مردم غزه خانه‌ای برای در امان ماندن از سرمای زمستان امسال را ندارند

مردم غزه به علت تخریب گسترده خانه هایشان در حملات رژیم صهیونیستی، در زمستان امسال شرایط سختی را تجربه می کنند.
کد خبر: ۳۲۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸ - 01November 2014

مردم غزه خانه‌ای برای در امان ماندن از سرمای زمستان امسال را ندارند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، فصل سرد زمستان در راه است و فلسطینی هایی که در غزه محاصره شده به سر می برند در وضع بغرنجی به سر می برند. باتوجه به اینکه در حملات دو ماه پیش اسرائیل به غزه بسیاری از خانه های فلسطینی ها کاملا یا به صورت نسبی ویران شد، زمستان امسال برای مردم غزه سخت تر خواهد بود. مردم آواره غزه با فاجعه ای جدید مواجه هستند. آنها خانه ای برای در امان ماندن از سرمای زمستان ندارند و اسرائیل مانع از رسیدن مصالح ساختمانی به داخل غزه می شود.


یکی از ساکنان غزه در این باره گفت:« ما دیگر نمی توانیم این وضع را تحمل کنیم. ما در جنگ خانه خود را از دست دادیم. هوا بسیار سرد است. سقف پناهگاههای ما مقاوم نیست و آب به روی سر و صورتمان می ریزد.»
زیرساختهای غزه نیز در جنگ بسیار آسیب دیده است. نبود تعمیرات برای زیرساختهای غزه نیز که ناشی از نبود سیمان است، وضع زیرساختهای غزه را بدتر کرده است.


در هشت سال گذشته که غزه در محاصره بوده، امکان انتقال مصالح ساختمانی به داخل این منطقه محاصره شده وجود نداشته است.


با نزدیک شدن سرمای زمستان، وضعی فاجعه بار برای آوارگان غزه در راه است.


یکی دیگر از ساکنان غزه گفت:« هربار باران می بارد مشکلی عظیم برای ما پیش می آید. دیوار خانه های ما خراب شده و شیشه ها شکسته است. ما نمی توانیم خانه های خود را گرم نگه داریم و دیوارها با وضعی که دارند نمی توانند مانع از رسیدن هوای سرد به داخل خانه ها شوند. به ما کمک کنید.»


فعالان بین المللی خواستار اجرای طرح فوق العاده برای کمک به مردم غزه و تسریع روند بازسازی این منطقه شده اند. این کار تنها راه پایان دادن به وضع فاجعه بار در غزه است.


امجد شواع از فعالان فلسطینی در این خصوص گفت:« وضع انسانی در غزه روز به روز فاجعه بارتر می شود که علت آن نیز استمرار محاصره غزه است. اسرائیل اجازه انتقال مصالح ساختمانی به داخل غزه نمی دهد. حدود یکصد هزار نفر در غزه در پناهگاههای سازمان ملل متحد و خانه های سرهم بندی شده زندگی می کنند. وضع غزه فاجعه بار است و روز به روز بدتر و بدتر می شود. با نزدیک شدن زمستان این وضع بدتر هم می شود. مردم غزه با نزدیک شدن فصل سرد زمستان به کمک نیاز دارند.»


هر روز هوا در غزه هر روز سردتر می شود و درنتیجه وضع زندگی برای فلسطینی هایی بدتر می شود که خانه هایشان را در جنگ خونین اخیر در غزه از دست دادند. دانش آموزان غزه نیز در وضع بدی قرار دارند زیرا در میان سرمای شدید باید درس بخوانند. استمرار محاصره غزه سبب به تاخیر افتادن روند بازسازی غزه می شود.

انتهای پیام/ک.ف.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار