سردار جلالی تاکید کرد:

لزوم الحاق اولویت های پدافند غیرعامل به پروژه‌های شهری

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اجرای طرح پدافند غیرعامل در پروژه‌های شهری قم را یکی از ضروریات این شهر عنوان کرد.
کد خبر: ۳۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶ - 31October 2014

لزوم الحاق اولویت های پدافند غیرعامل به پروژه‌های شهری

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، سردار غلامرضا جلالی در حاشیه دیدار با آیتالله سبحانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان قم رشد جمعیت بسیاری دارد اظهار کرد: با توجه به رشد بیش از 10 برابری جمعیت در این شهر باید گفت که امکانات و زیرساختهای استان بر اساس رشد جمعیت طراحی نشده است.

وی ابراز کرد: از آنجا که موضوع پدافند غیرعامل به بررسی تهدیدات نسبت به شهرها و ارائه راهکار می پردازد، اگر بخواهیم تهدیدات شهر قم را بررسی کنیم به نخستین مشکلی که در این شهر برمیخوریم مشکل وجود دام در داخل شهر و دامداریها در نزدیکی شهر است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: باید تلاش شود تا این شرایط اصلاح و ساماندهی شود، چرا که احتمال دارد دشمنان بخواهند از این طریق نیز به ما ضربه وارد کنند و از سوی دیگر نیز وجود دام در شهر با هیچ یک از موازین بهداشتی تناسب ندارد و باید هرچه سریعتر این معضل در شهر قم برطرف شود.

جلالی شهرسازی و حمل و نقل را مشکلات دیگر شهر قم ذکر کرد و گفت: یکی از اصول شهرسازی این است که در یک حادثه احتمالی، قدرت جابهجایی و تخلیه جمعیت وجود داشته باشد ولی در قم به لحاظ اینکه ساختار آن سنتی بوده و توسعه یافته، ترافیک به شدت در آن وجود دارد که در این مورد نیز باید در طرح ساماندهی و طرح تفصیلی به این موضوع توجه جدی شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش همکاران ما در قم در خصوص اجرای طرحها و پروژههای پدافند غیرعامل کارهای گستردهای انجام شده، اما هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده و باید به سمت وضع مطلوب حرکت کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اجرای طرح پدافند غیرعامل در پروژههای شهری قم را یکی از ضروریات این شهر دانست و تاکید کرد: طبق قانون باید تمام پروژهها طبق طرح پدافند غیرعامل اجرا شوند، به عنوان مثال در خصوص پروژههای مترو و مونوریل باید گفت که مترو در شرایط تهدید کارکرد بهتری دارد ولی در مقابل منوریل هم به سیمای شهری آسیب میزند و هم در شرایط تهدید ممکن است به یک معضل تبدیل شود و بر این اساس باید پروژهها بر اساس پدافند غیرعامل اجرا شوند.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: در پروژههای جدید قانون مکلف کرده که باید پدافند غیرعامل در آنها دیده شود و باید از طریق اداره کل پدافند غیرعامل در استانداری این موضوع نظارت شود و در خصوص پروژههای قدیمی نیز باید با یک نظام مهندسی معکوس و با یک آنالیز ریز اشکالات را در آورده و مشکلات را رفع کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار