سرلشکر فیروزآبادی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

آماده ارسال سلاح به عراق هستیم/حضور مستشاری فرماندهان ایرانی در عراق

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ایران برای کمک به گروه‌های مقاومت مردمی در عراق از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند، گفت: ما آمادگی داریم در صورت درخواست دولت عراق و از طریق قانونی سلاح و دیگر تجهیزات را نیز به این کشور ارسال کنیم.
کد خبر: ۳۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶ - 22November 2014

آماده ارسال سلاح به عراق هستیم/حضور مستشاری فرماندهان ایرانی در عراق

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح، در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره مالک اشتر بسیج در جمع خبرنگاران گفت: ایران برای کمک به گروههای مقاومت مردمی در عراق از هیچ تلاشی فروگذاری نمیکند، زیرا امنیت ما با عراق یکی است. به همین خاطر نمیتوانیم درخواستی که از ما مبنی بر کمک برای مقابله با گروههای تکفیری داعش میشود را نادیده بگیریم.

وی افزود: براین اساس افرادی با تجربه و کاردان و بعضی فرماندهان شجاع کشورمان برای کار مستشاری به مردم عراق و فرماندهان گروههای مقاومتی مردمی در این کشور حضور دارند.

سرلشکر فیروزآبادی ادامه داد: البته در کارهای انساندوستانه مانند قراردادی که بین شهرداری تهران و استاندار کربلا منعقد شد، عمل میکنیم و از طریق دولت مرکزی هر کمکی که بتوانیم در بخش کردنشین کشور انجام میدهیم.

وی با بیان اینکه دست ایران برای هر نوع کمک انساندوستانهای برای عراق باز است، اظهار داشت: ما آمادگی داریم در صورت درخواست دولت عراق و از طریق قانونی سلاح و دیگر تجهیزات را نیز به این کشور ارسال کنیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: ما در ایران تلاش میکنیم پشتیبان مردم عراق باشیم تا بتوانند مشکلات کشورشان را حل کنند.

وی در خصوص مذاکرات هستهای نیز یادآور شد: طرف مذاکره ای ما یعنی گروه 5+1 باید نشان دهد تمایلی برای پیشبرد مذاکرات دارد چرا که ایران مسیر خودش را در راستای اهداف عالی نظام ادامه میدهد.

انتهای پیام/ ر.م

نظر شما
پربیننده ها