جدیدترین تحولات قدس/

فراخوان حماس برای حمایت از مسجد الاقصی/ وزیر اوقاف فلسطین: بستن مسجد الاقصی توطئه ای برای تقسیم این مسجد است

منابع فلسطینی گزارش دادند به مناسبت شهادت «معتز حجازی» توسط نظامیان صهیونیست در سراسر قدس اشغالی اعتصاب عمومی اعلام شده است.
کد خبر: ۳۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱ - 31October 2014

فراخوان حماس برای حمایت از مسجد الاقصی/  وزیر اوقاف فلسطین: بستن مسجد الاقصی توطئه ای برای تقسیم این مسجد است

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، شب گذشته نظامیان صهیونیست «معتز حجازی» اسیر آزاد شده فلسطینی را به بهانه تیراندازی به سمت «یهودا گلیک» خاخام افراطی صهیونیست ها که به زخمی شدن وی منجر شد، به شهادت رساندند.

به دنبال شهادت حجازی، درگیری های خشونت باری از شب گذشته تا کنون بین نیروهای اشغالگر اسرائیلی و فلسطینیان به وقوع پیوسته است.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر یک جوان را در خیابان الواد منتهی به مسجد الاقصی بازداشت کردند و همچنین اعضای خانواده احمد القاضی را در باب المجلس مورد ضرب و جرح قرار دادند.

همچنین درگیری های خشونت باری نیز بین نیروهای اشغالگر و دانش آموزان بر روی پل عطاره رخ داده و طی آن نظامیان صهیونیست به صورت گسترده به سمت فلسطینیان گاز اشک آور شلیک کردند و درگیری ها به باب المجلس و خیابان الواد واقع در بخش قدیمی قدس کشانده شد.

صهیونیست ها مسجد الاقصی را به روی فلسطینیان بستند

به دنبال حادثه شب گذشته و تیراندازی به سمت «یهودا گلیک» خاخام افراطی و مسئول یورش های مکرر صهیونیست ها به مسجد الاقصی، رژیم صهیونیستی دروازه های مسجد الاقصی را تا اطلاع ثانوی به روی فلسطینیان بست.

«یهودا گلیک» خاخام افراطی و مسئول جمعیت امنای جبل الهیکل (مسجد الاقصی) است که شب گذشته هدف تیراندازی از سوی افراد مسلح ناشناس در شهر قدس قرار گرفت و بنا به گفته منابع خبری صهیونیستی حال وی وخیم است.

حماس و جهاد اسلامی: عملیات «قدس» واکنش طبیعی به تجاوزات رژیم اشغالگر است

جنبش های حماس و جهاد اسلامی امروز پنج شنبه اقدام یک جوان فلسطینی در ترور «یهودا گلیک» خاخام صهیونیست مسئول یورش های مکرر به مسجد الاقصی را واکنش طبیعی به تجاوزات صهیونیست ها برشمردند.

«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس گفت که این عملیات پاسخ و نتیجه طبیعی تجاوزات و یورش های مکرر صهیونیست ها به مسجد الاقصی و مقدسات فلسطین و تجاوز به نمازگزاران و طرد ساکنان قدس است.
برهوم همچنین از اهالی قدس و همه فرزندان ملت فلسطین خواست تا این گونه عملیات ها و مقابله با نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان را به منظور دفاع از مسجد الاقصی و حقوق ملت فلسطین ادامه دهند.

از سوی دیگر جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد که عملیات ترور خاخام یهودا گلیک یادآور این مسئله است که ابزارها و وسایل مقاومت در حال توسعه و پیشرفت برای متناسب شدن با حجم تجاوزات اسرائیل علیه ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین است.

«داود شهاب» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در این باره اظهار داشت: گلیک یکی از خطرناک ترین عاملان تحریک و مشارکت در قتل کودکان فلسطینی و تجاوزات روزمره علیه قدس و مسجد الاقصی است و عملیات امروز علیه وی کاملا به جا بوده است.

شهاب اظهار داشت که تصمیم رژیم صهیونیستی برای بستن مسجد الاقصی به روی نمازگزاران تجاوز خطرناک و توطئه برای تقسیم این مکان مقدس است.
وی از عموم ملت فلسطین به خصوص ساکنان قدس و اراضی اشغالی سال 1948 و کرانه باختری خواست تا برای مقابله با این تجاوزات صهیونیست ها و دفاع از مسجد الاقصی بسیج شوند.

نتانیاهو: درگیری های قدس میتواند به نبردی طولانیمدت تبدیل شود

نخستوزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به درگیری های کنونی در قدس تاکید کرد که این درگیری ها میتواند به نبردی طولانیمدت تبدیل شود.

بنیامین نتانیاهو با اشاره به عدم انتقاد جامعه بین الملل از مواضع عباس اعلام کرد: من تا به حال یک کلمه درباره محکومیت بینالمللی اظهارات عباس درباره ممانعت از ورود یهودیان به  معبد مقدس یهودیان نشنیدهام.
نتانیاهو در ادامه گفت: جامعه بینالملل باید دست از ریاکاری برداشته و علیه افردای که سعی در تحریک  و تغییر وضعیت فعلی دارند اقدامی انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که این مسئله میتواند به نبردی طولانیمدت تبدیل شود اما باید از شعلههای آن بکاهیم. هیچ یک از طرفین نباید به تنهایی اجرای قانون را در دست گیرد.
نخستوزیر رژیم صهیونیستی همچنین خواستار تشدید تدابیر امنیت در قدس اشغالی شد.

یعلون: عباس مسئول ترور ناکام «یهودا گلیک» است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به تلاش یک جوان فلسطینی در قدس برای ترور «یهودا گلیک» خاخام افراطی، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را مسئول ترور ناکام وی دانست و گفت که تلاش برای ترور گلیک در نتیجه تحریک فلسطینیان علیه یهودیان رخ داده است.

وی مدعی شد که عباس با دروغ های خود در خصوص حق عبادت یهودیان، موجب تحریک فلسطینیان شده و نتیجه آن نیز مقاومت است همچنانکه امروز ترور ناکام گلیک را شاهد بودیم.

وی افزود: تاکید ما این است که درگیری با فلسطینیان تنها بر سر زمین نیست بلکه به دلیل آن است که فلسطینیان حق ما برای زندگی در این سرزمین را به رسمیت نمی شناسند.

از سوی دیگر «اهارون اهارونوویچ» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: هرگز به مقاومت اجازه نخواهیم داد که در قدس قد علم کند، اسرائیل با قدرت با هر تلاشی برای آسیب رسانی به یهودیان را مقابله خواهد کرد.

در همین راستا پلیس رژیم اشغالگر صبح امروز به «موشیه فیگلین» یهودی افراطی اجازه داد تا به مسجد الاقصی یورش ببرد.

لیونی: وضعیت در بیتالمقدس بحرانی است


«زیپی لیونی» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی نسبت به وضعیت حساس در بیتالمقدس هشدار داد و خواستار رفتار عاقلانه در شرایط کنونی شد.

لیونی در این باره گفت: اسرائیل دارای حق حاکمیت در بیت المقدس است. ما باید عاقلانه رفتار کنیم. این اظهارات وزیر دادگستری اسرائیل درحالی مطرح شده که به دنبال اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر بستن دروازه های مسجد الاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی، درگیری بین فلسطینیان و نظامیان صهیونیست تشدید شده است.

عباس: اقدام اسرائیل در بستن مسجد الاقصی اعلان جنگ است/ قدس و مقدسات اسلامی خط قرمز است

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان امروز پنج شنبه در اظهاراتی تاکید کرد که قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی آن «خط قرمز» است.

از سوی دیگر «نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که تصمیم اسرائیل مبنی بر بستن مسجد الاقصی به روی مسلمانان در شهر قدیمی قدس به منزله اعلان جنگ علیه ملت فلسطین است.
وی اظهار داشت: تداوم این تجاوزات و تشدید حملات اسرائیل خطرناک و به منزله اعلان جنگ علیه ملت فلسطین، مقدسات و امت های عربی و اسلامی است.

مدیر مسجد الاقصی: بستن مسجد الاقصی منطقه را در معرض خطر قرار می دهد

«عمر الکسوانی» مدیر مسجد الاقصی گفت تا زمان باز شدن دروازه های مسجد الاقصی در داخل مسجد باقی خواهد ماند.
وی افزود که وزیر امنیت رژیم صهیونیستی دستور بسته شدن مسجد الاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی را صادر کرده است.
الکسوانی همچنین اظهار داشت که این تصمیم رژیم صهیونیستی مستلزم مداخله کشورهای عربی و اسلامی است زیرا بسته شدن مسجد الاقصی کل منطقه را در معرض خطر قرار می دهد.

گردان های القسام: قدس عنوان مبارزه و قبله مقاومت باقی خواهد ماند

گردان های القسام شاخه نظامی جنبش حماس عملیات قدس و تلاش برای ترور «یهودا گلیک» خاخام افراطی را تبریک گفت.
«ابو عبیده» سخنگوی گردان های القسام طی اظهاراتی در سایت اجتماعی توییتر نوشت: قدس شراره «العصف الماکول» (جنگ اخیر غزه) بود و جرقه نبرد آزادسازی را نیز خواهد زد.
وی تاکید کرد: قدس تا زمان آزادسازی آن عنوان مبارزه و قبله مقاومت از لوث وجود صهیونیست های غاصب باقی خواهد ماند.
ابو عبیده همچنین به مبارزان قدس به خاطر تیراندازی به یک صهیونیست مجرم کینه توز و انتقام گیری از وی درود فرستاد.

فراخوان حماس برای پاسداری از معراجگاه نبی مکرم اسلام

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در کرانه باختری امروز پنج شنبه مردم فلسطین و حامیان و طرفداران و اعضای خود را به شرکت گسترده در راهپیمایی های حمایت از مسجد مبارک الاقصی و پشتیبانی فلسطینیان ساکن بیت المقدس فراخواند.
این جنبش با انتشار بیانیه ای از تمامی گروه ها و قشرهای فلسطینی خواست تا در راهپیمایی پاسداری از مسجد الاقصی شرکت کنند و مردم بیت المقدس را در مصاف با اشغالگران صهیونیست تنها نگذارند.
حماس در این بیانیه بر لزوم گرفتن انتقام خون شهدای فلسطین؛ به ویژه خون معتز الحجازی و مقابله همه جانبه فلسطینیان با تعرضات صهیونیست ها به مسجد مبارک الاقصی تاکید کرد.
در بخش دیگر این بیانیه آمده است:« حراست از مسجد مبارک الاقصی وظیفه همه امت های عربی و اسلامی است.»

وزیر اوقاف فلسطین: بستن مسجد الاقصی توطئه ای برای تقسیم این مسجد است

شیخ «یوسف ادعیس» وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین تاکید کرد که بستن مسجد الاقصی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی که برای نخستین بار از زمان اشغال قدس در سال 1967 صورت می گیرد، تلاشی برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است.
وی اظهار داشت که این اقدام توطئه ای جدید برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است و باید به این اقدام خطرناکی که تعرض به حق سیاسی، دینی و قانونی مسلمانان در مسجد الاقصی است، توجه نمود.
وی تاکید کرد: عملیات بستن مسجد الاقصی به هر دلیلی که باشد، یادآور بهانه های واهی صهیونیست ها پس از کشتار دردناک در حرم شریف ابراهیمی در سال 1994 است که مقدمه ای برای تقسیم زمانی و مکانی این حرم شریف شد.

انتهای پیام/ک.ح

نظر شما
پربیننده ها