکوم کردن حکم دادگاه عربستان مبنی بر اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی برجسته عربستانی، اعلام کردند که آنها به هیچ وجه نمیتوانند این حکم را بپذیرند زیرا حکومت عربستان از دین برای اهداف و مقاصد سیاسی سوء استفاده می کند.

گزارش شبکه العالم حاکی است که شیخ «ماهر حمود» دبیر کل اتحادیه علمای مقاومت و از علمای برجسته اهل سنت لبنان گفت: سوء استفاده از متون دینی و احکام شرعی برای رسیدن به اهداف سیاسی، امری محکوم است و در شریعت اسلامی چیزی به نام «حد الحرابه» در مقابل «ایراد کردن برخی سخنان» وجود ندارد و شیخ نمر دست به سلاح نبرده و یا اقدام به راهزنی و قتل نکرده است.

از طرفی «یحیی غدار» رییس تجمع عربی ـ اسلامی نیز درباره صدور حکم اعدام شیخ نمر اهظار داشت که ما از مظلومیت افراد در برابر استکبار دفاع کرده و در مقابل به بردگی کشیدن مردم ایستادگی می کنیم، ما در مقابل خاندان آل سعود که همواره سعی کرده تمام امت را به نام آزادی و دموکراسی، به نابودی بکشاند، ایستادگی میکنیم.

شماری از دانشگاهیان، سیاستمداران و شخصیتهای لبنانی، فلسطینی، بحرینی و عربستانی نیز در این نشست حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در نشست «همبستگی با شیخ نمر باقر النمر» با بیان اینکه آزادی امری مقدس است، افزودند: رژیم عربستان افراد را به سبب ایراد برخی سخنان به شدت مجازات میکند و آل سعود هم اکنون باید از صدور این حکم بی اساس و بی منطق خود بازگردد.

از طرفی دیگر شیخ «محمد نمر زغموت» رییس شورای اسلامی ـ فلسطینی نیز طی سخنانی تاکید کرد: ما از عربستان می خواهیم که از این حکم منصرف شود و از خدا طلب مغفرت کند زیرا این حکم، باطل است و هیچ پایه و اساسی در قرآن و سنت ندارد.

«فؤاد ابراهیم» تحلیلگر برجسته سودی نیز تصریح کرد: قضیه شیخ نمر در ابعاد بین المللی است و به ایشان ختم نمیشود بلکه مسئله این عالم برجسته به یک ملت ارتباط دارد، امروز شیخ نمر به عنوان نمادی برای یک ملت تبدیل شده است. این نشست فقط یکی از تحرکات و فعالیتها برای همبستگی با شیخ نمر النمر است که از بیروت آغاز شد و تاکیدی بر این است که قضیه شیخ نمر به گوش همگان رسید و خبر آن به هر خانهای راه پیدا کرد. در حقیقت عربستان با این اقدام، خود و هم پیمانانش که ادعای حمایت از آزادی دارند را در تنگنا قرار داد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار