سردار نقدی تأکید کرد

کمک بسیج به دولت برای حل مشکلات اقتصادی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه همه باید به دولت کمک کنیم، گفت: دولت هم باید در مقابل تحریم‌ها اعتماد به نفس داشته باشد؛ زیرا باید اقتصاد را با اتکا به توانمندی‌های داخلی پیش برد.
کد خبر: ۳۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷ - 22November 2014

کمک بسیج به دولت برای حل مشکلات اقتصادی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم افتتاحیه "نمایشگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی" که در فرهنگسرای خاوران برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: هدفگذاری بسیج سازندگی برای نقشآفرینی دراقتصاد مقاومتی است؛ زیرا کشور با دو مشکل تورم و رکود مواجه است که هرکدام از اینها را بخواهیم حل کنیم دیگری خراب میشود؛ به همین جهت حضور بسیج سازندگی در اقتصاد سازندگی حرکتی زیرکانه و درست بود.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج افزود: سال گذشته بسیج سازندگی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، 23 هزار و 500 واحد تولیدی را راهاندازی کرد که در نتیجه این امر 50 هزار شغل بدون اینکه ریالی بار مالی برای دولت داشته باشد ایجاد شد.

وی با بیان اینکه هر کجا لازم باشد بسیج از انقلاب و ارزشهای دفاع مقدس دفاع میکند، گفت: تولیدکنندگان در کشور ما برای اینکه تشویق به تولید شوند مشکلاتی دارند که یکی از آنها بازاریابی محصولاتشان است؛ به همین خاطر چنانچه تولیدکنندگان با هم "شبکه" شوند و یکدیگر را پوشش دهند تا حدودی میتوانند در فروش محصولاتشان موفق باشند.

رئیس سازمان بسیج مستصعفین یکی دیگر از راههای رفع مشکل تولیدکنندگان در فروش محصولاتشان را حضور بسیج اصناف و چرخه جمعآوری و فروش محصولات تولیدکنندگان کارآفرین دانست و افزود: اگر بازار خوبی برای محصولات خانگی و کارگاههای کوچک راه بیاندازیم این کالاها به سرعت افزایش مییابند و دیگر نیازی به دریافت تسهیلات از بانکها نخواهد بود.

نقدی با ذکر مثالی در مورد خودکفا شدن در تولید محصولات یادآور شد: در سالهای اولیه انقلاب، لبنیات ما از خارج وارد میشد، اما اکنون لبنیات دامداران ما نهتنها نیاز داخل کشورمان را برطرف میکند، بلکه مازاد آن به خارج نیز صادر میشود؛ البته در تولید کره به خاطر ضعف مدیریت و سوءاستفاده برخیها از این وضعیت مشکل داریم و این محصول به کشور وارد میشود.

وی با بیان اینکه اگر بسیج اصناف عهدهدار جمعآوری محصولات کشاورزان و توزیع آن در شبکه بازار شود تولید کشور رونق مییابد، تاکید کرد: اگر برخیها بداخلاقی میکنند و به مفاسد روی میآورند به خاطر بیکاری است؛ لذا همه باید به دولت کمک کنیم و دولت هم باید در مقابل تحریمها اعتماد به نفس داشته باشد؛ زیرا باید اقتصاد را با اتکا به توانمندیهای داخلی پیش برد.

انتهای پیام/ ر.م

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار