تازه ترین اثر مشترک حامد زمانی و عبدالرضا هلالی

آیا این بار به قافله ات خواهم رسید... / کلیپ عاشورایی «ماه نیزه ها» + دانلود

«ماه نیزه ها» تازه ترین کلیپ منتشر شده در ماه محرم امسال و حاصل همکاری عبدالرضا هلالی، مداح مشهور و حامد زمانی، خواننده موسیقی انقلابی است.
کد خبر: ۳۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰ - 31October 2014

آیا این بار به قافله ات خواهم رسید... / کلیپ عاشورایی «ماه نیزه ها»  + دانلود

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، موسسه سینمایی سیمای مهر با همکاری هیات الرضا، کلیپ متفاوتی را به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم با نوای حاج عبدالرضا هلالی و حامد زمانی تولید کرده است.

«ماه نیزه ها» با صدای «السلام علیک یا اباعبدالله» آغاز می شود و با «این الطالب بدم المقتول بکربلا» به پایان می رسد.

این کلیپ با تلفیق موسیقی آیینی و مداحی ساخته شده است و مداح و خواننده علاوه بر تک خوانی در بخشهایی نیز همخوانی دارند. استفاده از نواهای حماسی مانند سنج و دمام و صدای غمگین «نی» به تاثیر گذاری این کلیپ کمک زیادی کرده است. بازخوانی و بازآفرینی نواهای مشهور مداحی عبدالرضا هلالی که اکنون جنبه نوستالژیک نیز یافته اند نیز از دیگر نکات لحاظ شده در ساخت این کلیپ است.

آغاز روایت تصویری کلیپ «ماه نیزه ها» از فضای زندگی عادی مردم در هیآت های عزاداری محرم و به راه افتادن قافله عزای امام حسین در محله های مختلف شهر است. با شکل گیری هیآت عزاداری، کاروان عزا با پرچم های قرمز و مشکی به راه می افتد. گویی در دل تاریخ و به سمت روز عاشورا در حال حرکت است تا به کاروان حضرت سید الشهدا برسد. این کاروان از کربلای ایران و خاکریزهای هشت سال دفاع مقدس نیز عبور می کند. با ادامه حرکت قافله از تصاویر شهدا و عزاداری رزمندگان به کوچه هایی در سال 61 هجری می رسیم. پس از آن نیز این عزاداران در دل صحرا و کنار نخلها و رودخانه به عزاداری خود می پردازند و این جمله روی تصاویر پایانی در غروب خورشید نقش می بندد که «گریه می کنم... و به این فکر می کنم، آیا این بار هم به قافله ات نخواهم رسید؟»

البته این اولین همکاری این دو چهره جوان عرصه مداحی و موسیقی نیست. زمانی و هلالی پیش از این هم در سال 92 قطعه مشترکی با نام «امام رضا 2» درباره امام هشتم حضرت ثامن الائمه نیز تولید کرده بودند که با پخش آن به عنوان تیتراژ برنامه «شهرباران» شبکه یک سیما با استقبال زیادی در سطح جامعه مواجه شد.

عبدالرضا هلالی درباره این اثر معتقد بود: «من اگر با آقای زمانی کار می کنم متوجه هستم که ایشان جنس هیئتی دارد و از ارادتمندان اهل بیت است و رعایت تمام موازین شرعی را هم می کند. در این برنامه و تیتراژی که اجرا شد آن موازین رعایت شد چون به آقای زمانی گفتم من یک مداح هستم و این گره خوردن موسیقی شما و مداحی با همدیگر می تواند یک اتفاق خوب و رو به جلو برای اهل بیت و این دستگاه باشد. اگر بشود این کار باز هم پیش بیاید استقبال می کنم.»

حامد زمانی نیز در مصاحبه ای درباره همکاری قبلی خود با هلالی گفته بود: «ما با حاج رضا کارهای زیادی برای محرم و فاطمیه و… انجام دادیم و این اولین کار نبود. اتفاقا کار «حضرت مهتاب(س)» را که ساختیم برای خواندن به حاج رضا پیشنهاد کردم اما بنا به دلایلی نشد. من دوست دارم هر وقت که کار راجع به اهل بیت باشد از حاج رضا مشورت بگیرم... این یک فضای خوبی بود و ضمن استقبال حاج رضا، شبکه هم کمک کرد و مجوز پخش کار را دادند.»

کلیپ عاشورایی «ماه نیزه ها» به تهیه کنندگی سید محمود رضوی  و کارگردانی مصطفی هیودی تولید شده و میتوانید آن را  از اینجا دانلود کنید.

با انتشار این اثر که با ساخت حرفه ای از سوی یک موسسه سینمایی و یکی از تهیه کنندگان خوش سابقه سینما صورت گرفت باید منتظر انتشار دیگر آثار مذهبی از این دو چهره پرطرفدار ولایی نیز باشیم.

سایر عوامل تولید کلیپ ماه نیزه ها عبارتند از: مجری طرح: مهدی جهانگیری؛ مدیر تصویر برداری: عبدالله عبدی نسب؛ تدوین: مجتبی اسماعیل زاده؛ صدا گذاری: سید عالیرضا علویان؛ مدیر تولید: شاپور دلدار؛ طراح صحنه و لباس: حسین حاج ابراهیمی، مدیر جلوه های ویژه: رضا ترکمان؛ طراح گریم: محمد رضا سیه پوش.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار