عکس/ سلام یک "مدافع" به فرماندهان غریبش

در جنگهای اخیر، با مقاومت سرسختانه و پرشور ارتش عراق و یگان های "مدافع حرم"، دشمان اهل بیت از دستیابی به حرم مطهر بازماندند.
کد خبر: ۳۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰ - 23November 2014

عکس/ سلام یک

به گزارش دفاع پرس، "سامراء"یکی از شهرهای بزرگ استان "صلاحالدین" درعراق است که در قرن سوم هجری ساخته شده و در بخش شرقی رود "دجله" در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال "بغداد" واقع است. مرقد مطهر دو امام شیعه، حضرت امام "علی النقی(علیه السلام)" و حضرت امام "حسن عسکری(علیه السلام)" در این شهر قرار دارد که به همین دلیل آن را برای شیعیان از اهمیت بسیاری برخوردار کرده است.

به علت قرار داشتن این شهر در منطقه ای که شیعیان به لحاظ جمعیتی در آن از تراکم کمتری برخوردارند، این اماکن متبرکه، همواره در غربتی مشهود بسر می برند. حرم شریف امامان دهم و یازدهم، حتی در سال 1384 شمسی مورد حمله تروریستی قرار گرفته و آسیب جدی دید که واکنش وسیعی را در میان شیعیان به دنبال آورد.

در جنگهای اخیر مردم عراق علیه مهاجمان تکفیری، موسوم به "داعش"، شهر "سامراء" و حرم امامین "هادی" و "عسکری"(علیهما السلام) بارها از سوی مهاجمان مورد تهدید و آتشبار قرار گرفت که با مقاومت سرسختانه و پرشور ارتش عراق و یگان های "مدافع حرم"، دشمنان اهل بیت از دستیابی به حرم مطهر بازماندند و خطر مرتفع گردید.

عکسی که می بینید، یکی از مدافعانِ حرمین عسکریین(علیهما السلام) را در حال ادای احترام نظامی به بارگاه مقدس دو امام مظلوم و غریب شیعیان(علیهما السلام) نشان می دهد.

 

منبع: جهان

نظر شما
پربیننده ها