در آستانه ماه محرم

همایش بصیرتی مداحان و هیئت‌های مذهبی در سپاه قدس گیلان برگزار شد

همایش بصیرتی مداحان و هیئت‌های مذهبی در آستانه ماه محرم توسط سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان در حسینیه حضرت اباالفضل(ع) رشت برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲ - 25October 2014

همایش بصیرتی مداحان و هیئت‌های مذهبی در سپاه قدس گیلان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از رشت، سرهنگ محمد رسول خدادادیان، مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه محرم ماه استقامت، شجاعت و پیروزی حق بر باطل است، اظهار کرد: واقعه کربلا برای همه شیعیان درس زندگی و تاریخ است که تا ابد ماندگار میماند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص نقش مداحان و مدیحه سرایان تصریح کرد: توجه مقام معظم رهبری به جامعه مداحان بیانگر نقش و اهمیت مداحان است.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان معرفت افزایی را یکی از توصیههای مقام معظم رهبری به مداحان بیان کرد و گفت: مداحان و ذاکران معصومین(ع) نقش تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ و معارف ناب اهل بیت(ع) را بر عهده دارند.

سرهنگ خدادادیان تفرقه افکنی را بزرگ ترین خیانت دشمنان بر پیکره اسلام دانست و افزود: امروزه دشمنان انقلاب اسلامی با ایجاد تفرقه بدنبال خدشه دار کردن وحدت مسلمانان هستند، بنابراین باید بدانیم جایگاه ما کجاست زیرا اگر وحدت نداشته باشیم فرقه گرایی ترویج خواهد یافت.

وی مداحان را سفیران نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: بصیرت افزایی و روشنگری از رسالتهای خطیر جامعه مداحان است.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با تاکید بر پرهیز از برخی بدعتها در مدح ومرثیهسرایی خاطرنشان کرد: اگرچه هدف اصلی از برپایی مراسم عزاداری محرم زنده نگه داشتن نهضت عاشورا در دل مردم به ویژه نسل جوان است، اما بایستی دقت شود مراسم عزاداریهای محرم با ورود برخی بدعتها با تغییراتی همراه نشود چراکه میتواند اثرات مخربی برجای گذارد.

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار