آماده باش نیروهای اشغالگر صهیونیست در قدس و ممانعت از ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی

منابع فلسطینی از آماده باش نیروهای اشغالگر صهیونیست در قدس و اعمال محدودیت برای ورود نمازگزاران فلسطینی زیر ۴۰ سال به مسجد الاقصی ممانعت می کند.
کد خبر: ۳۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸ - 24October 2014

آماده باش نیروهای اشغالگر صهیونیست در قدس و ممانعت از ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری سما، پلیس رژیم اشغالگر در بیانیه ای تاکید کرد که از ورود مردان زیر چهل سال به مسجد الاقصی ممانعت می کند اما برای زنان در هر سن و سالی که باشند، محدودیتی وجود ندارد.
بر اساس این گزارش، نیروهای اسرائیلی همچنین در اطراف بخش قدیمی شهر قدس و حرم شریف مستقر شدند.

نیروهای پلیس رژیم اشغالگر چند جمعه متوالی است که به بهانه جلوگیری از اخلال در نظم عمومی تدابیر شدید امنیتی در مسجد الاقصی اتخاذ کرده است و همین امر باعث شده که هزاران فلسطینی ساکن قدس مجبور شوند نماز را در خیابان ها به جا آورند.

جهاد اسلامی: دفاع از خویش و مقدسات حق ملت فلسطین است

«یوسف الحساینه» از رهبران جنبش جهاد اسلامی در واکنش به عملیات شهادت طلبانه یک فلسطینی ساکن قدس و کشته شدن یک شهرک نشین و زخمی شدن 9 نفر دیگر در این عملیات، گفت: این حق ملت فلسطین است تا از خود و مقدساتش در برابر تجاوزات مستمر صهیونیست ها دفاع کند و بایستی دست مقاومت فلسطین در کرانه باختری را باز گذاشت و هماهنگی امنیتی با اسرائیل را متوقف کنیم.

الحساینه همچنین به مردم صبور و پایدار قدس اشغالی و حومه آن به دلیل مقابله قهرمانانه با جنایت های دشمن صهیونیستی درود فرستاد.

وی اظهار داشت: دشمن صهیونیستی تجاوزات خود علیه مسجد الاقصی را در سایه سرگرم شدن امت عربی و اسلامی به درگیری ها و اختلافات تشدید کرده است و تداوم این تجاوزات در راستای تلاش برای تحمیل واقعیت های جدید و تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است و دشمن صهیونیستی سعی دارد از شرایط منطقه عربی و ملت فلسطین سوء استفاده نماید.

یک جوان فلسطینی روز چهارشنبه در یک عملیات استشهادی چند صهیونیست را در قدس اشغالی با خودرو زیر گرفت که در نتیجه آن یک شهرک نشین کشته و 9 نفر دیگر نیز زخمی شدند که حال سه نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

منابع صهیونیست: پیش بینی می کنیم درگیری های گسترده ای با فلسطینیان رخ بدهد

برخی منابع نظامی اسرائیل اعلام کردند که از دیدگاه اسرائیل در حال حاضر انتفاضه سوم در قدس اشغالی و کرانه باختری به وقوع نخواهد پیوست اما پیش بینی می شود که عملیات های مقاومت به طور گسترده رخ دهد و تا کرانه باختری امتداد خواهد یافت.
یک منبع امنیتی گفت که ملت فلسطین در حال حاضر به فکر تظاهرات های خیابانی نیست اما پیش بینی می شود که عملیات مقاومت در قدس افزایش یافته و به کرانه باختری امتداد یابد.

از سوی دیگر برخی منابع امنیتی نسبت به نابسامانی امنیتی در قدس ابراز نگرانی کردند.

شکنجه وحشیانه کودکان فلسطینی در زندان های "اسرائیلی"

بیش از 250 کودک فلسطینی در زندان های اسرائیلی آماج شکنجه های وحشیانه قرار می گیرند، این جنایات از لحظه نخست بازداشت شروع می شود و در حین بازجویی و محاکمه های صوری نیز ادامه پیدا می کند.

مدیر برنامه بازخواست جنبش جهانی دفاع از کودکان شاخه فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی تنها رژیم در جهان است که کودکان را به صورت سازمان یافته در دادگاه های نظامی محاکمه می کند.

عاید ابوقطیش افزود: بخش اعظم این کودکان به پرتاب سنگ به سوی نظامیان اسرائیلی متهم هستند که طبق قانون نظامی اسرائیلی و مشخصا فرمان نظامی شماره 1651 یک تخلف امنیتی به شمار می رود.

وی یادآور شد: کودکان اسیر فلسطینی در میان زندان های اوفر و مجدو و الشارون تقسیم شده اند و در دادگاه های نظامی محاکمه می شوند و شرایط رقت باری را تجربه می کنند و دشمن صهیونیستی اصلا به شرایط سنی و حقوقشان توجهی نمی کند.

بازداشت 19 فلسطینی در قدس و کرانه باختری

نیروهای اشغالگر اسرائیلی روز گذشته در ادامه بازداشت های گسترده، 19 فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی بازداشت کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که 17 فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری و 2 فلسطینی دیگر را در قدس اشغالی در جریان درگیری ها در حی سلوان و بخش قدیمی قدس بازداشت کرده است.

درگیری در رأس العامود و العیسویه

منابع رسانه ای صهیونیستی گزارش دادند که روز گذشته درگیری هایی در قدس اشغالی بوقوع پیوست و جوانان فلسطینی به سمت نیروهای اشغالگر در رأس العامود سنگ پرتاب می کردند و همچنین درگیری هایی نیز بین جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در العیسویه به وقوع پیوست.

از سوی دیگر یکی از دادگاه های نظامی دیروز مدت بازداشت یک کودک 12 ساله فلسطینی به اتهام پرتاب سنگ به سمت یک خودروی اسرائیلی در حی الطور را تمدید کرد.

سفر روسای هیأت های فتح و حماس به غزه پس از مذاکرات قاهره

برخی منابع آگاه فلسطینی فاش کردند که «عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و «موسی ابو مرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس بزودی برای بررسی بقیه پرونده های آشتی که اخیرا درباره آن توافق کرده اند به غزه سفر می کنند.
این منابع در مصاحبه با روزنامه القدس گفتند که الاحمد و ابو مرزوق در گفت وگوهای مربوط به آتش بس به میزبانی قاهره که قرار است هفته آینده ازسر گرفته شود، شرکت می کنند.

به گفته این منابع، الاحمد و ابو مرزوق بزودی در غزه با رهبران حماس و فتح، وزرای دولت توافق و رهبران گروه های فلسطینی دیدار و درباره پرونده های مربوط به آشتی فلسطینیان از جمله برگزاری نشست مجلس قانونگذاری، بازسازی نوار غزه، موضوع گذرگاه ها، انتخابات و برگزاری نشست کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) گفت وگو خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، ابومرزوق از دو روز پیش وارد غزه شده است تا در دیدار با رهبران حماس درباره موضوعات مربوط به مذاکرات آتش بس بحث و تبادل نظر کند.
قرار است مذاکرات غیر مستقیم دو طرف فلسطینی و اسرائیلی درباره تثبیت آتش بس در غزه دوشنبه آینده ازسر گرفته شود.

بازداشت 7 بانوی فلسطینی در مسجد الاقصی به اتهام سر دادن شعار «الله اکبر»

دادگاه به اصطلاح صلح رژیم صهیونیستی در قدس به پرونده 7 بانوی فلسطینی که به اتهام سر دادن شعار الله اکبر در مسجد الاقصی بازداشت شده اند، رسیدگی می کند.

7بانوی فلسطینی که به هنگام یورش شهرک نشینان صهیونیست به صحن های مسجد الاقصی شعار الله اکبر سر داده بودند توسط نیروهای اشغالگر دستگیر و تحت محاکمه قرار دادند.
این نخستین بار است که چند بانوی فلسطینی به دلیل سر دادن شعار الله اکبر بازداشت شده اند زیرا پیش از این پلیس رژیم اشغالگر بانوان فلسطینی را پس از بازداشت کوتاه مدت و بازجویی از آنها در مقر پلیس واقع در بخش قدیمی شهر قدس آزاد می کرد.

در همین رابطه «رمزی کتیلات» وکیل مدافع این بانوان گفت که پلیس منتظر خروج آنها از مسجد بود و در حین خروج آنها را در مقابل دروازه های مسجد الاقصی بازداشت و به یک زندان در نزدیکی شهر تل آویو انتقال داد.

وی افزود که پلیس پیش از این بانوان را به اتهام سر دادن شعارهایی که به ایجاد اغتشاش منجر شده است، بازداشت و پس از انجام تحقیقاتی آنها را سریعا آزاد می کرد اما این نخستین بار است که بانوان ساکن قدس به اتهام ممانعت از رسیدن یک نفر به مکان مقدس بازداشت و مورد محاکمه قرار می گیرند در حالیکه این قانون اغلب در مورد کسانی اجرا می شود که مانع رسیدن افراد به دیوار براق می شوند.

ابوردینه: اسرائیل مسئول تنش در فلسطین و کل منطقه است

سخنگوی رسمی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی که «محمود عباس» را مسئول تنش در فلسطین دانسته بود، تاکید کرد که خود این رژیم مسئول تنش در فلسطین و منطقه است.

«نبیل ابوردینه» گفت که تشدید حملات و اقدامات تحریک آمیز اسرائیل و استمرار اشغال اراضی فلسطین، علت حقیقی خشونت ها خواه در فلسطین و یا در منطقه است.

وی طی اظهاراتی مطبوعاتی گفت که اشغالگری رژیم صهیونیستی در سطح جهان مردود است و کشورهای جهان یکی پس از دیگری دولت فلسطین را به رسمیت می شناسند بنابر این استمرار اشغالگری، یهودی سازی قدس و تجاوزات علیه مقدسات اسلامی و مسیحی در کنار تداوم اقدامات تحریک آمیز علیه رهبران فلسطینی به خصوص محمود عباس، فضای پرتنش در فلسطین و منطقه بوجود آورده است.

وی گفت که ما به اسرائیل هشدار می دهیم که استمرار این سیاست خطرناک به تنش بیشتر منجر خواهد شد و بر این اساس باید به اشغالگری پایان داده و این تجاوزات متوقف شود زیرا ملت فلسطین گزینه های زیادی دارد و هرگز در برابر اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، ساکت نخواهد ماند.

ابوردینه همچنین تصریح کرد: اسرائیل به دنبال بهانه ای است تا از طریق تداوم محاصره نوار غزه از روند سیاسی فرار کند و یا به واسطه استمرار شهرک سازی و اقدامات تحریک آمیز یک فضای منفی ایجاد نماید.

حماس: عملیات قدس پاسخ طبیعی به جنایت های رژیم اشغالگر بود

یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که عملیات شهادت طلبانه در قدس اشغالی پاسخ طبیعی به جنایت های رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین و مقدسات آن بود.

«مشیر المصری» گفت که عملیات شهادت طلبانه در قدس ، یک عملیات قهرمانانه و پاسخی طبیعی به جنایت های رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین و مقدسات آن بود.

یک جوان فلسطینی روز چهارشنبه در یک عملیات استشهادی چند صهیونیست را در قدس اشغالی با خودرو زیر گرفت که در نتیجه آن یک شهرک نشین کشته و 9 نفر دیگر نیز زخمی شدند که حال سه نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

گردانهای القسام: اسرائیل تنها زبان زور را میفهمد

گردانهای القسام با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر صهیونیستی فقط زبان زور میفهمد، اعلام کرد که همچنان به مقاومت ادامه میدهد.
گردانهای القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد: مقاومت فلسطین در جنگ اخیر غزه، درسی عبرت انگیز به رژیم اشغالگر صهیونیستی داد.

یکی از فرماندهان القسام طی سخنانی در جشنواره ای که توسط حماس به منظور بزرگداشت شهدای خان یونس در جنگ غزه برگزار شده بود گفت: پیروزیها و قهرمانیهای مقاومت به لطف خداوند عزوجل حاصل شد و مقاومت از مدتها قبل برای این پیروزی برنامه ریزی کرده بود.

وی تأکید کرد: اشغالگران وقتی حجم مقاومت، ثبات مقاومت و مردم فلسطین را دیدند غافلگیر شدند.
این فرمانده القسام گفت: اشغالگر جز زبان زور چیزی نمیفهمد، و جنگ اخیر بهترین گواه بر این مدعاست. وی افزود: ما از نقطه صفر با نظامیان صهیونیستی جنگیدیم و تانکهای مرکاوا را به اسباب بازی در دست آنها تبدیل کردیم.

القسام در ادامه گفت: اسرائیل تصمیم گرفت که جنگ را طول دهد تا کودکان و زنان بیشتری کشته و خانه ها و زمینهای کشاورزی زیادتری تخریب کند.

شاخه نظامی حماس همچنین به مردم فلسطین و امتهای عربی و اسلامی این وعده را داد که به مقاومت و راه شهدا ادامه داده و از میدان عقب نشینی نکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار