فیصل المقداد:

مبارزه کنندگان با داعش باید در کنار سوریه قرار گیرند

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به پرچمدار بودن دمشق در مبارزه با گروهک داعش از کسانی که قصد مبارزه این گروهک را دارند خواست که در کنار سوریه بایستند.
کد خبر: ۳۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹ - 25October 2014

مبارزه کنندگان با داعش باید در کنار سوریه قرار گیرند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه در مقالهای در روزنامه البناء لبنان نوشت: هنگامی که در سال 2011 جنگ در سوریه شروع شد برخی جهت را گم کردند و تصور کردند که آنچه جریان دارد واقعا بهار عربی است تا دموکراسی و آزادی و حقوق بشر را برای تونسی ها، مصر و لیبی و یمن به بار آورد. رهبران و کشورهایی در منطقه و خارج آن در پس این روایت قرار گرفتند، روایتی که هفته ها، ماه ها و سال های پس از آن نشان داد که جز سراب و خیال نبوده است.اما شگفت این بود که این بهار عربی به کشورهایی که واقعا به دموکراسی و حقوق بشر نیاز داشتند به ویژه عربستان سعودی نرسید. بهار عربی در واقع طرحی از سوی آمریکا و اسرائیل بود.
وی در ادامه آورده است: دشمنان سوریه با به کارگیری پول افراد ضعیف را جذب کردند تا سوری ها را بکُشند.آنها همه مفسدان و مزدوران را برای کشتن مردم سوریه مسلح کردند تا مردم سوریه را از بین ببرند اما هنگامی که شکست خوردند همه قاتلان و جنایتکاران دنیا را به سوریه از طریق ترکیه کشاندند اما بازهم شکست خوردند و به خواسته های خود نرسیدند. رجب طیب اردوغان که به دنبال تاج خلافت عثمانی است با وجود اموال و وعده هایی که غرب به وی و جنایتکاران وی و گروه های تروریست که تعداد آنها هزاران نفر است، داد، شکست خورد. آنها هزاران تروریست را در داعش که در آغوش آنها و به دنبال اشغال عراق از سوی آمریکا رشد و نمو پیدا کرد، وارد کردند.
المقداد تاکید کرد: اقدام داعش و آنچه ارتش آزاد نامیده می شود و جبهه النصره و گروه های تروریستی دیگر به گردن زدن صدها و هزاران سوری باید به طور حتم مورد توجه آمریکا و غرب اگر در دفاع از حقوق بشر صادق هستند قرار گیرد. همه آنها باید از خود خجالت بکشند و از جنایاتی که مرتکب شده یا تشویق به ارتکاب آن در سوریه، عراق، لبنان و لیبی کردند. جنایاتی که این تروریستها علیه ملت و ارتش مصر مرتکب می شوند شرم آور است.
معاون وزیر خارجه سوریه بیان کرد: سوریه به اطلاع کلیه کسانی که اهتمام به مبارزه با تروریسم دارند رسانده است که مبارزه با تروریسم در سوریه و خارج آن اولویت اصلی و اولویت دوم تحقق آشتی داخلی در سراسر سوریه برای توقف تروریسم و پایان خونریزی است. رهبری سوریه به این بسنده نکرده است و بر ضرورت راهکار سیاسی برای بحران در سوریه که مستلزم مقابله با تروریسم و به ثمر رسیدن آشتی داخلی در کل سوریه است تاکید کرده و آنرا عاملی برای پایان بحران در سوریه می داند.
المقداد در پایان این مقاله نوشت: منطق و نیز قطعنامه های شورای امنیت علیه داعش می گوید که ماموریت بشری در حال حاضر مبارزه با خطر داعش که مهمترین خطر برای بشریت است باید باشد و سوریه در راس مقابله کنندگان با این گروهک تروریستی است و کسانی که قصد مبارزه با این گروهک تروریستی را دارند باید در کنار سوریه بایستند.

انتهای پیام/ک.ف.ف
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار