پایگاه خبری السفیر:

هزاران فلسطینی در غزه در حمایت از قدس تظاهرات کردند

هزاران فلسطینی روز جمعه در نوار غزه و در حمایت از قدس و مسجدالاقصی تظاهرات کردند.
کد خبر: ۳۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸ - 01November 2014

هزاران فلسطینی در غزه در حمایت از قدس تظاهرات کردند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری السفیر، هزاران فلسطینی روز جمعه طی دو تظاهرات که به دعوت گروههای حماس و جهاد اسلامی بوده، با تظاهرات کنندگان فلسطینی در قدس اشغالی اعلام همبستگی کردند.

حامیان جنبش حماس تظاهرات خود را در اردوگاه آوارگان در جبالیا در شمال نوار غزه برگزار کرده و در این تظاهرات تصاویر شهید" المقدسی معتز حجازی" را در دست داشتند که نیروهای اشغالگر روز گذشته و به اتهام شلیک به سوی "یهودا گلیک" خاخام اسرائیلی افراطی وی را شهید کردند.

تظاهرات کنندگان در این تظاهرات فریاد "لبیک یا قدس" را سر میدادند.

"فتحی حماد" از رهبران جنبش حماس نیز در این تظاهرات که پس از انجام نماز ظهر برگزار شد، گفت: ما این تظاهرات را در همراهی با برادران مجاهد و همچنین حمایت از مسجد الاقصی برگزار میکنیم.

وی افزود: به اسرائیل میگوییم که هرگز پیروز نخواهید شد واین تظاهرات در حالی این تظاهرات برگزار میشود که کارخانههای القسام شبانه روز در حال فعالیت است تا برد، حجم و قدرت تخریب موشکها را افزایش دهد.

از سوی دیگر حامیان جنبش جهاد اسلامی نیز در غرب نوار غزه تظاهراتی را برگزار کرده و از تظاهرات اخیر فلسطینیها در قدس حمایت کردند.

تظاهرات کنندگان فلسطینی  در این تظاهرات پرچمهای رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

"احمد المدلل" از سران جنبش جهاد اسلامی در این تظاهرات از مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا مذاکرات بی فایده با اشغالگران و همچنین هماهنگی امنیتی با آنها را متوقف کند و دستان مقاومت در کرانه باختری را آزاد بگذارد.

عصر روز چهارشنبه به دنبال تیراندازی به سوی «یهودا گلیک» خاخام افراطی و مسئول یورشهای مکرر صهیونیستها به مسجد الاقصی، رژیم صهیونیستی به این بهانه دروازههای مسجد الاقصی را تا اطلاع ثانوی به روی فلسطینیان بست.

این اولین باری است که رژیم صهیونیستی بعد از اشغال قدس در سال 1967 مسجد الاقصی را می بندد.

نظامیان صهیونیست «معتز حجازی» اسیر آزاد شده فلسطینی را به بهانه تیراندازی به سمت «یهودا گلیک» که به زخمی شدن وی منجر شد، به شهادت رساندند، به دنبال شهادت حجازی، درگیریهای خشونت باری از شب گذشته تاکنون بین نیروهای اشغالگر اسرائیلی و فلسطینیان به وقوع پیوسته است.

بعد از واکنشهای شدید در کشورهای اسلامی و تشدید درگیریها که احتمال شروع انفاضه سوم را میداد پلیس رژیم صهیونیستی مجبور به بازگشایی مسجد القصی شده است ولی از ورود نمازگزاران زیر پنجاه سال به مسجد الاقصی جلوگیری خواهد شد.

قدس اشغالی از چندین ماه پیش شاهد درگیریهایی بین فلسطینیان و نظامیان اسرایئلی بوده است که بر اثر آن چندین جوان فلسطینی به شهادت رسیدهاند. این درگیریها از یک هفته پیش به دنبال بالا گرفتن اهانتهای رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین و مقدسات قدس اشغالی شدت بیشتری یافته است.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار