آیت الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران:

عمل قبیح اسیدپاشی را شدیدا محکوم می‌کنیم/ هدف ائتلاف ضد داعش ضربه زدن به سوریه است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حادثه اسیدپاشی در اصفهان، از آن به عنوان حادثه‌ای دلخراش، غیر انسانی و زشت یاد کرد، و از مسئولان شناسایی هرچه سریعتر عاملان این اقدام قبیح را خواستار شد.
کد خبر: ۳۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳ - 24October 2014

عمل قبیح اسیدپاشی را شدیدا محکوم می‌کنیم/ هدف ائتلاف ضد داعش ضربه زدن به سوریه است

به گزارش خبرنگار گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبههای دوم نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت رحلت عالم ربانی، مجاهد متقی آیتالله مهدوی کنی بیان کرد: اگر کسی بخواهد اندکی به سوابق این روحانی اشنا کردد کافی است به پیام تسلیت مقام معظم رهبری توجه کند.

وی افزود: مبارزه با حکومت طاغوت، دستگیریهای متعدد، تبعید، شکنجه و زندانی شدن و اداره مسجد جلیلی  از جمله سوابق فعالیت این عالم ربانی بود. آیتالله مهدوی کنی نماینده امام(ره) در شورای حل اختلاف مسئولان نظام بود. ایشان در کابینه شهیدان رجایی و باهنر حضور داشت و پس از شهادت آنها پست نخست وزیری را قبول کرد و عضو شورای انقلاب فرهنگی نیز بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هر زمان که جز آیت الله مهدوی کنی کسی را برای پذیرش مسئولیتی مناسب نمی یافتند ایشان مسئولیت می پذیرفت، تصریح کرد: زمانی آیت الله مهدوی کنی احساس کرد که برای مدیریت کشور باید جوانانی پرورش یابند و لذا دانشگاه امام صادق(ع) را تاسیس کرد که نظام ما در بسیاری مواقع از فارغالتحصیلان این دانشگاه استفاده کرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران بیان کرد: ایشان تولیت حوزه وزین مروی بود و ریاست مجلس خبرگان و امام جمعه  موقت تهران از دیگر مسئولیت های این عالم برجسته بود و از همه این موارد مهمتر دبیر کلی روحانیت مبارز تهران را برعهده داشت.

وی با تاکید بر اینکه جامعه روحانیت مبارز تهران بازوی امام(ره) بود، گفت: جامعه روحانیت مبارز تهران و حزب جمهوری اسلامی نقش بسیار موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشت. جامعه روحانیت مبارز از نمایندگان مناطق مختلف تهران تشکیل شده بود و هر منطقه یک نفر را بهعنوان نمیانده انتخاب کرده و شورای مرکزی را تشکیل دادند که از این شورا نیروهای ارزندهای انتخاب شدند، که تعدادی از آنها شهید شدند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه جامعه روحانیت مبارز تهران حق عظیمی بر مردم و نقش موثری در پیروزی انقلاب دارد بیان داشت: زمانی که امام خمینی(ره) اعلامیه از فرانسه می دادند به سرعت در شهرها، روستاها و بخش ها بخش می شد و با یک شعار، سخن و حرف امام تمام کشور به حرکت در آمد.

وی در بخش دیگری از خطبه خود به دیدار اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان اشاره کرد و افزود: تاکید رهبری بر علم و پیشرفتهای علمی و وابسته نبودن به منابع زیرزمینی و نفتی و اتکا به نخبگان بود.

* محکومیت حادثه اسیدپاشی و درخواست شناسایی عاملان

امام جمعه موقت تهران در ادامه به حادثه اسیدپاشی در اصفهان، به عنوان حادثهای دلخراش، غیر انسانی و زشت اشاره و عنوان داشت: شدیدا این عمل قبیح را محکوم کرده و از دستگاهها و مسئولین امر میخواهیم تا هرچه سریعتر عوامل را شناسایی و محکوم کنند.

* هشدار به عربستان درباره عواقب اعدام شیخ نمر

وی همچنین با اشاره به صدور حکم اعدام برای «شیخ نمر» توسط نظام سعودی و با هشدار به مقامات کشور عربستان بیان داشت: به گفته استاد دانشگاه الازهر یک سوم جمعیت عربستان شیعه هستند و ظاهرا تشیع رشد پیدا کرده است. جامعهای که یک سوم از جمیعت آن شیعه است اعدام روحانی شیعه برای او گران تمام میشود و اگر عملی انجام شود به گفته خداوند طاغوتیان توسط ظلمشان نابود خواهند شد.

* هدف ائتلاف ضد داعش از بین بردن منابع صنعتی اقتصادی و نظامی سوریه است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه بیان داشت: این هفته حدود 100 نفر از تروریستهای داعش به همراه 2 تن از فرماندهانش توسط ارتش عراق محاصره شده و به اسارت نیروهای عراقی درآمدند. روشن است که هدف آمریکا و ائتلاف ضد داعش از بین بردن منابع صنعتی، اقتصادی و نظامی سوریه است. اگر احیانا داعش به غرب حمله کند آن وقت محکوم میشود. آنچه روشن است این ائتلاف با عضویت 50 کشور به دنبال برخور با داعش نیست.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: یکی از اعضای اسیر شده داعش جوانی 15 ساله است؛ این جوان اعتراف کرده است که داعش به نیروهای انتحاری خود داروهای خاصی را میدهند تا فرد قدرت فکری خود را از دست داده و به عملیات انتحاری دست بزند.

آیتالله موحدی کرمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به مناسبتهای تاریخی، تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون در دوره حکومت پهلوی را یادآور و با بیان اینکه کاپیتولاسیون در زمان شاه ملعون و توسط شورای ملی آن زمان تصویب شد، گفت: معنای این مصوبه این بود که آمریکا هر جنایتی در ایران انجام میدهد هیچ مقام قضایی حق مجازات ندارد. امام(ره) در مقابل فریاد زد که ایران را فروختند.

وی همچنین به سالروز شهادت حسین فهمیده در هشتم آبانماه اشاره و تصریح کرد:امام(ره) فرمودند "رهبر ما آن طفل 13 ساله است که نارنجک به خود میبندد و زیر تانک میرود"؛ این روز بهعنوان روز بسیج دانشآموزی نامگذاری شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار