«ناصر ابوشریف» عنوان کرد

عدم وجود طرح ملی واحد در فلسطین برای ادامه مبارزه/هماهنگی اطلاعاتی و امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، نبود طرح ملی واحد در فلسطین برای ادامه مبارزه با رژیم صهیونیستی، هماهنگی اطلاعاتی و امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی، عدم اعتقاد این تشکیلات به انتفاضه و مقاومت، و تضعیف احزاب و گروه‌های موجود در این منطقه و عامل روانی در برابر انتفاضه را از موانع داخلی پیش روی مردم فلسطین برای حرکت به سوی انتفاضه سوم دانست.
کد خبر: ۳۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷ - 23November 2014

عدم وجود طرح ملی واحد در فلسطین برای ادامه مبارزه/هماهنگی اطلاعاتی و امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار گروه بینالملل دفاع پرس، «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، در نشست خبری "بهسوی انتفاضه سوم" که پیش از ظهر امروز (یکشنبه) برگزار شد، در بررسی تحولات اخیر کرانه باختری گفت: افزایش تنشها در قدس و کرانه باختری از زمان کشته شدن سه شهرکنشین آغاز شده است که تاکنون شاهد برگزاری تظاهراتهایی با فراز و نشیب هستیم، و دلایل زیادی برای ظهور انتفاضه سوم، چه از طرف مقاومت و چه از طرف تظاهرکنندگان وجود دارد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ادامه به افزایش شهرکسازی از سوی رژیم صهیونیستی اشاره و بیان کرد: توسعه شهرکسازی نسبت به گذشته افزایش یافته و هر روز مصادره زمینهای فلسطینیان و اخراج آنها افزایش پیدا میکند؛ حتی در هفتههای اخیر اخراج فلسطینیان از منطقه اقوار نیز افزایش یافته است و رژیم صهیونیستی بهطور میانگین روزانه 10 نفر از فلسطینیها را دستگیر میکند.

وی با بیان اینکه اقدامات شهرکنشینان صهیونیستی علیه فلسطینیان گستردهتر شده است، افزود: در این میان قدس اشغالی هدف بیشترین هجوم صهیونیستها بوده، و این هجوم گسترده در سطوح بسیاری ازجمله انسانی، زمین، تاریخ، فرهنگ و حتی مقدسات فلسطینیان نمایان است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی بیان کرد: اگر کسی اکنون به نقشه فلسطین نگاه کند میتواند به راحتی مشاهده کند که 60 درصد از کرانه باختری توسط شهرکهای غیرقانونی صهیونیستنشین اشغال شده است.

ابوشریف تصریح کرد: امروز فلسطینیان به دنبال استقلال هستند و همین موضوع مقامات اسراییلی را به سمت توسعه شهرکسازی سوق میدهد و اساسا با نگاهی به تاریخ  فلسطین میبینیم که رژیم صهیونیستی با شهرکسازی آغاز بهکار کرد؛ انگلیس که در آن زمان بر فلسطین  تسلط داشت به اسرائیلیها کمک کرد تا آنها پنج درصد از اراضی فلسطینیان را بهدست گیرند و در ادامه صهیونیستها اکثر اراضی فلسطینیان را اشغال کردند؛ در سال 1947 قطعنامهای که ازسوی سازمان ملل با عنوان «قطعنامه تقسیم» تصویب شد که طی آن 54 درصد از زمینهای فلسطینی به اسرائیلیها واگذار شد.

وی واضحترین صحنه در کرانه باختری را شهرکسازیهای رژیم صهیونیستی دانست و افزود: شهرکسازی در کرانه باختری به حدی افزایش یافته است، که اگر از طرف سازمان ملل کمیتهای تشکیل شود و به کرانه باختری اعزام شود، با توجه به افزایش این شهرکسازیها این کمیته میتواند نصف کرانه باختری را از آن اسرائیل بداند.

ابوشریف در ادامه گفت: جنگ علیه فلسطینیها الان محدود به قدس و کرانه باختری نیست، بلکه فلسطینیهای ساکن 1948 نیز مورد هدف صهیونیستها قرار گرفتهاند. رژیم صهیونیستی به دنبال تایید جهانی هویت یهودی خود است تا بتواند همه اراضی را برای خود تصور کرده و ساکنان آن را بیرون کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی اضافه کرد: مشکلات زیادی برای مقابله با رژیم صهیونیستی وجود دارد، ولی متاسفانه طرح واحدی وجود ندارد که روند مبارزه با این رژیم را مشخص کند.

ابوشریف ادامه داد: مشکل دیگر مقابله با این رژیم وقوع جنگهای داخلی کشورهای عربی و مسلمانان است که خیلی خطرناک است. از طرف دیگر جامعه جهانی هم از رژیم صهیونیستی بسیار جانبداری میکند، که مصداق آن عملیات شهادتطلبانه چند روز قبل فلسطینیان است که بسیاری آن را محکوم کردند.

وی اظهار داشت: متاسفانه جامعه جهانی با یک نگاه بسته و «سیاست یک بام و دو هوا» به مسئله فلسطین نگاه میکند و جنایات رژیم صهیونیستی را نادیده میگیرد. رژیم صهیونیستی یک رژیم نژادپرست است که بسیار بدتر از آپارتاید آفریقای جنوبی است. صهیونیستها در فلسطین مستقر شدهاند و فلسطینیان را اخراج و از تمامی اطراف آنها را محاصره کردهاند، بهطوری که فلسطینیها نمیتوانند هیچ اقدامی انجام دهند.

ابوشریف در ادامه گفت: در نقشه فلسطین نوارغزه با 360 کیلومتر مربع دارای جمعیتی بیش یک و نیم میلیون نفر است که آنها تحت شرایط سخت و در محاصره شدید زندگی میکنند. همچنین قدس شرقی با دیوارهای بلند و شهرکهای صهیونیستنشین محاصره شده است و ورود و خروج برای فلسطینیان ممنوع است؛ حتی فلسطینیان برای امور مختلف و رفتن به محل کار اجازه خارج شدن از آنجا را ندارند و باید کارت مخصوص هویت خود را به ایستگاههای بازرسی تحویل دهند و پس از آن این کارتها باطل میشود.

وی تصریح کرد: اگرچه وضعیت کرانه باختری بهتر از غزه است، ولی با پستهای ایست بازرسی و شهرکهای فراوان صهیونیستنشین که فلسطینیها را محاصره کرده است، کرانه باختری مانند پنیر سوئیسی شده که این شهرکها آن را سوراخ سوراخ کردهاند.

ابو شریف در بخش دیگری از سخنان خود به  موانع پیش روی انتفاضه فلسطینان اشاره کرد و گفت: اگرچه انگیزه شروع انتفاضه سوم در مردم فلسطین وجود دارد، ولی  در مقابل آن موانع متعددی نیز وجود دارد که میتوان از بعد داخلی و بین المللی به آن اشاره کرد.

وی در ادامه تشریح موانع انتفاضه سوم، به نبودِ طرح ملی واحد در فلسطین برای ادامه مبارزه با رژیم صهیونیستی، هماهنگی اطلاعاتی و امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی، عدم اعتقاد این تشکیلات به انتفاضه و مقاومت و تضعیف احزاب و گروههای موجود در این منطقه و عامل روانی در برابر انتفاضه اشاره کرد.

ابوشریف گفت: شرایط کنونی منطقه و جهان عرب شرایط مطلوبی نیست و  پس از اتفاقات اخیری که در قدس شاهد آن بودیم کشورهای عرب موضعگیری نکردند و حتی مصر هم سکوت اختیار کرد؛ از سوی دیگر کشورهای دیگر عربی و اسلامی هم درگیر مسائل داخلی خود هستند و مسئله فلسطین و مقاومت را بهطور کامل فراموش کردهاند.

وی افزود: رژیم صهیوینستی پس از انتفاضه اول و دوم محدودیتهای زیادی را برای فلسطینیان ایجاد کرد بهطوری که برخورد مردم فلسطینیان با صهیونیستها کم شده است و دیگر مثل سابق نیست و همین مانع از آغاز حرکتی جدید در فلسطین شده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در پایان سخنان خود بیان کرد: البته در کنار این موانع که برای شروع انتفاضه  مطرح کردیم حرکتهای مناسبی هم دیده میشود که میتوان به تظاهراتها اشاره کرد. در صورتی که قدرت نیروها در کرانه باختری توسط صهیونیستها و تشکیلات خودگردان کاهش پیدا نکند نتیجه بهتر خواهد شد.

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها