مریم مجتهدزاده خبر داد

تدوین کتاب با موضوع عروس‎های یک ماهه/ آثار خلق شده اسنادی متقن برای انتقال الگوی زن ایرانی به نسل‌های آینده

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به اینکه بحث عروس‌های یک ماهه موضوع تدوین کتاب در این سازمان است، گفت: این زنان با وجود گذشت یک ماه از زندگی مشترک با شهدا فرزندان هویت‌ساز آینده جمهوری اسلامی را تربیت کردند.
کد خبر: ۳۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹ - 25October 2014

تدوین کتاب با موضوع عروس‎های یک ماهه/ آثار خلق شده اسنادی متقن برای انتقال الگوی زن ایرانی به نسل‌های آینده

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس ظهر امروز در گردهمایی نویسندگان، شاعران، زنان نامآور ایثارگر و اصحاب رسانه استان که در مسجد فاطمهالزهرا(س) باغ موزه دفاع مقدس مرکز استان برگزار شد، اظهار داشت: در اجرای کار سازمانی بخشینگری نداریم.

وی با اشاره به اینکه برنامههای در دست اجرا متعلق به کل کشور است، افزود: در تصمیمسازیها منافع کل در نظر گرفته میشود.

این مسئول راهاندازی سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس را گامی برای توسعه روحیه جهادی بانوان در هشت سال دفاع مقدس دانست و ادامه داد: این سازمان در 23 مهر سال 92 با حکم سردار سرلشکر فیروزآبادی ایجاد شد.

مجتهدزاده نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی را همتراز جهاد مردان در جبهههای جنگ عنوان کرد و گفت: زنان با تشویق و ترغیب همسر و فرزندانشان آنان را برای جهاد مقابل دشمن اسلام آماده میکردند.

وی با تاکید بر اینکه زنان جامعه اسلامی برای حرکت به سوی کمال باید روش و اهداف شهدا را مورد مطالعه قرار دهند، تصریح کرد: اگر ذخیره معنوی نداشته باشیم دچار نوسان در رفتار و کردار میشویم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس هشت سال دفاع مقدس را زمینهساز پیشرفت همه جانبه کشور دانست و افزود: جمهوری اسلامی به برکت هشت سال دفاع مقدس و با محدویتهایی که در آن مقطع از تاریخ داشت توانست به تسلیحات نظامی مدرن دست یابد.

مجتهدزاده دوران دفاع مقدس را مسبب هویت تاریخی کشور عنوان کرد و گفت: ملتی که با دست خالی در مقابل کشورهای استعمارگر مقابله کند و به پیروزی دست یابد افتخار است.

وی افتخار پیروزی در دوران دفاع مقدس را برگ زرینی در تاریخ کشور عنوان کرد و افزود: گنجهایی که در دوران دفاع مقدس بهدست آوردیم باید استخراج شود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به اینکه بحث عروسهای یک ماهه موضوع تدوین کتاب ما در این سازمان است، اظهار داشت: زنانی که با روحیه جهادی فرزندانی را تربیت و به جامعه تحویل دادند موجب شد تا هویتساز آینده جمهوری اسلامی شوند.

این مسئول با تاکید بر اینکه گفتمان سازی و نقش زنان در دفاع مقدس از مهمترین مباحث در ترویج الگویی و روحیه جهادی در جامعه کنونی است، خاطرنشان کرد: نقش آفرینی زنان کشور در پیروزی انقلاب اسلامی موضوعی است که در بیداری اسلامی مطرح شد.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه نویسندگان و هنرمندان در خلق آثار خود به رشادتهای بانوان در دوران دفاع مقدس بپردازند، تصریح کرد: این آثار اسنادی متقن برای انتقال الگوی زن ایرانی اسلامی به نسلهای آینده باشد.

وی به توطئه جهان استکبار در مقابله با اعتقادات دینی مردم کشور اشاره کرد و گفت: دشمن با ایجاد جنگ نرم اعتقادات مردم کشور را نشانه رفته است.

وی افزود: تخریب و شکست اسطورههای کشور از طرحهای دشمن است که در جنگ نرم بهکار گرفته شد.

مجتهدزاده با اشاره به اینکه دشمن با اجرای جنگ نرم قصد بیهویت کردن جوانان را دارد، خاطرنشان کرد: برای مقابله با ترفندهای دشمن با بصیرت کامل و الگوگیری از سبک زندگی ایرانی اسلامی باید در مقابله با جنگ نرم پیروز شویم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با تاکید بر نقش ایثارگرانه زنان مازندرانی در باغ موزه دفاع مقدس پرداخته شود، اظهار داشت: از صدر اسلام تاکنون عظمت حضور زنان را در متن و بطن جامعه شاهد هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها