نصرالله:

اگر حزب‌الله در سوریه نبود، کشتار داعش از عشایر عراقی در لبنان هم رخ می‌داد

دبیرکل حزب الله لبنان در شب تاسوعای حسینی تاکید کرد که حزب الله در سوریه مبارزه می کند زیرا اگر صحنه مبارزه را ترک می‌کرد «ابوبکر البغدادی» در لبنان همان کاری انجام می داد که با عشیره البونمر انجام داد.
کد خبر: ۳۲۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴ - 04November 2014

اگر حزب‌الله در سوریه نبود، کشتار داعش از عشایر عراقی در لبنان هم رخ می‌داد

به گزارش دفاع پرس، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان یکشنبهشب در نُهمین شب ماه محرم از حضور دفاعی حزبالله در سوریه مجددا دفاع کرد.

برخی احزاب مخالف حزبالله در لبنان بنا بر اغراض سیاسی که در جهت منافع رژیم صهیونیستی و آمریکاست، در تبلیغات خود اقدامات دفاعی حزبالله در مرز لبنان با سوریه و دیگر نقاط سوریه را بر خلاف منافع لبنان وانمود میکنند.

دبیر کل حزبالله تاکید کرد که حزب الله در سوریه مبارزه میکند زیرا اگر صحنه مبارزه را ترک میکرد «ابوبکر البغدادی» (خلیفه خود خوانده داعش) در لبنان همان کاری انجام می داد که با عشیره «البونمر» در عراق انجام داد.

داعش در یک هفته اخیر با حمله به عشیره البو نمر در استان الانبار عراق، تاکنون بیش از 300 نفر از اعضای آن را کشته است. یکی از سران عشیره البو نمر این تعداد را بیش از 500 نفر اعلام کرده است. این عشیره از اهل سنت عراق و استان الانبار است.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود در مجتمع سید الشهدا بیروت که طی شبهای دهه اول محرم میزبان عزاداران حسینی است، همانند دو سخنرانی آخر خود در شبهای پنجم و هفتم محرم هم سخنانی با محوریت موضوعات مذهبی انجام داد.

وی در سخنرانیاش که ادامه سخنرانی دو شب پیشش بود و از طریق ویدئو کنفرانس پخش شد، درباره عالم غیب و علم خداوند و مسئله ظهور صاحبالزمان -علیهالسلام- پرداخت و تاکید کرد که تنها خداوند است که از عالم غیب آگاهی دارد.

سید نصرالله با اشاره به نشانههای خاص ظهور از جمله ظهور سفیانی، سید خراسانی، سید یمانی و صیحه آسمانی، به ذکر نمونههایی پرداخت که در هر دورهای مشهور شده است که آنان سفیانی، خراسانی و یمانی هستند و تأکید کرد که همه این تطبیقدادنهای نشانههای ظهور باید همراه با دلیل باشد.

سید حسن نصرالله همچنین با انتقاد از برخی که میگویند حزبالله در سوریه در حال مبارزه با سفیانی است، تأکید کرد که چنین چیزی اصلا معلوم نیست و هر کس این حرف را بزند اشتباه کرده است.

دبیر کل حزبالله لبنان افزود که شاید برخی برای مشروعیت بخشیدن به حضور حزبالله در سوریه این ادعا را مطرح کنند، در حالی که حضور حزبالله در سوریه بر اساس اصول، دلایل و شواهد شرعی و قانونی است و نیازی به این توجیهات ندارد.

در شبهای پیشین مراسم عزدارای سرور و سالار شهیدان در مجمتع سیدالشهداء -علیهالسلام- بیروت علاوه بر سید حسن نصرالله، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله و شیخ محمد یزبک سخنرانی کرده بودند.

 

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار