وزیر بهداشت:

جهادسازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) باعث ارتقا اخلاق در جامعه شدند

وزیر بهداشت گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی با رویکرد ارتقای اخلاق در جامعه بود. بنابراین لازم است در محیط‌های دانشجویی و مراکز مختلف درمانی و آموزشی، فرصت‌هایی جهت تشویق به انجام کار خیر ایجاد شود تا افراد به صورت خودجوش ادامه دهنده راه خیرین سلامت باشند.
کد خبر: ۳۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰ - 22November 2014

جهادسازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) باعث ارتقا اخلاق در جامعه شدند

به گزارش گروه استانها دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش سراسری مدیران عامل مجمع خیرین سلامت استانها که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد؛ ضمن ابراز خشنودی از حضور خود در جمع خیرین سلامت، گفت: انجام کار خیر تنها کار شیرین و لذت بخشی است که وقتی انسان اقدام به امر خیر می کند به آرامش میرسد و شکل و قیمت کار مهم نیست و اصل کار مهم است.

وزیر بهداشت با اشاره به این که در گذشته هم مجمع خیرین سلامت کارهای خوب و خیرخواهانهای را انجام دادهاند، افزود: در آینده کارهای خیر باید در مسیر خود باشتاب و باکیفیت بهتر نسبت به گذشته و با هدف جلب دلهای مومنین به کار خیر ادامه داشته باشد.

وی در ادامه بر عدم وابستگی مجمع خیرین به دولت، بودجههای دولتی و ارکان دولت تاکید کرد و افزود: ما باید خود عامل کار خیر باشیم.

به گفته هاشمی وجود نهادهایی از جنس مردم مثل جهاد سازندگی و کمیته امداد در اوایل انقلاب اسلامی که وابسته به اعتبارات و بودجههای دولتی نبودند، موجب ارتقا و نهادینه شدن اخلاق در جامعه شدند.

وزیر بهداشت در ادامه، با اشاره به این که انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی با رویکرد ارتقای اخلاق در جامعه بود، افزود: مسیر انقلاب نباید چیزی جز دعوت مردم به عمل صالح و خالصانه باشد. بنابر این لازم است در محیط های دانشجویی، اساتید و مراکز مختلف درمانی و آموزشی، فرصتهایی جهت تشویق به انجام کار خیر ایجاد شود تا افراد به صورت خود جوش ادامه دهنده راه خیرین سلامت باشند.

به گفته هاشمی، همه باید عامل کار خیر باشیم و دعوت کردن به کار خیر کافی نیست.

وی همچنین بخش معنوی کار خیر را ارزشمندتر از بخش مادی آن عنوان کرد.

هاشمی در ادامه بر ضرورت اتمام وعدهها و پروژههای ناتمام باقیمانده دولتهای گذشته تاکید کرد و گفت: وزارت بهداشت از این طرحها استقبال میکند و در جایی که وقفی صورت گرفته باشد باید عین مر وقف رعایت شود.

وی در ادامه افزود: اگر در مواردی کوتاهی در رعایت قانون وقف شود ما در پیشگاه عدل الهی شرمنده و گناهکار محسوب میشویم و در رحمت را به روی خود بستهایم.

وزبر بهداشت همچنین بر ضرورت ادامه حرکتهای خیر خواهانه با قوت و قدرت هر چه بیشتر تاکید کرد و گفت: باید در سطح استانها هماهنگیهای لازم میان گروههای خیرین صورت گیرد تا بتوانیم در قالب مشارکتهای مردمی گروهها را مجتمع و دلهایشان را متوجه یکدیگر کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار