همزمان با روز عاشورا

میدان امام حسین میزبان 45 شهید گمنام می‌شود

پیکرهای مطهر ۴۵ شهید دوران دفاع مقدس همزمان با عاشورای حسینی و یوم‌الله 13 آبان از مقابل لانه جاسوسی به سمت میدان سپاه تشییع می‌شود.
کد خبر: ۳۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲ - 01November 2014

میدان امام حسین میزبان 45 شهید گمنام می‌شود

به گزارش سرویس حماسه و جهاد دفاع پرس، همزمان با عاشورای حسینی و نیز تقارن این روز با یومالله 13 آبان ماه مراسم تشییع پیکر مطهر 45 شهید دوران دفاع مقدس برگزار میشود.

این مراسم همزمان با تجمع مقابل لانه جاسوسی تهران (مجتمع 13 آبان) آغاز میشود و پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده بعد از مراسم یومالله 13 آبان به سمت میدان سپاه تشییع شده و در آنجا مراسم نماز ظهر عاشورا برگزار میشود.

گفتنی است؛ پیکر شهدا تا میدان امام حسین(ع) تشییع میشود و مراسم شام غریبان با حضور پیکرهای مطهر برگزار خواهد شد.

همچنین بعد از برگزاری مراسمهای ویژه روز عاشورا با حضور پیکرهای مطهر، این شهدا برای شناسایی و تشخیص هویت به معراج شهدا منتقل خواهد شد.

لازم به ذکر است پیکرهای مطهر 45 شهید دوران دفاع مقدس همزمان با پنجمین روز از ماه محرم مصادف با هشت آبان ماه 93 از مرز تمرچین وارد کشور شدند. این شهدا طبق اعلام سردار باقرزاده رئیس کمیته جستوجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در جریان عملیات تفحص در منطقه حاج عمران کشف شدهاند.

این تبادل دومین تبادل پیکر مطهر شهدا بعد از سقوط صدام از مرز کردستان عراق است. این شهدا در عملیات والفجر 2 و 4، کربلای 7 و 4، قادر و نصر به درجه رفیع شهادت نائل آمدهاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها