رئیس سازمان حج و زیارت:

باید روح مردمی بودن همایش اربعین حفظ شود

رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری گفت: تمامی زائران اربعین تحت پوشش صد در صدی بیمه ایران و خدمات درمانی هلال احمر قرار می‌گیرند / کسانی که دارای اولویت 600 هستند می‌توانند برای اعزام در ماه آذر به حج عمره اقدام کنند
کد خبر: ۳۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹ - 23November 2014

باید روح مردمی بودن همایش اربعین حفظ شود

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس سعید اوحدی در نشست خبری سازمان حج و زیارت که به منظور اعزام زائران اربعین برگزار شد گفت: دقیقا بعد از اربعین سال گذشته ستاد دائمی اربعین تشکیل شد و خوشبختانه امسال با آسیب شناسی که از اربعین سال گذشته داشتیم اقدامات لازم جهت فراهم نمودن تسهیلات لازم برای زائران فراهم شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: دوازده جلسه توسط این ستاد برگزار شد که 26 دستگاه در این ستاد عضو هستند که در این جلسات مصوبات بسیار خوبی را برای برگزاری همایش بزرگ اربعین داشتیم. از جمله مصوبات آن پیش بینی خدمات برای حداقل پانصد هزار نفر است.

وی گفت: اعزام زائران در اربعین به عنوان بزرگترین تجمع جهان اسلام می تواند پیامی جدی را به تکفیریها و بعثیها بدهد.

اوحدی ادامه داد: سامانهای را بر روی سیستمهای دفاتر خدمات زیارتی نصب کردیم که زائران میتوانند به این سامانه مراجعه کرده و برای صدور ویزا مشکلی نداشته باشند. 75 هزار نفر تا کنون به این سامانه وصل شدهاند و به غیر از زائران شرکت شمسا در این سامانه ثبت نام کردهاند.

اوحدی گفت: تمامی زائران اربعین و همه کسانی که به مرزها مراجعه میکنند تحت پوشش صد در صدی بیمه ایران قرار میگیرند و همچنین خدمات درمانی هلال احمر برای تمامی زائران تدارک دیده شده است. و چادرهای هلال احمر در نقطه صفر مرزی دایر شده است.

اوحدی ادامه داد: با هماهنگیهایی که با شهرداری تهران صورت گرفته 150 دستگاه اتوبوس به مرزها منتقل میشوند تا حمل و نقل 24 ساعته برای زائران داشته باشیم.همچنین 150 دستگاه اتوبوس توسط قرارگاه کربلا تدارک دیده شده که در خاک عراق زائران را منتقل میکند.انتقال 25 دستگاه آمبولانس توسط هلال احمر نیز به عراق صورت گرفته که از مسیر نجف به کربلا مستقر میشوند. 3  بالگرد نیزتوسط هلال احمر تدارک دیده شده که خدمات هوایی نیز به زائران داشته باشیم که در صورت اجازه ورود اینها به عراق از آن ها درعراق نیز استفاده خواهد شد.

وی گفت: کسانی که میخواهند به عراق سفر کنند به توصیههای حج و زیارت و نیروی انتظامی توجه کنند و هرگز بدون ویزا به مرزها مراجعه نکنند. اینکه گفته میشود دولت عراق در مرزها ویزا صادر میکند هزینه آن بالاتر است و توصیه ما این است که حتماً زائران برای دریافت ویزا به کنسولگری عراق در شهر تهران، کرمانشاه، اهواز و مشهد مراجعه کنند.

اوحدی ادامه داد: پیش بینی ما اعزام 700 هزار زائراست که امکانات لازم برای خدمات رسانی به زائران در نظر گرفته شد.

وی در خصوص ثبت نام عمره نیز گفت: امسال برای نخستین بار سامانه ثبت نام عمره راهاندازی شده و کسانی که میخواهند تا 20 اسفند به عمره سفر کنند میتوانند با مراجعه به سامانه حج و زیارت ثبت نام کنند تا کنون 600 هزار نفر در سامانه ثبت نام کردهاند و گروهبندی آنها مشخص شده است.

وی ادامه داد: زائران 72 ساعت فرصت دارند که با مراجعه به کاروانهای انتخابی هزینه خود را پرداخت کرده و ثبت نام عمره را نهایی کنند. امسال 8 گروه قیمتی در عمره داریم که پایینترین آنها یک میلیون و هشتصد و بالاترین آنها دو میلیون و ششصد هزار تومان میباشد.در حقیقت میزان افزایش قیمت برای عمره گزاران 5/6 تا 7 درصد است که این 7 درصد در مجموع 100 هزار تومان میشود.

اوحدی گفت: پروازهای عمره از 13 آذر آغاز میشود. کسانی هم که میخواهند در آذرماه اعزام شوند تا اولویت 600 فرصت دارند که ثبت نام خود را نهایی کنند.همچنین دور بعدی ثبتنامها نیز از پایان اسفند اعلام خواهد شد که پیش بینی میشود تا اولویت 450 امسال اعزام شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار