نجابت در گفتگو با دفاع پرس:

روحیه امر به معروف و نهی از منکر کردن باید در ادارات کشور احیاء شود

نماینده مردم تهران در خانه ملت گفت: با بیان این مطلب که ضرورت دارد، روحیه امر به معروف کارمندان جزء به مسئولان بالا دستی خود باید در ادرات و سازمان های کشورمان بار دیگر احیاء شود، اذعان داشت: امر به معروف و نهی از منکر از سوی مردم به مسئولان مراتبی دارد که باید آن مراتب رعایت شود.
کد خبر: ۳۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱ - 01November 2014

روحیه امر به معروف و نهی از منکر کردن باید در ادارات کشور احیاء شود

حسین نجابت، نماینده مردم تهران در خانه ملت با اشاره به طرح حمایت از امران به معروف و ناهیان از منکر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، گفت: در اوایل انقلاب فرهنگی در جمهوری اسلامی باب بود که مسئولان در قبال عملکردهای خود باید به ملت و نظام پاسخگو باشند و کارمندان جزء می توانستند به مدیران بالا دستی خود امر به معروف و نهی از منکر کند و هیچگاه با فرد آمر به معروف و ناهی از منکربرخورد نمی کردند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: امروز چنان رعبی در جهت امر به معروف و نهی از منکر کردن در سازمان های ما وجود دارد که هیچ کس جرأت حرف زدن ندارد و این موضوع باید از بین برود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این مطلب که ضرورت دارد، روحیه امر به معروف کارمندان جزء به مسئولان بالا دستی باید درادرات و سازمان های کشورمان بار دیگر احیاء شود، اذعان داشت: امر به معروف و نهی از منکر کردن مسئولان مراتبی دارد که باید آن مراتب رعایت شود و اولی این است که با نوشتن نامه و خصوصی صحبت کردن مسئولان را امر به معروف و نهی از منکر کرد و اگر تغییری در رفتار و عملکرد مسئول بعد از امر و نهی حاصل نشد به مراتب بالا عملکرد مسئولان و مدیران را گزارش کرد.

وی با تأکید بر این مطلب که حاکم شدن رعب بر سازمان و ادرات کشور از ارکان مدیریت استکباری است، افزود: آنچه که ما در تاریخ و در ادبیات دینی شنیده ایم این است که مسئولان و مدیران باید پاسخگویی عملکرد های خود باشند و نمایندگان در تدوین طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تلاش کرده اند که تا رعب حاکم بر ادارات و سازمان های کشور ازبین ببرند.

نجابت همچنین باید نیت و قصد گویندهای که امر به معروف و نهی از منکر می کند را مورد ارزیابی قرار داد که آیا قصد و نیت آمر به معروف و ناهی از منکر واقعا انجام این امر حسنه است یا خیر، گفت: امر به معروف و نهی کردن مسئولان کار آسانی نیست ولی شدنی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار